American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok der det kolliderer litt i logikken min :) .......men jeg er helt enig. Det selges jo tross alt masse vesker som mange dobler prisen bare en en rar logo på.
     
  2. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Kan også slenge på at man får tilgang til Centurion Lifestyle / concierge som for meg har en verdi man egentlig ikke helt kan sette en prislapp på. Dem har vært til stor hjelp med å komme med gode forslag på hoteller dit jeg har ønsket å reise samt alltid vært behjelpelig med å planlegge og foreslå hva man kan gjøre der man drar. De har også klart å funnet enkelte produkter som jeg og min samboer ikke har klart å funnet selv. De ordner med absolutt alt, og kanskje noe av det kuleste er å få reservert bord på en fullbooket restaurant :)
     
    EndreD, jgroneng, paramberg and 3 others like this.
  3. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilke andre kjeder har garantert oppgradering? Har opplevd å få litt høyere resort credit på Park Hyatt, Intercontinental og LXR (Hilton).
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,916
    Likes mottatt:
    8,251
    Bonuspoeng:
    183
    Booker bare via FHR, så er det litt forskjellig i ulike byer. Four Season, Mandarin Oriental, Shangri-La, St. Regis og div. Varierer litt ulikt fra hotell til hotell, og av og til spanderer de tredje natten osv..:)
     
  5. maarstad

    maarstad Medlem

    Innlegg:
    139
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    43
    Centurion benefits require a two-night stay and are available at Aman, Auberge Resorts Collection, Mandarin Oriental, Oetker Collection, Peninsula, Rosewood, St. Regis and participating Belmond and Waldorf Astoria properties.

    Four Seasons har bare vanlige FHR fordeler og ingen egne fordeler for Centurion. Man får nesten utelukkende bedre fordeler hos FS ved å booke gjennom et reisebyrå som er Four Seasons Preferred Partner (FSSP).
     
    Spielhaug liker dette
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,916
    Likes mottatt:
    8,251
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg bestilte via centurion for Bangkok i september i fjor så var ett av tilbudene Four Season med å betale for rimeligere rom kategori og få suite. Men endte opp med noe annet istedet:eek:
     
    Johnarildr liker dette
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det er besvart før men fant det ikke i farten. Har sas amex elite. Får jeg likevel vervepremien på 1.500.000 MR dersom jeg bestiller Amex Platinum?

    Kan jeg ha point plus i kun i en mnd eller er det minimun 12mnd for det også?

    Planen er å bestille amex platinum med point plus og bruke det til jeg når 45.000 slik at jeg kvalifiserer til vervepremien på 1.500.000 MR. Deretter kansellere point plus og legge kortet i skuffen i 12mnd.
     
    Cumulus liker dette
  8. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    347
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er reglene på å avbestille eller nedgradere plat?
     
  9. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde slått fra meg sånn platinum med point plus. Men denne vervekampanjen du skriver om er jeg nysgjerrig på å høre mer om…
     
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Vervekampanjen gjelder platinum. Bruk 45k innen 31.8 og motta 1,5m MR. En med platinum må verve deg.

    Med point plus i en mnd betaler man NOK 7.900 for 75.000 eb poeng når man konverterer 1,5m MR til eb + 9000 eb fra de NOK 45.000 i spend, totalt 84.000 eb poeng. Da betaler man 9,4 øre per eb poeng og resten av fordelene med platinum er «gratis». Jeg har sjekket med amex chat og de sier at jeg ikke kvalifiserer til kampanjen ettersom jeg har amex elite fra før. Hvis ikke hadde dette vært en no brainer.
     
    Last edited: 05. mai 2024
    Cumulus, watchaddicted and magnusant like this.
  11. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,688
    Likes mottatt:
    4,098
    Bonuspoeng:
    113
    Madamen har ekstrakort på mitt Platinum og Elite, i tillegg til sitt eget Premium. Noen som vet om vi kan si opp hennes Premium og at jeg verver henne til Platinum i stedet?
     
    kiev liker dette
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,320
    Likes mottatt:
    4,847
    Bonuspoeng:
    113
    Godt spørsmål. Dette kan være aktuelt for mange her inne.
    Edit: sjekket vilkårene, og «ekstrakortinnehaver» går ikke :(

    Som tidligere nevnt, så lurer jeg på når kortselskapene skal gi slike fordeler til oss som er «lojale»? 100k poeng ekstra hvert år man har vært medlem eller noe slikt?
    Nå gir de jo bare fordeler til de som er kreative nok til å game systemet, og det aner meg at de som må betale for moroa er vi lojale :rolleyes:

    Kanskje noen burde gå ut i VG og eksponere dette systemet?
     
