American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,138
    Likes mottatt:
    7,880
    Bonuspoeng:
    183
  2. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har forsøkt å benytte Dining By Amex gavekortet i 2023?

    Ser på gavekortet at utløpsdato står som 13.07.23 på gavekortet, men Amex i sin mail skriver at det skal benyttes innen 31.12.22.
     
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    1,308
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, begge to; tidligere hadde vi også toppstatus i Cathay Pacific som ga OW Emerald. Den forsvant dessverre for 5-6 år siden.
     
  4. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    1,308
    Bonuspoeng:
    93
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,138
    Likes mottatt:
    7,880
    Bonuspoeng:
    183
    Aha, jeg forsto det slik at høystatus hadde prioritet, men at hvem som helst (ikke bare amexkunder) kunne reservere
     
  6. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    4,227
    Bonuspoeng:
    113
    Vemodig post her nå. 51D2257B-F6E1-4740-B035-15ACE91AEC71.jpeg 479B1E95-A593-472A-AAD4-259B0CFC9222.jpeg 12DA3DB2-38F2-41D0-8D25-9820DA51C911.jpeg Det er siste gangen jeg er innom Pontus oppe på galleriet i F-piren nå. Dette har vært den eneste skikkelige loungen i Norden (arguably), og den viktigste grunnen til å ha plat-kort for oss utenfor Oslogryta. Over helgen flytter man til en pop-up lounge litt borti svingen, men det blir ikke det samme. Tviler på om det blir samme kvalitet på mat hvis Pontus ikke får råde grunnen. Blir fort baljer med gress og fuglefrø som resten av «loungene» :confused:
    Jeg gremmes :(
     
    eventyrer, Flymunda, markus and 2 others like this.
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    4,227
    Bonuspoeng:
    113
    Flash update:
    På vei ut fikk jeg snakket med restaurantsjefen. Hun kunne fortelle at det blir samme teamet på pop-up. Litt enklere kanskje, men ikke firing på kvalitet. Dette skal være ett år mens det pusses opp, og så skal de tilbake på galleriet.
    Så da blir det å betale videre på metallkortet, selv om det blir ganske dyre besøk per gang. FDF2FE50-8AE5-4CC6-B44A-5C2A92BC495B.jpeg
     
    EndreD, Flymunda, Thomas123 and 5 others like this.
  8. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Fasit: Gavekortet var fortsatt gyldig. Synd de har "forbedret" dette tilbudet.
     
  9. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Begynner å bli greit skeptisk til merverdien Platinumkortet gir meg for 650.- pr. mnd. utover OSL lounge ett par ganger i året når SAS loungen er for full…
    IMG_2727.png
     
    NoLimit liker dette
  10. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,228
    Bonuspoeng:
    93
    Sa opp kortet her og for en stund tilbake da verdien ble veldig lav. Ble ikke brukt til mer enn lounge on the go og lounge. Priority pass medlemskapet mitt er fortsatt aktivt, så dersom det holder seg aktivt var det hvertfall ikke mye å tape på å si opp
     
    Flyrlavt and RoadKing like this.
  11. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Bekjent med platinum spurte om å fikse hotell, prisene de ga var mye høyere enn hva det ville blitt å booke direkte med hotell. Går vel glipp av noen fordeler, men allikevel…
    Spør du meg så har platinum latterlig lav verdi
     
  12. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,434
    Likes mottatt:
    3,250
    Bonuspoeng:
    113
    Seriøst? Hvor lenge siden er det du sa opp? Mitt PP-abbo varer ut 2025, og det at barna kan reise med LCC og fortsatt ha tilgang til lounge er den eneste grunnen til at jeg beholder kortet.
     
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,169
    Likes mottatt:
    3,212
    Bonuspoeng:
    113
    PP-abo fra gullkortet som jeg sa opp tidlig i mars er også fremdeles aktivt. Jeg kan dog umulig tro at det bare er å fortsette med å bruke det? Det står at den går ut i 2025.

    Ellers er jeg veldig enig at disse kortene ikke lengre gir noe verdi som forsvarer prisen og jeg hadde gjerne sett at flere sier opp kortene sine. Da hadde dem kanskje etterhvert gitt et bedre tilbud igjen.
    Men jeg tror man må ikke undervurdere folkets subliminal behov for "status". Bare det at kortene lages i metall og markedsføres som noe eksklusivt trekker vel til noen folk. Selv om kortene (bortsett fra kanskje selve Centurion kort) ikke er noe eksklusivt i det helle tatt. Det er vel alle som har halvveis akseptabel kredittvurdering som får innvilget et slik kort.
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,138
    Likes mottatt:
    7,880
    Bonuspoeng:
    183
    Undres på om jeg må kjøpe meg ny avbitertang for å få klippet kortet i to…:eek::eek::eek:
     
    kiev liker dette
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Avbitertang er en undervurdering. Både skjærebrenner, vinkelsliper og smelteverk bør brukes for å destruere dette kortet og den elendige verdien det har.
     
    Spielhaug and kiev like this.
  16. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,228
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel 2-3 mnd siden. Har ikke testet PP lounge etter dette, men kan prøve det neste gang jeg er ute å flyr.
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,616
    Likes mottatt:
    6,616
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjetter på at computer says no i loungeresepsjonen. Dette er bare et resultat av at priority pass ikke har noe system for å kansellere medlemskortet i appen når amex blir kansellert. Det samme ville jo skjedd med et gammeldags fysisk plastkort som har utløpsdato printet på. Resepsjonisten scanner kortet og så belastes kredittkortet du har medlemskap gjennom. Er det ikke aktivt lenger så avvises du. Jeg er ganske sikker på at dette skjer selv om Amex platinum sin avtale med Priority pass er at besøk skal koste 0kr.
     
    themichael liker dette
  18. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28

    Når det gjelder AMEX Fine Hotels & Resorts, så er "trikset" å finne 3for2 eller 4for3 tilbud der rabatten på flexiraten gir en rate som er i nærheten av advance purchase raten som de fleste OTA selger. Så har man i tillegg benefits som er tilknyttet progammet. For AMEX centurion er det vel nokså bra med hotel credit vil jeg huske, i tillegg til trolig en gediegen upgrade. Dette lønner seg for helgeturer etc. der man er litt flexibel ang hotellet (ingen i programmet er av lav kvalitet da..)
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,498
    Bonuspoeng:
    293
    Har prøvd Amex F&R tre ganger uten å ha opplevd upgrade.
     
  20. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    1,308
    Bonuspoeng:
    93
    Og jeg har >10 bookinger og har alltid fått oppgrqdering, kun ved én anledning måtte jeg "pushe litt" og minne en nyansatt resepsjonist om T&C.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden