Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Kritthvite strender finner du kun i Nusa Dua området. Ellers er Bali en vulkansk øy, noe som gjenspeiles i fargenyansene på strendene. Alt fra lyse til helt sorte.
    Personlig - villa jeg valgt et hotell som er vestvendt. Solnedgang er alltid hyggelig ;) Suarga Padang Padang er en innertier som nevnt over. Sjefskokken der er fra Noma i København, og du slipper å stå i buffetkø på resorts i Nusa Dua sammen med hundrevis av kinesere og russere. (Var innom Grand Hyatt i Nusa Dua denne uken, og det er utelukkende kinesere og russere som bor der. Mer info trengs vel ikke om det...)

    Evt lei dere inn på The loft hos Uluwatu Surf Villas - magisk sted! Evt Seminyak hvor hotell-og matscenen er kjempebra. Om dagen tar dere bare taxi ut i Berawa eller Canggu for å komme litt bort fra hordene med turister som fyller opp stripen fra Seminyak og ned til Legian om sommeren.
     
    Last edited: 27. jan 2018
    krsper liker dette
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Romantisk døgn - dra opp til Ubud med bil (1,5t) og ta en natt på Kayumanis Ubud Private Villa :) Dere vil ikke angre. Litt massasje og chill med bassenget.
     
  3. RoyceCrazy

    RoyceCrazy EBD

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg liker å bo i Legian, mellom Kuta og Seminyak. Har bodd på Padma, Mandira og Niksoma samt noen netter på de mindre bra hotellene langs stranden. Mandira ble ferdig for to-tre år siden og er etter mitt skjønn det beste hotellet på Bali. Restauranten i trehytten på Mandira er et must, selv om man ikke bor på hotellet.

    Sjekk når det er happenings på Single Fin (Uluwatu). Jeg anbefaler en dagstur til Uluwatu, slik at man kan gå ned til grottene, ligge på stranden og på Blue Point, besøke tempelet, og dra på Single Fin på kvelden. Et kanskje enda bedre tips er å overnatte på Blue Point, og gjøre det til en to-dagers tur. Padang Padang stranden er fin, og det er mye liv der når det er surfekonkurranser.

    Sjekk når det er happenings på Deus (Canggu). Veldig bra å dra dit tidlig på kvelden for å spise (book bord først), og vær der resten av kvelden (konserter / club).

    Hvis man ikke ønsker å bo på hotell, men isteden leie villa er "Bali VIlla Rental & Sale" gruppen på Facebook bra.

    Beach clubs: Potato Head, KuDeTa og Skai

    Middag / clubbing: La Favela er det råeste stedet i hele verden :-D

    Book et par-tre netter på Gili Trawangan. Det er helt fantastisk for å roe ned midt i oppholdet.
     
    Upsaker liker dette
  4. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    For tiden er Finn’s Beachclub i Berawa og ULU Cliffhouse «beachclub» stedene som gjelder på øyen på dagtid og til Sunset. PotatoHead og Kudeta er packed med russere.... stedene har vel etterhvert sett sin peak.

    La Favela er fett. La Laguna i Berawa og La Brisa på Echo Beach er litt mer chill og helt nede ved sjøen.
     
    Upsaker and RoyceCrazy like this.
  5. RoyceCrazy

    RoyceCrazy EBD

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Når du sier det la jeg merke til flere russere på KuDeTa og spesielt på Potato Head sist jeg var på Bali (halvannet år siden). Speedo-faktoren var rimelig høy ;)
     
    bighc liker dette
  6. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG]
    "Ja, det stemmer. Kjøp 2 til alle myndige menn i hver eneste oblast. Takk hei"
     
  7. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Skal bruke CT i høst, og lurer på om noen har kommentarer til denne configen?



    Bali.jpg
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn bortsett fra at du ikke får booket premiumseter på A380 og 773ER med EB-poeng?
     
  9. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    @Upsaker - Det var jeg ikke klar over?

    Ringte CT nå. Det var kun Swiss og LOT som var tilgjengelig på den turen. Hun nevnte at SG var veldig gjerrige på business-billetter.

    Hva er det beste valget av Swiss og LOT? Eventuelt om det er like så greit å fly med TG via bangkok?
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Du har en haug med alternativer for å komme deg til Bali. Det er flere eksempler på det i vellykkede poengbookinger-tråden. LH/TG/BR til Bangkok, Asiana/ANA om SEL/TYO, BR om TPE, haug av muligheter.
     
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Har bare prøvd Swiss, godt fornøyd med de. Bare sørg for å få et "trone-sete"
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel kanskje ikke det optimale om man reiser to sammen, men ellers helt enig.
     
  13. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du helt rett i :)
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  15. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg og kona har bestilt 5 netter der i Juni :) 6600kr inkl. frokost og alle avgifter for et "deluxe-room" med Expedia.
    1003 sgd er ikke så langt unna, men inkluderer dette lokale skatter osv?
    Gidder ikke å registrere meg hos luxury escapes for å sjekke om det dukker opp hidden fees.
     
    Edvard liker dette
  16. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Har planlagt å dra ned 3 uker neste påske med familien. Årets og fjorårets CT er brukt. Vi er 5 stk inkl 1 infant. Barna er da 8år, 5 år og 1,5 år når vi drar. Hvor anbefaler dere som er kjent i området at vi bor?

    Jeg har vurdert en del flotte hus på Airbnb, men også lest at man får vesentlig billigere booket nede på Bali enn hva Airbnb tilbyr da det ofte er 3.parts personer som legger ut listinger på Airbnb. En resort er heller ikke fremmed. Vi tenkte ca 2000 NOK natten for alle som maks, da blir det jo ca 40.000 i bokostnader så det må holde fant vi ut.
     
  17. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Årets CT er booket og vi endte med to og en halv uke på Bali, bestilt det meste, men noen som har erfaring fra Gili øyene? Foreløpig plan er noen dager på Gili Trawangan og noen på Gili Meno.

    Ser at @RoyceCrazy anbefaler Trawangnan - noen tips til hotell?
     
  18. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    @Edvard - Når jeg søkte etter hotell var Radisson et klart førstevalg, men jeg bestilte i februar og da var det ingen bilder eller priser tilgjengelig for Radisson. Så jeg antok at det ikke kom til å åpne med det første. Det var dumt.

    Det ble Hilton på oss - og håper de har kommet godt i gang med oppussingen, og at vårt rom er en del av dette.


    Vi endte forøvrig til slutt opp med SQ C med A380 fra London. Så meget klar for tur i august :)
     
    Edvard liker dette
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Var på Trawangan i mars. Booket hotell mens vi satt på stranda. Det het Gili Teak Resort og var vel verdt de 600 kr eller noe det kostet.
     
    AndreAa liker dette
  20. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Søndag 15. juli sjekker min bedre halvdel og jeg ut fra Mahamaya på Gili Meno, og da kan jeg sørge for å gi en mer fyldig tilbakemelding.

    Non-refundable booking, så om noen har negative erfaringer med Mahamaya, trenger jeg ikke vite det. :)
     
    nissen, Stuttfeiten and Edin like this.

Del denne siden