American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,899
    Bonuspoeng:
    183
  2. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke stikke nesa for mye ned i dette, og gratulerer med 1800 euro spart. Men ville du har bodd på Melia om du ikke hadde dette kortet? Og kom du bedre ut (med Plat+Melia) enn andre alternativer for hotell (uten plat) du ville vurdert?

3. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor lang tid pleier det å gå før denne mailen også kommer til oss dødelige (med platinum)?

4. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Kom nå. Et par nye restauranter i Oslo.

antirealiti liker dette
  5. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    På f.eks Grand Café står det ikke noe om hvilke dager som er tilgjengelig for dette tilbudet. Betyr det alle? Eller kan man booke og så ankomme stedet og få beskjed om at det ikke gjelder på lørdager?

6. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,453
    Bonuspoeng:
    183
    Det er alle dager. Det er bare å booke, så skriver du AmEx Dining som kommentar i reservasjonen, du informerer også om det når du kommer på restaurant, du må scanne en QR-kode med AmEx-appen.

antirealiti liker dette
  7. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde meg på Ling Ling her om dagen. All in all er jeg hyggelig overrasket. Bra mat, mye mat, og en velkomstdrink til hver av oss.
    New Project(2).png

8. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,322
    Bonuspoeng:
    93
    Var på Gladkokken på Oslo S/Østbanehallen med minstemann i dag. En god opplevelse på en stille søndag. Fikk utdelt meny med beskjed om at vi kunne velge to retter (som vanlig forrett+hovedrett eller hovedrett+dessert). Ingen begrensninger utover det. Kunne velge fritt det vi ville ha. Absolutt positivt.

9. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har vært på Freschohallen nylig og har menyen tilgjengelig?

10. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Dere som har hatt plus points på Amex plat en stund nå. Hvor mye verdi får dere med det nye poengsystemet? Gjerne oversatt til hotellovernattinger i luksushotell

11. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Var å spiste på Frescohallen idag. De to som jobbet der idag hadde heller ikke hørt om "Dining by Amex" :confused: Etter en samtale med "General manager", så løste det seg. Endte opp med at vi ikke betalte noen ting som helst og en ubrukt "Dining By Amex" (scannet aldri QRkoden). Så da har jeg fortsatt et gratis måltid, som jeg tenker å prøve på Boccone i juli:D pasta.jpg skagen.jpg is.jpg

ina, RoadKing, EndreD and 1 other person like this.
  12. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Svar meg selv. Her er lunsjmenyen på Frescohallen. meny0.jpg meny1.jpg

13. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Ny måned og ny Amex-meny på Rooftop her i bartebyen
    IMG_0799.jpeg IMG_0800.jpeg IMG_0801.jpeg

Fortsatt høy standard på denne plassen, og en full treretter for to personer seks ganger i året er ganske bra verdi. I alle fall i tillegg til lounge, hotellstatus, poeng og alle andre perks i disse usikre allianse-tider.

Johnarildr, kjellv, Flymunda and 7 others like this.
  14. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bare anbefale Vineria Ventidue når man skal spise på ¨Amex- sin regning¨. Du får velge enten forrett+ hovedrett eller hovedrett+ dessert fra den ordinære menyen. Høy kvalitet og god smak på maten. Også koselige lokaler.

. IMG_1995.jpeg
    (Beklager noe mørkt bilde)

Attached Files:

jgroneng and Krjemb like this.
  15. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,158
    Bonuspoeng:
    93
    Hyggelig å høre. Verdt å besøke når du bare ha en en smak av Italia.

Last edited: 19. sept 2024
    KVTL liker dette
  16. toyboy

toyboy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Testet Grand Cafe denne gangen, det blir nok siste gang på lenge. Fikk ikke utdelt meny, og de kom med vin i en annen årgang enn det som stod på vinkartet m.m. Småplukk, men trekker litt ned. Forretten var skolekjøkken-stil, kastet sammen røkelaks + rørosrømme + noe crumbs og rødbetkompott var det vel. Smakte midt på treet, laksen var ikke fantastisk. Hovedretten var god, stekt lysing m erter og skalldyrsaus, dette var uten tvil kveldens høydepunkt og absolutt godkjent. Ganske treg service, måtte skjenke vin selv og det tok lang tid mellom rettene. Det tristeste med hele besøket var egentlig stemningen. Fredag kveld kl 20, glissent lokale og de har spredt oss rundt i rommet, har ikke giddet å tenne på stearinlysene våre. De fleste i lokalet er nok hotellgjester og gjennomsnittsalderen er veldig godt voksen. Føles litt som et forværelse til døden :confused: Ikke super-overraskende, men tenkte vi skulle gi Grand en sjans. Det blir lenge til neste gang, vineria ventidue e.l. er ihvertfall en mye morsommere kveld.

Henrik and jonss like this.
  17. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Åhh! Hvem skal nå fikse manikyren og pedikyren min? :(:(:(

Litt seriøst så er det ikke noe stort savn. Har en gang vært på en slik plass, i first-loungen i Bangkok. Liten vever jente, men maken til styrke i hendene! Hun hørte nok egentlig til på det Bulgarske kulestøterlaget for damer.
    Det var så vondt, og sånt betaler mor/exforlovede/pointearner masse penger for. Hvorfor?

Last edited: 15. okt 2024
    holmen and jgroneng like this.
  18. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Det er (godt) mulig dette er besvart et annet sted. Jeg har sagt opp Platinumkortet ettersom kostnaden ikke lenger kunne forsvares pga redusert reisevirksomhet for familiemedlemmer. Tilgang til Experiences ble naturlig nok stoppet, men er det noen som vet hva som skjer med de andre fordelene? Ser at både Priority Pass og Hotellstatusene fortsatt er aktive med varierende utløpsdatoer til neste år. Spørsmålet er om de er gyldig ut perioden slik det pleier å være med andre abonnementer.

19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Hotellstatusene er fort gyldig ut medlemsårene, Priority Pass har gått ut, hvis du får brukt det risikere du at det trekkes 30USD eller noe sånt.

Rscott liker dette
  20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Har du sagt opp og forsøkt PP? At OSL utgår skjønner jeg, men de har jo ikke noe å trekke $30 fra. I appen får jeg opp QR og ser at den er gyldig til septemer 2025. Er usikker på om det er noen kommunikasjon til Amex når det brukes eller om det bare fornyes en gang i året på samme måte som f.eks. CT. Synes jeg har betalt greit for meg ila disse årene med Plat :)

Del denne siden