Apple Pay/Google Pay/+++ Kompatible kort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 06. april 2019.

  1. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke finlest alle sidene her, men er det slik å forstå at AMEX Elite ikke fungerer i Google Pay? Får nemlig feilmelding når kortet skal verifiseres, før det blir lagt til. (Curve derimot fungerer ypperlig!)
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får denne reklamen HELE tiden på facebook for tida. Er det ikke litt flaut for American Express at amex.com ikke er deres domene? Domenet amex.com hørte til American Stockexchange som senere har blitt NYSE American og videresender deg nå dit.

    Screenshot 2021-08-20 at 13.45.38.png
    Også er det jo bombastisk å si "Du vet vel at du raskt og enkelt kan betale med American Express direkte med mobilen?" når nesten halvparten av mobilmarkedet i Norge ikke har muligheten til dette, men det blir et mer kontroversielt tema :p
     
    holmen and Upsaker like this.
  3. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Blåser litt liv i denne tråden igjen. Jeg vurderer å bytte ut min iPhone med en Google Pixel og i den forbindelse lurer jeg på hvordan støtten for AMEX og Google Pay er om dagen, støttes det? Kan ikke finne noe info om det på nettsiden til AMEX.

    Ser heller ikke ut som at SAS Mastercard eller Strawberry støttes, men kan jo bruke Curve.
     
  4. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Får ikke Amex inn i Google Pay nei, og heller ikke SAS Mastercard. Kan bruke Curve med DNB Saga (men det fungerer også direkte) og Strawberry. SAS Mastercard gir ikke poeng med Curve lenger.
     
    kristtorp liker dette
  5. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke sant, det setter en umiddelbar demper på det å gå over til Pixel. Blitt litt for vandt til å betale med telefonen, har jo ikke med lommebok lenger.
     
  6. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, ser jo den.. bruker Pixel selv, men som bonusjeger har jeg uansett alltid med kortstokken. Opplever det som at jeg uansett ikke får alle kortene inn i telefonen, og må jeg uansett ha med minst ett kort, kan jeg like gjerne ha med et par til
     

Del denne siden