American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. airbus3xx

airbus3xx EBG / Hilton Diam/Melia Plat/IHG Plat/Sixt Diam

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    1 kort nå. 2 tidligere

2. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skal det i all rettferdighet sies at Amex har en relativt god unnskyldning, her fra hjemmesiden:
    The Rooftop er stengt grunnet oppussing og åpner igjen i midten av februar. Mer info kommer!
    Men denne unnskyldningen holder ikke lenge altså!

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig beskrivelse :)

KVTL liker dette
  4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, nå var denne kommentaren skrevet i affekt og da kom min nordnorske bakgrunn tydelig frem. Utsagnet er kanskje ikke helt politisk korrekt da det setter slike språklige blomsterdekoratører i et dårlig lys.
    Men jeg mener at denne yrkesgruppen, som jo faktisk lever av å lyve på en måte som ville fått Goebbels til å rødme av stolthet, fortjener all mulig negativ oppmerksomhet.
    Med fare for å bli bannet fra dette forumet, så kan jeg ta en annen typisk nordnorsk straff for slike folk:

Han skulle vært rævp… med en frossen uer!

Illustrasjon:
    IMG_0083.jpeg

5. Mobiltelefon

Mobiltelefon Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Da var det en ny måned med Dining by Amex og tilbudet utenfor Oslo er fortsatt like elendig.

Jeg sendte inn en klage i feedback-skjemaet på hjemmesiden, håper andre tar seg tid til å gjøre det samme.

kiev liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,341
    Bonuspoeng:
    293
    Ser problemet om man bor utenfor Oslo ja.

Temmelig tynt utvalg (1 i BGO, 1 i SVG, og 1 i TRD).

For oss som bor i Oslo, er listen ganske kjent (20ish), og dessverre med mye ganske "plain" steder. Ikke direkte dårlig, men ikke veldig spennende heller med BA3, Delicatessen og Hitchhiker. Samt Bølgen og Moi som er direkte dårlig.

Beste maten så langt med AMEX har jeg fått på Sjømagasinet. De er fortsatt på listen, så det blir nok en tur tilbake dit i mars, tenker jeg.

7. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng. Link for å hjelpe oss late?
    (Og her kan gjerne de som har 20 å velge imellom gjerne hjelpe til litt!)

Last edited: 21. febr 2025
  8. Mobiltelefon

Mobiltelefon Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    themichael, kiev and RoadKing like this.
  9. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Bankid på å gi en tilbakemelding, men hvis du skal akkedere på en feil føring, så må du huske mor sitt fødenavn og fødselsdag. Noen som sa noe om å begynne i feil ende?

USA, og firma derfra, det er nesten så jeg skjemmes over å ha bodd der.

kiev liker dette
  11. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

Er det fortsatt 1 Platinum og 4 Gold tilleggskort som er tilgjengelig inkludert i prisen når det gjelder Platinum card-kontoen?

12. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    NoLimit and tobeornot999 like this.
  13. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Det som er forvirrende er at nettsiden sier noe annet, men er nok vilkårene man må stole på.

SAS AmEx Elite har da flere tilleggskort enn Platinum. Noen som vet hvorfor det er sånn?

Attached Files:

kiev liker dette
  14. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    «Vet» er nok vanskelig uten å være innsider. Det er sannsynlig at Amex gjør enkel analyse på hvor de kommer ut i pluss, dvs hvilke ekstrakort gir omsetning eller har avgifter som dekker kostnadene ved utstedelse og drift.
    For SAS ekstrakortene er det nok en betydelig omsetning siden brukerene tjener bra med EB-poeng, og dette kommer ut i pluss for Amex. Ekstrakort til Platinum og Centurion går ofte til nær slekt med beskjed om at dette er «nødkort» som ikke skal brukes til vanlig. Da bruker man bare perks på gullkortene, og Amex får minimalt med inntekter. Slike ekstrakort ligger derfor lagelig til for hugg, spesielt hvis kundene ikke reagerer på kuttene.

15. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Når jeg trykker på ekstra kort hos meg(har platinum) så står det 1 platinum. 1 gull og 1 green card gratis...

kiev liker dette
  16. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    På websiden får jeg det samme, og hvis jeg scroller videre nedover kommer i tillegg tre Elite, ett Premium og ett Classic. Tipper de kombinerer abonnementene på Plat og Elite på denne bestillingssiden.
    Men cluet er at vilkårene ikke matcher denne websiden, så hvis noen har Plat og bruk for et ekstra Gold, så er det lurt å bestille litt brennkvikt før det er forbedret bort!

tobeornot999 and Preference like this.
  17. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Har tatt ut ett Platinum og to Gold card som tilleggskort og skal etter teorien ha igjen 2 Gold card etter avtalen som var i sin tid. Vet ikke om man kan kreve dette fortsatt, men er lov å håpe, siden det var det som var avtalen i sin tid.

kiev liker dette
  18. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Har Plat og prøvde nettopp dette, men når jeg trykker inn på nettsiden for å søke om ekstrakort i farge Gold ender søknaden opp med å være mot ett ekstra Platinum kort :/ Det har jeg jo allerede bestilt, så tørr ikke bestille ett til i tilfelle de da begynner å trekke meg 3300 kr ekstra per år

kiev liker dette
  19. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Samme her nå... Trykket feil for en mnd siden. og da fikk jeg Gold card til sambo. (fikk gjort om på dette via chat) men null mulighet for dette nå

kiev liker dette
  20. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Helt samme her, bortsett fra at jeg ikke trykket feil, men allikevel fikk Gold extra card istedenfor Plat...

kiev liker dette

Del denne siden