American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel der jeg gjør feil, jeg hater å pirke på hva jeg skal ha. Syns at dette skal gå automatisk.
     
    OyvindN and holmen like this.
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    +10
     
    RoadKing and OyvindN like this.
  3. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    272
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har ikke plat lengre, men hadde og nesten bare positive opplevelser. En gang jeg husker, hyatt i ho chin minh som ga som bestilt, begrunnelse full hotell. AMEX er flink med at skjema må utleveres ved checkin, slik at de nesten alltid kommenterer med en gang upgrade gitt..
     
  4. kimkra

    kimkra Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Kan man bruke MR til å oppnå Hilton Diamond eller er det bare for overføring av poeng som man kan bruke på overnattinger?
     
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    MR poeng gir ikke statusuttelling dessverre. I tillegg må du poengmessig tjene opp "helt fra bunn", ikke bare poengdifferansen Gold->Diamond for å oppnå HHD.
     
    kimkra and Spielhaug like this.
  6. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig, det er eneste muligheten for oss fra Norge. Amerikanerne kan derimot få et Amex som gir gratis Diamond. I junaiten er Hilton kjeden regnet som lavere middelklasse av hoteller, og derfor er det mange som har gratis Amex firmakort. Resultatet er at Hilton loungene oversvømt av amerikanske familier som kaster seg som ville hyener over stadig dårligere mat og billigere viner. Race to the bottom her også :(
    Så dette er siste året mitt med Diamond, spørsmålet er om det er noen bedre kjeder?
     
    themichael, holmen, RoadKing and 2 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for info, da er jeg ferdig med Hilton.
     
    kiev liker dette
  8. Fuzzion

    Fuzzion Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Enig i at det er irriterende at man i USA kan ha kredittkort som gir automatisk Diamond, men sier du her at Hilton regnes som lavere middelklasse i USA, inkludert Conrad, Waldorf Astoria osv?
     
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Neida, men Hilton er jo etterhvert et konglomerat av oppkjøpte kjeder, og man kan vel trygt påstå at ikke alle ligger i toppsjiktet. Så må det sies at Hilton har mange virkelig top notch properties rundt i verden men de koster gjerne mye penger og/eller poeng. Det trolig beste "hotellet" jeg har bodd på uansett sted/kost er Conrad på Koh Samui. Ser ut som Hilton driver mer med kjøp og salg av properties enn god, gammeldags hotelldrift i USA. Endel av de opprinnelige Hilton-hotellene har ramlet godt nedover rankinglisten uten å bli særlig godt ivaretatt.
    Stort sett står poenget seg: De vanlige business-hotellene til Hilton har kraftig redusert pris/ytelse for oss opptjente Diamanter.
    Jeg har syntes at en hotellkjede med norske aner har vært morsomt, men nå tipper jeg at Konrad Hilton fra Kløfta ville gremmes :confused:
     
  10. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Nå kom den endelige fornærmelsen. De som bor i Oslo kan som kjent gå på mange fine tilstelninger med mat og drikke men vi andre har ikke slikt tilbud. Trondheim har vel ikke noen brukbare restauranttilbud (ironi).
    For å kompensere på dette manglende tilbudet i gokk har Amex Norge nettopp sendt ut en email med følgende alternativ:
    1: Kortholdere kan selv gå på sin lokale Coop og handle grillmat med Amex kortet. Altså normal shopping, ikke noe kompensasjon fra Amex.
    2: De har lagt ved fire oppskrifter for å lage kryddersmør selv.

    Går de aktivt inn for å kvitte seg med provins-kundene, eller hva er ideen?
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det hjelper på humøret så er tilbudet dårlig for oss med lite fleksibel hverdag i Oslo også.
     
    kiev liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Fy F… Skjønner godt om du kaster kortet. Jeg bor jo nært nok Oslo til å kunne bruke tilstelningene/tilbudene de har, men jeg teller på knappene likevel, som @Chrisljo sier er det det med timing.
     
    kiev liker dette
  13. kimkra

    kimkra Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som kan bekrefte om Bill Kill fungerer med Amex?
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Vi fikk da denne vi i Oslo også ;)
     
    trygveat liker dette
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,151
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    113
    Og vi som kun har SAS Amex fikk den også. Unødvendig epost som bare koster tid for både leseren og lønnsslaven som måte skrive den.
     
    kiev liker dette
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Gir jo verdi for de to amexkundene i Norge som ikke visste at du kan bruke Amex på Kiwi :p
     
    Spielhaug, Flyrlavt and kiev like this.
  17. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Da kom denne ramlende inn. Er det noen som skal dit som kan gi den norske Amex-ledelsen litt feedback rett fra levra?
    (vurderer faktisk å stille siden jeg for en gang skyld har tid da)
    . . . . . . .
    Invitasjon til Summer Garden Party
    Velkommen til en uforglemmelig kveld på Ekebergrestauranten. Dining by Amex inviterer deg og en venn til Summer Garden Party – en kveld full av overraskelser og en sommerbuffet med smaksopplevelser fra Sør-Europa og det klassiske norske kjøkkenet.

    Event: Dining by Amex presenterer Summer Garden Party med spesialkomponert sommerbuffet og spennende overraskelser.

    Dato: Tirsdag 27. juni eller Onsdag 28. juni

    Tid: 18.00–00.00

    Restaurant: Ekebergrestauranten, Oslo

    Aldersgrense: 18+

    Program:

    18.00–19.00 Aperitiff og mingling

    19:00–21.00 Sommerbuffet

    00.00 Eventet avsluttes

    Begrenset antall plasser. Gjelder én gang per Platinum-konto, for deg og en venn. Buffet, aperitiff og to drikkebonger er inkludert. Øvrige drikkebestillinger betales av kortmedlemmet.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Har de ikke bestemt seg for dato? ;)
     
    kiev and holmen like this.
  19. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    529
    Likes mottatt:
    1,388
    Bonuspoeng:
    93
    Tviler på om representanter fra Amex stiller - hvertfall offisielt. Så ikke noe til dem på eventen på Ling Ling i vinter.
     
    kiev liker dette
  20. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng. Tenkte dette var en "27. og 28. Juni" forvansket på vanlig vis av markedseksperter(*), men det kan man jo ikke gå ut fra.

    (*) Jeg ser faktisk frem til at AI tar over den rollen. Da vil det bli et logisk og godt språk, og trolig mindre feil. Selv om AI lyver og finner opp ting, så er slike markedseksperter langt mer kreative på å vri negative budskap til noe som ser positivt ut, slik at man faktisk blir lurt med vitende og vilje.
    Dessverre er det nok ikke lenge til markedekspertene får lært opp disse språkmodellene til å være like kreative. Bare å legge inn datasett fra Putin og Goebbels.
    Edit: Også "forbedringene" fra SAS da - ikke å forglemme!
     
    OyvindN, Spielhaug and holmen like this.

Del denne siden