Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Har du snorklet i Pemuteran området? Vi skal til Bali i høst og vurderer Amed/Pemuteran evt begge for snorkling/dykking. Er det noen som har noen preferanser for hvilken av de to som er best?

    Samme angående Sanur og Seminyak. Tenker vi veøger en av disse plassene, men er veldig usikre på hvilken. Tenker å leie en privat villa. Reiser med 9 mnd baby.
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Anbefaler dette huset på det sterkeste
    https://beachhouseberawa.com/
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, har ikke snorklet i Pemuteran, men har hørt det er veldig bra! Eneste er et det ligger ganske øde til uten alt for mange fasiliteter, men det kan jo også være en fordel. Men ville nok ikke dratt dit med en 9 mnd gammel baby.

    Når det gjelder Sanur vs Seminyak er jeg nok enig med @bighc og sier Canggu istedet. :cool: Sanur liker jeg ikke (får Granka følelse) og Seminyak kan fort bli litt for masete med en liten kid. Canggu er på en måte Seminyak light + litt boho/hipster med godt utvalg av restauranter. Merk imidlertid at Canggu er spredt utover, så sjekk faktisk beliggenhet på overnatting før du bestiller.
     
    Last edited: 16. juli 2019
  4. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Ligger dette huset i Canggu? Har sett på Canggu, veldig mange fine villaer her. Men har lest at canggu er et ganske stort området, mye som er plassert veldig spredt? Og så er det litt tungvint å komme seg inn til Seminyak også?
     
  5. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor ikke? Finner vi et hotell/villa med alt av fasiliteter skulle vel ikke det være noe problem? Er interessert i besøke et område som er det «virkelige» Bali også, ikke bare de turistifiserte plassene i sør:)
     
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    For min del er det litt langt unna eventuell helsehjelp når man reiser med et så lite barn, men der er man jo veldig forskjellig i forhold til hva man er komfortabel med. :)
     
  7. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Berawa. Midt mellom Canggu og Seminyak. 10 min med taxi til Seminyak. Ingen problem å dra dit for å spise hver kveld.
     
  8. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Som du sier - dette er veldig individuelt.
    Bali er som Mallorca for Australienske familier som reiser ditt med barn i alle aldre. Vi var der i 5 uker med en gutt på 9 mnd, og opplevde ikke noe trøbbel. Familien vi reiste sammen med var innom et internasjonalt sykehus da minsten ble dårlig i magen - og fikk super oppfølging.

    Det er mange steder i verden vi ikke ville ha reist med en 9mnd gammel - men Bali er ikke på den listen.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Vi hadde ikke noe problem å få tak i bil med barneseter, men dette var arrangert gjennom hotellene vi bodde på. Men når vi vurderte å booke en guidet tur med privat bil (via TripAdvisor) så kunne ikke han tilby barneseter.
     
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    For ordens skyld var dette ikke snakk om Bali som sådan, men Pemuteran som ligger ca 3 timer med bil fra sykehus. Sørsiden er en helt annen historie. Der ville jeg ikke vært bekymret, og det er sikkert ikke grunn til det i Pemuteran heller. Hver familie velger det som føles komfortabelt for seg og sine.
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk dere vanlig Bluebird fra Berawa? Til går jo veldig greit, men vi var litt lenger nord og hadde problemer med dette.
     
  12. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Fra Berawa brukte vi de lokale gutta. Kostet vel 5,- kr mer for turen eller noe. Bluebird skal man ha flaks med dersom en er i området.
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Med den lille prisforskjellen spiller det jo absolutt ingen rolle. De lokale gutta ved Echo Beach skulle ha ca 3 ganger så mye som en vanlig bluebird. Det samme i Bingin. Berawa er jo såpass nær Seminyak at de kanskje begrenser seg litt med pris. :)
     
    bighc liker dette
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg får beklage for den fjærten jeg slapp ut tirsdags morgen, magen min var ikke helt bra, håper dere andre ikke ble for rystet av den :oops:
     
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Høstferien med samboeren til MLE/CMB må ombookes til kompistur ett eller annet sted i Asia. Vi har sikret oss SQ F både på utreisen og hjemreisen, og vil naturligvis se an mulighetene for å få et annet F-produkt den ene veien.

    Ingen av oss er nattklubbrotter, men nyter heller rolige omgivelser med god vin og mat, bading, generell avslapping, og tar gjerne noen ekskursjoner for å oppleve omgivelsene.

    Jeg har begynt å se litt på Bali som destinasjon, da mulighetene fra SIN med SQ C synes bra og været tydeligvis er ganske så greit der i månedsskiftet september/oktober.

    Hva gjør to kompiser på Bali? Og hvor bor man (blir det langt fra DPS?)?
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mange dager har dere tenkt å bli på Bali?
     
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser for meg at det blir 6-9. Opptil 9 med dagens tur/retur med SQ F, men gjerne mindre hvis vi får endret utreisen til å inneholde noen spenstige mellomlandinger (f.eks. LH F FRA-PEK og SQ Suites PEK-SIN).
     
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Må bli Kuta det :D
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    :eek:
     
    Xflipper liker dette
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde en liten uke på midten av 90-tallet på Kuta med noen kompiser. Funka helt topp det :)
     
    Jeanette and Gullars like this.

Del denne siden