    Last edited: 06. mai 2024
  13. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,320
    Likes mottatt:
    4,847
    Bonuspoeng:
    113
    Ved finlesing av invitasjonen til 1.5M kampanjen står følgende paragraf:
    Leiebilforsikring som dekker tyveri og skade, og fradragsberettiget.⁵
    I disse skattemessige ulvetider er alt som heter fradrag interessant. Noen som vet hvordan dette virker?
     
  14. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    437
    Bonuspoeng:
    53
    Tipper dette er en Google Translate / ChatGPT av ordet "Deductables". Deductables kan brukes som det norske ordet Egenandel. Så egentlig bare en dårlig oversettelse av egenandelforsikring - som ikke er så uvanlig i reiseforsikringer nå.
     
    Cumulus, magnusant and kiev like this.
  15. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    940
    Likes mottatt:
    1,361
    Bonuspoeng:
    93
    Somselvstendig næringsdrivende har jeg fått (tidligere 100%) 50% av årsavgiften til fradrag på næringsoppgave/selvangivelse, også for Centurionkortet. :D
    Hvilket lovtekstgrunnlag vet jeg ikke, men regnskapsfører nøler ikke.
     
    kiev liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Har tenkt i samme bane. Amex har i de senere år kjørt en serie kampanjer type "verv en venn og vennen får x antall tusen poeng"

    Jeg sliter litt med å se incentivet i dette for meg som verver, skulle gjerne ha snakket med noen i Amex og spurt dem hvorfor i all verden de tror dette skal appelere til eksisterende Amex brukere og hvorfor de ikke likesågodt legger det ut som et alment tilbud på hjemmesiden.

    Hvis de skal bruke meg som verver, må de gjerne ha velkomstpremie til den som lar seg verve, men i anstendighetens navn bør det dryppe litt på den som verver og.
     
    Cumulus, holmen, Mg15 and 2 others like this.
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Lojalitet mot tjenestetilbydere er sjeldent lønnsomt for forbruker. Velkomstbonusene går trolig av markedsføringsbudsjettet, og når man først er innenfor døren er det neppe interessant å levere mer enn det som er strengt nødvendig for å holde på kunder.

    Kortselskapene har nok gode tall på hva de må tilby for å holde frafallet på et akseptabelt nivå. I løpet av Covid-tiden var det et par runder med utdeling av poeng, mens de tilsynelatende anser vanlige kortfordeler som tilstrekkelig under mer normale omstendigheter.

    Amex har uansett gjort sitt for å gjøre det mindre attraktivt å hoppe fra velkomsttilbud til velkomsttilbud ved å innføre bindingstid på kortene.
     
    kiev liker dette
  18. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm. Har SAS premium, da burde det kanskje gå.
    Må tenke litt, hvor lenge varer kampanjen?
     
    kiev liker dette
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke det går. Som @Nuvolari skriver ovenfor, så er ikke han kvalifisert når han har Elite.
     
  20. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,320
    Likes mottatt:
    4,847
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det viktigste med småskrift fra invitasjonen:

    (Siden IF’ere selvfølgelig regnes som «personer i min nærhet», så kan jeg invitere :)

    Vilkår

    ¹ 1 500 000 Amex-poeng blir tildelt til hver venn som søker og som får sin søknad om Platinum godkjent. Vedkommende får poengene etter at forbrukskravene er oppfylt innen 31.08.24. Deres bonus vil bli utbetalt i oktober 2024. Dersom vedkommende søker etter klokken 24.00 den 31/5/2024 vil vedkommende motta den vanlige mengden Amex-poeng (500 000) når søknaden om Platinum Card blir godkjent. Du kan bare invitere venner, familie, kolleger og andre personer i din nærhet. Før du inviterer personer, må du sørge for at du har innhentet vedkommendes samtykke og at du har informert vedkommende om at invitasjonen gjelder søknaden om kredittkort. Tilbudet gjelder bare for nye kunder og både hoved- og tilleggskortholdere regnes som eksisterende kunder. Å sende en invitasjon uten samtykke blir sett på som spam.

    Gjennom å invitere en venn godtar du disse vilkårene

    1. Din kvalifikasjon for å bruke programmet er basert på din samlede kredittvurdering og andre faktorer, deriblant din kontohistorikk hos American Express.
    2. Bare de nærmeste. Du kan bare invitere venner, familie, kolleger og andre personer i din nærhet.
    3. Be om tillatelse. Før du inviterer en venn, må du sørge for at du får samtykke fra denne personen. Tilbudet gjelder ikke dersom du bokmerker noen av søknadsstegene. Det å sende en invitasjon uten å ha fått samtykke betraktes som spam.
    4. Tilbudet gjelder kun om din venn ikke allerede har, eller har hatt, et American Express-kort i løpet av de siste seks månedene.
    5. Din venn må søke via din spesifikke invitasjon.
     
    watchaddicted, Erlingni and magnusant like this.

Del denne siden