Lite spørsmål, da jeg er relativt ny i gamet. Nå har jeg forståelse for at tilgangen på bonusbilletter til asia, spesielt i business er vanskelig å få tak i. Jeg har FP4 og poengene klare for å bruke på en tur for meg og fruen. Med andre ord er det å foretrekke at vi flyr med SAS. Det jeg lurer på er om jeg benytter meg av awardfares for SAS flyvninger, vil jeg i det hele tatt ha en sjanse på noen som helst bonusbilletter t/r asia mtp. tilgjengeligheten på bonusbilletter? Hvis ja, hvilket type abonnement vil gi meg størst mulighet for å lykkes?
Jeg vil si nei. Hvis du skal ha noe som helst sjans på Asia med SAS, må du sitte klar kl 00:00:01 når de legges ut, for de blir tatt i løpet av minutter/sekunder. Da snakker jeg om de som vanligvis blir lagt ut 330 dager før. Og det er ikke alltid de følger mønsteret heller, bare for å gjøre det ekstra vanskelig. Vanlig mønster er da 2 biz, 2 premium og 4 eco slippes 330 dager før. Hvis SAS slipper noen ekstraseter nærmere avgangsdato, så kan Awardfares ha noe for seg. Bruk da varslinger. Type abb avhenger av hvor mange varslinger du trenger.
Har brukt Awardfares litt i det siste og det er jo veldig effektivt. Problemet er jo om sas eller andre stenger tilgang igjen. Så er det ikke alltid den finner alt. Sas har f.eks ledig bom-cph Premium i begynnelsen av okt, men disse vises ikke på Awardfares.
Jeg finner en del reiser direkte med SAS til USA feks. Awardfares.com priser dem som partnerreiser, men de finnes også som rene SAS bonus. Kan virke til at de ikke har slått sammen søkene etter at de måtte splitte dem for par uker siden.