American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Appen begynner jo å blinke når du har scannet QR, hvis du snakker om Experiences? Så lenge det blinker, er de i loungen happy for å slippe deg inn.

Hvis du snakker om kun PP appen, tenker jeg at det fort kan komme en regning dersom du bruker den men ikke har Amex kortet lenger - men hvem vet.

Det finnes aldri en gratis lunch, som ordtaket sier....

Rscott liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Melia varer og varer, helt uavhengig av Amex Plat.

Rotete program og rotete mange ting. Men absolutt noen fine hoteller.

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Har et (svært) aktivt Amex Plat. Ingen deling der nå, selv om det har vært det før.

Var aldri så lukrativt som det der, men hadde en periode med 650.000 gi-bort poeng.

4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Ca samme som #1893 ovenfor med laks forrett, and hovedrett og pærer/is dessert. Vi utvidet til tasting meny med bobler denne måneden så litt usikker, men vanligvis ikke så stor variasjon fra gang til gang. Uansett en veldig bra plass med god service!

5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, aktiv kampanje nå.
    «Inviter en venn til Platinum med 6000kr i Amex poeng fram til 30/11»
    Hvor mange poeng 6000kr p.t er eg litt usikker på….

Kortet også i aktiv bruk her etter 2xCT på Elite.

tobeornot999 and Preference like this.
  6. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Klart det koster dem penger for å kredittvurdere, behandle, lage metallkortet, sende det til deg og opprette alle kryss-koblinger til hotellprogrammer osv.

Støtter absolutt ikke denne formen for halv-lureri, særlig siden du gjør det for å beholde fordeler du ikke lenger egentlig skulle hatt etter du sier opp kortet.

De trekker tilbake alle Amex-points hvis du sier opp etter mindre enn 1 år, men det plager kanskje ikke deg så mye hvis du uansett er ute etter å bare lure "noe" ut av systemet.

Rscott liker dette
  8. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er en av de nyttige idiotene som trofast betaler grunnmuren i denne Ponzi-pyramiden. Jeg forstår de som utnytter systemet siden systemet er råttent lagt opp, men resultatet er at vi nyttige idioter faktisk betaler for både hopp-av-og-på-snylterne, og for de nye kundene som får millioner av (mine) poeng nesten uten innsats.
    Det ville vært langt bedre med fornuftige forbruksbaserte perks, samt bonusgoder basert på langt og stabilt kundeforhold. Nå er det jo faktisk motsatt.
    Derfor henstiller jeg til alle andre nyttige Amex-idioter:
    IKKE INVITER NYE MEDLEMMER - HUSK AT DU MÅ BETALE FOR DE SELV!

tobeornot999, KVTL, veeegard and 10 others like this.
  9. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri lurt noe ut av noe system de 10årene jeg har drevet med dette. Som jeg skriver over er jeg en av de få som har to amex-kort år ut og år inn uten å si det opp slik veldig mange andre gjør. Når det gjelder det jeg nevner over var det hovedsaklig et tankeeksperiment (uten at du kunne vite det) som jeg uansett ikke kommer til å bruke tid på kun for å oppnå noen hotellforfordeler. Som jeg også skriver er jeg ikke tilhenger av å utnytte systemet og har derfor aldri gjort det. Så hvis du skal angripe denne type adferd står nok 90% prosent av de som driver med dette foran meg i køen. Så oppsummert er vi helt på linje.

10. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke det skjer noen endringer om du og andre bare sitter stille i båten og betaler som vanlig. Da vil jeg heller oppfordre til å utnytte systemet, slik at de som lager systemet ser at det burde endres.

kiev liker dette
  11. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, godt poeng. Men jeg synes personlig at det er for mye mas å melde seg ut og inn, og fylle opp en allerede sprengfull kalender med slikt. Og det er jo dessverre sånne som meg (oss?) som er det demografiske hovedmålet for disse «kreative» markedsførerne. Så da sitter jeg på et forum og gremmes :(
    Kanskje løsningen er å starte en tjeneste som tar seg av dette? Litt likt Tibber eller andre som flytter medlemskapet rundt på dine vegne.
    Kan sikkert automatiseres slik at det på riktig dato sendes et ferdig oppsett type «kopier inn medlemsnummeret ditt her og send til [email protected]»
    Anyone?

paron and Preference like this.
  12. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig i det, men sånn er det dessverre med mye - forsikringer, bank, strømmeabbonementer osv. Nok tjenester nå til at det sikkert er en business case for tjenesten du foreslår, og tror at "Horde" prøver seg litt på det allerede?

Personlig legger jeg bare sånne ting i kalenderen med aktivert reminder med en gang, så er det ute av hodet frem til jeg får varsel om at jeg må deale med det.

Spielhaug, paron and kiev like this.
  13. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Er i samme båt som @kiev tiden strekker ikke til. Har jo nevnt det til Amex på chat, når de spør om jeg lurer på annet at det er dårlig at de aldri har kampanjer til medlemmer som har brukt kort i mange år, de kunne jo hatt "challenges" der bruk over en viss sum over 3mnd ga ekstra bonus. Så hadde kanskje kortet havna lenger fram i kortstokken.

KVTL, kiev and Thomas123 like this.
  14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Svarer meg selv her. Jeg kom greit inn på loungen i LPA med PP selv om jeg har sagt opp Platinum. Så da virker det som at de betaler for et år av gangen. Mitt Prioritypass går ut i sept 2025.

RoadKing liker dette
  15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,058
    Bonuspoeng:
    183
    Grei den late lounge ordningen på Arlanda når amex stenger loungen sin kl 1930.

IMG_1157.jpeg

16. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Forøvrig har de ASVÆRT gunstige priser på de dyre vinene som selges i loungen; nesten verdt en "winecrawl". :rolleyes:

tobeornot999 and jgroneng like this.
  17. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    642
    Bonuspoeng:
    93
    Da har tidspunktene for Dining by Amex for januar lagt ut. Legger også ut skjermbilde av dagens mail. De lover å bringe Dining by Amex til neste nivå. I løpet av året vil lover de å lansere fler eksklusive gastronomiske opplevelser. I tillegg virker det som om ordningen sok sørger for at de vervede får 1. million poeng blir fast. Redd dette vil utvanne points plus tilbudet og poengsystemet over tid, men det er ikke å rope høyt hurra for i dag heller.

Skjermbilde 2024-12-19 kl. 14.41.36.png Skjermbilde 2024-12-19 kl. 14.41.46.png Skjermbilde 2024-12-19 kl. 14.42.14.png

NoLimit liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, nyttig info som jeg ikke ser i appen?

Giraffen er I tillegg åpen for take away lounge on the go hele dagen.

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    .... Og dining i januar 25 kan bestilles fra nå av.

Samme steder som før, ser det ut til. Men i Norge er utvalget av steder uansett veldig bra.

KVTL liker dette
  20. Mobiltelefon

Mobiltelefon Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    tja, det er vel kun Oslo som har et skikkelig tilbud. I Stavanger, Bergen og Trondheim er det kun 1 restaurant per by...ikke særlig sprekt mao.

kiev liker dette

Del denne siden