Samme problem her i heimen. I *A fløy CT-ene raskere ut enn jeg rakk å tjene dem. Nå sitter jeg på en halvannet år gammel passe muggen CT med utløp til nyttår som jeg uten hell har forsøkt å finne noe vettugt å bruke på. Sa opp alle Amex-kortene ved årsskiftet, og kommer neppe til å bestille nye med det første.
Men jeg kommer heller ikke til å si opp Awardfares nå. Blir feil å straffe dem for SAS' ondsinnede forretningspraksis. Men om de ikke klarer å finne en workaround i løpet av de neste par månedene har Awardfares ikke livets rett lenger, og da får man heller revurdere.
En annen ting er jo at SAS faktisk tjener penger på Eurobonus. Bare å se tilbake på verdien av Eurobonus-programmet i rekonstruksjonen. Det er lett å glemme når de snakker om "EB-gjeld". De tjener veldig mye penger på å selge poeng til partnere, men kan ikke for alvor tro at kundene ønsker å flytte poengbruken til snake-oil. Enten må de levere noe av verdi, eller så må de godta reduserte inntekter fra EB. Et SAS-skjerf til 24900 poeng (eller 740 kroner) i SAS shop kan bli ditt for 1700 Trumfkroner. Vel, da bruker jeg heller de 1700 kronene på Meny for å si det sånn.
Jeg tror SAS har hatt en ganske grei fortjeneste på å kjøpe rimelige billetter hos partnere som gir god verdi for kundene og et klart insentiv for å samle poeng. Men tulleprodukter til overpris blir raskt gjennomskuet. Det gjør grådigheten veldig synlig.
Last edited: 07. nov 2025