Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @bighc - Det er ikke vulkan jeg er redd for, men den pågående situasjonen med jordskjelv på Lombok :)
     
    bighc liker dette
  2. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @AndreAa - Reiser dere hjem tidligere pga. dette, eller var det planlagt avreise?
     
  3. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Reiser hjem tidligere. Planlagt avreise var ikke før 15.08

    Ska dog sies at vi nok opplevde det mer dramatisk enn de fleste. Er nok en god del som blir igjen som planlagt, det kan dog skyldes at det ikke var noen ledige avganger igjen i morges for dagen i dag.
     
  4. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Drar også til Bali den 19. august! Tenker å bo i Kuta/Seminyak-området.

    Så lenge UD ikke har lagt ut noen reiseråd, tar jeg dette med knusende ro enn så lenge.

    Ulykker, og naturkatastrofer kan skje over alt, når som helst :)
     
  5. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg la akkurat til SIN-DPS på en CT booking i april 19, returen må jeg dekke selv pga. nye CT regler. Bør jeg beregne ekstra god tid i SIN på returen for å ta høyde for eventuelle naturkatastrofer?
     
  6. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Svar fra hotellet:


    Dear "klokkesamler",



    Greetings from Hilton Bali Resort



    Thank you for contacting us. Following recent earthquake in Lombok, we confirm that our resort is operating as normal, since we are located outside the immediate impacted zone.

    In the meantime and as the situation develops, rest assured that the safety and security of our guests and team members remain our top priority. Our team, including the Emergency Response team, have taken the necessary measures to endeavour to deliver the level of service that is expected of our hotel while monitoring the situation closely and taking advice from the authorities as relevant.



    Hope the information above clarifies. We look forward to welcoming you soon to our resort.
     
  7. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Det skrev hotellet på Gili Meno etter det første skjelvet og(hvertfall noe lignende).. men det går helt sikkert bra, får være grenser for hvor mange jordskjelv det kan gå på en måned.

    Stedet er jo helt kanon sett bort fra litt jordskjelv ;)
     
  8. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Vi var på Nusa Dua under jordskjelvet forrige uke. Sov godt da. Men antar dette ristet endel verre enn det forrige uke.

    Kan anbefale denne overnattingsplassen på Nusa Dua - http://www.bedandbreakfastbali.com/
    - spesielt rommene/villa mot det store bassenget.

    Stille og veldig fin plass. Maten på roomservicen er rågod. Kjempebra service.
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    henrikvd liker dette
  10. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig informativ oversikt det der.

    Ellers vil jeg anbefale appen Lastquake(android) hvis en ønsker å overvåke aktiviteten og samtidig se hvor/hvordan folk merker skjelvene. Jeg brukte den en del da jeg var i Italia for noen år siden.
     
    Edvard liker dette
  11. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Vi er på Bali nå, nærmere bestemt Uluwatu.

    Kjente skjelvet søndag kveld godt, men det var over på 15sek. Ingen skader her i området så vidt meg bekjent og alt er ved normalen.

    Vi blir til 26.august og skal innom Seminyak og Nusa Lembongan. Var også her i september i fjor når Agung truet med utbrudd.
     
    Travellingalf liker dette
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Europeiske Reiseforsikring:

    "
    Kontakt reisearrangøren eller flyselskapet ditt for å få hjelp med ombooking av hjemreise eller videre reise.

    Reiseforsikringen din dekker evakuering til nærmeste sikre sted, reise- og overnattingsutgifter. Vi dekker hjemreise for dere som evakueres fra Lombok og Gili-øyene. Det er dessverre neppe aktuelt for dere å reise tilbake dit. Reiseforsikringen dekker tapt ferie for dere som er evakuert fra Lombok og Gili og reiser hjem.

    Hvis du allerede er på reise og har Lombok eller Gili som reisemål og vil unngå disse øyene, kan vi dekke ombooking for deg. Hvis du har planlagt reise hit, dekker vi avbestilling til Lombok og Gili så lenge det anses som farlig å reise dit, eller til evakueringen er over."

    Greit å vite til neste runde.
    https://www.norway.no/infosheet-mount-agung-27jul-2018.pdf
     
    Travellingalf and Logiflyer like this.
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    6.9 Jordskjelv på Lombok i dag 19AUG.

    https://twitter.com/search?q=lombok earthquake&f=live

    Nordmenn er trolig for urolige for reiser til utviklingsland/konfliktsoner/eksotiske destinasjoner – og for naive om risikoen for å bli påvirket av naturkatastrofe, trafikkuhell og kriminell aktivitet i storbyer.

    Jeg ville holdt meg unna Bali og omegn i disse tider.
     
    Last edited: 16. sept 2019
  14. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Har en CT til Bali i November hvor jeg så smått har begynt å tenke på eventuelle alternative destinasjoner. Noen med gode tips? Har SIA F til SIN og TG F hjem fra BKK så bør helst være et sted med direkteruter både til SIN og BKK da jeg gjerne vil beholde disse rutene. Ser ut som det er ledig TG F fra SYD til BKK på returdatoen, men dessverre kun eco SIN - AKL/SYD.
     
  15. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med tidlig innsjekk på DPS?
    Vi har av gang fra DPS til SIN med SQ C neste torsdag kl 2145, men har utsjekk fra hotellet kl 12.

    Det hadde vært greit å få dratt rett til flyplassen, sjekket inn bagasjen og så dra på en beach club eller noe, men vet ikke hvor tidlig de tillater innsjekk på flyplassen. Noen som har tips? Er heller ikke så gira på sjekket ut kl 12, dra på beach club og la bagasjen ligge på hotellet frem til kvelden.
     
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke mulig å betale noen kroner for late check out?
     
  17. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Kan godt hende, men er liksom på feil side av byen. Vil aller helst sjekke inn på flyplassen så tidlig som mulig for å kvitte oss med alle kolliene våre.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke erfaring med tidlig innsjekk, men de kan ta vare på bagasjen din på Mrs Sippy for eksempel.
     
  19. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Fant award tickets til Bali neste sommer og tenkte at det er sikkert kjekt! Før har vi bare vært i Thailand når det har vært regntid og Bali skal visst være tørt i Juli. Supert!!

    Vi reiser med kone og barn, business med Thai OSL - BKK - DPS - BKK - OSL. Grei routing, orket ikke flere stopp en nødvendig mtp babyen selv om Singapore Airlines fristet..

    Noen som kan fortelle oss hvor vi bør bo? Liker at det skjer noe, men trenger ikke være masse party og fulle ungdommer. Har sett på villa ved stranden ellers er også et hotell ved stranden interessant.

    Ønsker alle tips, tanker og ideer dere har og de tas i mot med takk!
     
  20. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden