Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Vi kunne ha vært mer enn en uke, men valgte å ta uke nummer 2 på på en annen del av Bali (Batu Belig) for å oppleve litt mer.

    Som beboer i deres Village fikk vi også gratis afternoon tea og evening cocktail hver dag. Benyttet oss riktignok ikke av det hver dag, men tilbudet var der.
     
  2. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg planlegger en bryllupsreise til Bali i sommer, kan hende det blir en annen plass, men enn så lenge er Bali målet for turen. Men trenger noen tips til hvilke deler som er best med tanke på avslapping, sol, spa, strand og lignende. Så til det jeg/vi lurer på er området Nusa Dua og er det noen som har erfaring om Sofitel Suites and Villas? Noen som har noen andre gode tips om Bali?
     
  3. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Skal til Bali neste sommer med kone, to barn (6 og 4 år på reisetidspunkt). I tillegg til to besteforeldre. Jeg ser for meg et opphold på 2,5 uke hvor vi ønsker å bo på to ulike plasser.

    Hvor anbefaler dere å reise da? Hvor anbefales det å bo? Budsjett på opphold er på ca 30 000.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Kort svar; Nusa Dua og Ubud.
     
    Eddie47 and Xflipper like this.
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ha 7timer layover på Bali før det bærer videre til Istanbul. Er det noe man kan gjøre på Bali i den korte tiden eller er det for mye styr?
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    +1
     
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Med tanke på at Bali ikke er kjent for fantastiske strender, ville jeg prioritert innlandet - og da nærmere bestemt Ubud. Der får dere fantastisk natur, kultur og godt utvalg av restauranter. Jeg ville likevel ikke droppet strandbiten av ferien helt, men ville personlig ikke valgt Nusa Dua. Nusa Dua retter seg primært mot pakketurisme, og det kommer veltende busslaster med turister. Stedet er totalt blottet for alt Balinesisk, og ligger isolert til med ikke mye annet enn 5-stjerners resorter på rekke og rad. Da ville jeg heller foretrukket Jimbaran. Forholdsvis fin strand, fine resorter, litt mer autentisk følelse og grei avstand til Seminyak om dere får behov for mer utvalg i restauranter og ting å gjøre. Sanur kan også være et alternativ med tanke på at dere reiser med barn. Jeg liker ikke å bo på steder hvor jeg ikke kan se solnedgangen, og Sanur føles derfor feil vei, men jeg vet mange trives her.
     
    bighc and Xflipper like this.
  8. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville anbefalt å ta turen bort til et nærliggende resort og slappet av der. Verken loungene eller terminalområde på DPS er verdt noe tid. Immigrasjonskontroll og sikkerhetskontroll begge veier tar sjeldent mer enn 15 minutt og det er kort vei til resorts både nord, øst og sør for flyplassen. Tviler på at noen av resortene blir vrange på at dere oppholder dere i restaurant/basseng-områdene så lenge dere kjøper noe mat og drikke under oppholdet.
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Var kanskje noe slikt jeg tenkte, men liv redd for at resorten skal bli for langt borte og at trafikken er helt på trynet...

    Lest om ett Harris hotell i Tuban (?) er det noe bra? Noen som har prøvd ut det? De har transit rom til 200kr bare..
     
  10. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for svar! Ubud og Jimbaran da altså?
    Du har vel ikke noen konkrete forslag til overnattingssteder?
     
    Last edited: 26. juni 2019
  11. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi bodde på IC (Intercontenial) på Jimbaran som er en knall flott hotel,i ubud bodde vi på Kayon resort som er et av de flotteste stedene med et service du skal lete lenge etter. Så det ville jeg sjekket ut,tror også den ligger på topp på tripadv.
     
  12. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    @paramberg trafikken på Bali er en utfordring. De fleste hotellene jeg har vært på anbefaler 3t i fra hotell til DPS. Le Meridien på Jimbaran er greit, men sjekk beach club’en til Four Seasons - mener pris er 1’ IDR for solseng +
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, ja da snakker vi jo om at tiden forsvinner før jeg må tilbake da.. Hehe
     
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er budsjettet ditt pr natt pr rom?
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Dette hotellet ligger veldig nær flyplassen, men midt på «motorveien». Ikke spesielt sjarmerende område, men hvis målet er å ligge litt ved et basseng istedenfor flyplassen kan det jo funke. Men det finnes finere hoteller i Jimbaran som er en kort kjøretur fra hotellet. Og det tar ikke 3 timer.
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Vi skal teste ut Kayon i agust. Gleder meg til det!
     
    jtmath liker dette
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Sundara Beach Club ja. Det er det beste forslaget jeg har hørt for en lang layover :) Prisene er okey faktisk, og stedet er sykt behagelig. https://www.fourseasons.com/jimbaranbay/services_and_amenities/pools_and_beaches/sundara-beach-club/

    15 min fra flyplassen.
     
    Last edited: 28. juni 2019
    oalex liker dette
  18. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gir deg gjerne mine to tips. Om du deler oppholdet i to - med halvparten på Suarga Padang Padang (https://www.suargapadangpadang.com/) og resten av tiden på Chapung i Ubud (https://www.chapung.com/) - så har du tidenes tur.

    Suarga overgår lett hotellene i Jimbaran på solnedgang og stemning. Du kan besøke Sundays Beachclub som kun ligger 20 min fra hotellet (https://www.sundaysbeachclub.com/) og er en klassisk old school Bali beach club.

    Og Chapung, som ble bygget opp av en danske, har bassengområdet JungleFish, hvor det er god stemning og god mat. Helt personlig så er dette mine to beste forslag til en todelt reise til Bali.

    Hold deg unna kjedehotellene som Intercontinental, Grand Hyatt etc. De er utdaterte, slitte og de mest overprisede stedene å bo på øyen.
     
    Last edited: 28. juni 2019
    jgroneng, Jeanette and EndreD like this.
  19. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Vi bodde på Jimbaran Bay Beach Resort and Spa by Prabhu og var kjempefornøyd med det. Ikke overdådig luksus, men rett ved stranden (bare krysse veien), nydelig kveldssol og rolig atmosfære (vi unngikk med hensikt å bo i nærheten av partyplasser).
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Har du noe anbefaling av andre hoteller? Og er det da Jimbaran området vi burde se i da?
     

Del denne siden