Apple Pay/Google Pay/+++ Kompatible kort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 06. april 2019.

1. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke finlest alle sidene her, men er det slik å forstå at AMEX Elite ikke fungerer i Google Pay? Får nemlig feilmelding når kortet skal verifiseres, før det blir lagt til. (Curve derimot fungerer ypperlig!)

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,666
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får denne reklamen HELE tiden på facebook for tida. Er det ikke litt flaut for American Express at amex.com ikke er deres domene? Domenet amex.com hørte til American Stockexchange som senere har blitt NYSE American og videresender deg nå dit.

Screenshot 2021-08-20 at 13.45.38.png
    Også er det jo bombastisk å si "Du vet vel at du raskt og enkelt kan betale med American Express direkte med mobilen?" når nesten halvparten av mobilmarkedet i Norge ikke har muligheten til dette, men det blir et mer kontroversielt tema :p

holmen and Upsaker like this.
  3. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Blåser litt liv i denne tråden igjen. Jeg vurderer å bytte ut min iPhone med en Google Pixel og i den forbindelse lurer jeg på hvordan støtten for AMEX og Google Pay er om dagen, støttes det? Kan ikke finne noe info om det på nettsiden til AMEX.

Ser heller ikke ut som at SAS Mastercard eller Strawberry støttes, men kan jo bruke Curve.

Shyneno liker dette
  4. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    672
    Bonuspoeng:
    93
    Får ikke Amex inn i Google Pay nei, og heller ikke SAS Mastercard. Kan bruke Curve med DNB Saga (men det fungerer også direkte) og Strawberry. SAS Mastercard gir ikke poeng med Curve lenger.

kristtorp liker dette
  5. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke sant, det setter en umiddelbar demper på det å gå over til Pixel. Blitt litt for vandt til å betale med telefonen, har jo ikke med lommebok lenger.

Shyneno liker dette
  6. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    672
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, ser jo den.. bruker Pixel selv, men som bonusjeger har jeg uansett alltid med kortstokken. Opplever det som at jeg uansett ikke får alle kortene inn i telefonen, og må jeg uansett ha med minst ett kort, kan jeg like gjerne ha med et par til

7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor funker ikke amex i google pay?

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,947
    Bonuspoeng:
    183
    Det spurte jeg dem om også, senest på telefon med en ellers veldig flink og serviceminded dame i Amex litt tidligere i uken.

Svaret var at Apple pay var OK, men Google wallet støttet de ikke.

Latterlig, når 70% av alle telefoner i verden er Android telefoner - mens det er 50/50 Iphone/Google i Norge. Uansett burde de selvsagt støtte begge.

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,953
    Bonuspoeng:
    293
    Har lurt på det samme, for det fungerer tydeligvis i andre land. Så det er tydeligvis noe med Amex eller Google Pay i Norge. Noe som er rart, spør du meg.

tobeornot999 and Shyneno like this.
  10. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Samme problem gjelder også for SAS MC fra SEB..

11. holmen

Likes mottatt:
    63,953
    Bonuspoeng:
    293
    Funker SEB-kort med Google Pay I andre land?

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,583
    Bonuspoeng:
    183
    Shyneno liker dette
  13. holmen

Likes mottatt:
    63,953
    Bonuspoeng:
    293
    Shyneno liker dette
  14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,583
    Bonuspoeng:
    183

holmen liker dette
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,947
    Bonuspoeng:
    183
    For Amex: kundeservice er vel eneste kontakt punkt man får tak i. Enkelt å nå dem på chat fra appen :)

Jeg purret forrige uke selv også, når jeg likevel var i telefon med dem. Skal sende inn en ny purring på chat nå, og oppfordrer andre til å gjøre det samme.

16. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,949
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er vel en kombinasjon av
    - kommersielle avtaler om garantiansvar og prosenter.
    - tekniske utfordringer rundt sikkerhet for enkelte Android-telefoner.
    For Apple Pay har problemet stort sett vært krangel om prosenter samt konkurranse med egne løsninger, jfr DNB.
    Interessant at Android virker å støtte mange flere debitkort enn kreditt. Kan tyde på at ansvar vs sikkerhet er et viktig parameter for denne plattformen?

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,947
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk nytt svar kjapt fra Amex kundeservice i chat - uten de helt store avklaringene:

Hi xxx, we are working on getting both Samsung and Google pay, but unfortunately there's is currently no confirmed date for this going live.

18. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    672
    Bonuspoeng:
    93
    I dette tilfellet handler det kun om utviklere og noen som implementerer eller aktiverer en integrasjon med Google Pay i Norge. Sikkerheten er nok på samme eller bedre nivå enn f.eks Garmin Pay, som de jo allerede har valgt å implementere.

kiev and tobeornot999 like this.
  19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,666
    Bonuspoeng:
    293
    Det har de sagt i flere år

Shyneno liker dette
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,947
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for kommentar!

Merkelig prioritering. Det kan da umulig være mange som bruker Garmin pay eller Fitbit pay sammenlignet med brukere av Google Pay og Apple pay. Hvor de støtter Apple, ikke Google.

Preference liker dette

Del denne siden