Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har bare vært på Sundara Beach club på Four Seasons Jimbaran og likte det veldig godt. Jimbaran eller Kuta ligger nærmest flyplassen så se etter hoteller her.
     
  2. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Last edited: 29. juni 2019
  3. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tips! Vet du ca hva prisen er på Suarga? Virker som man må sende forespørsel for å få pris?
     
  4. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Du kan booke Suarga på de fleste OTA’er.

    Sjekk også Radisson Blu Uluwatu, det er bang for the bucks. Anantara Uluwatu er også meget bra.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har 14 netter på Bali i mars 2020
    7 netter i Ubud på
    Royal Kamuela Villas & Suites at Monkey Forest 135 kvm suite med eget basseng ca 15 000kr
    og
    The Westin Resort Nusa Dua med basseng rett utenfor terrassen ... ca. 15 000kr

    2 voksne og det er ikke de billigste rommene.
     
    jordbaersylte liker dette
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    oalex liker dette
  7. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Det var det på 90-tallet, regner med Assie-Granka lever i beste velgående ... Kuta forever:)
     
    Rscott liker dette
  9. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, både Uluwatu og Ubud er omtalt i reisebrevet. Finn 5 feil:

    Ubud var tidvis vakkert. Men i sentrum der vi bodde var det mye forsøpling, og trafikken preget atmosfæren veldig. Vi kom oss knapt over veien, og dette var ren risikosport på kveldstid. Jeg kan faktisk anbefale å ha med refleks om du skal gå gatelangs etter solnedgang!

    I løpet av dagene på Uluwatu besøkte vi Padang Padang beach, som dessverre også var veldig forurenset. Fiskegarn, isopor, brusflasker, metallsøppel, iblandet biter av korallrev, og flokker med ville aper. Jeg tenkte med skrekk på bilder jeg har sett av skilpadder og fisk som sitter fast i garn som aldri sliter. Hvor ble det av de fredfulle, rene strendene som jeg så på nettet?

    Håper jo dette er i overkant negativt, for Bali er jo et av de stedene hvor det fortsatt er relativt kurant å få en bonusreise til. Merk: Ingen fordommer. Er bare nysgjerrig.
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Det er alltid lurt å lese flere omtaler og reisebrev ....
     
  11. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart. Men som sjelefrend foodie og dedikert hobbykokk leser jeg jo dine reisebrev som autorative. Mener du jeg trenger en second opinion? :)

    Tilbake til Bali. Var ikke meningen å kuppe tråden. Gleder meg til flere tips og innside intel.
     
    oalex and jgroneng like this.
  12. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Lembongan og Penida er verdt et besøk, spesielt hvis du dykker eller vil snorkle.
     
    Lnbre and Rscott like this.
  13. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Er det langt fra Nusa Dusa til steder det kan være fint å snorkle for en familie med barn på 6-8 år? Vurderer å leie en båt med fører for en halv dag. Funker dette fra Nusa Dusa og vet noen hva det koster?

    Jeg er ikke veldig glad i sånne felles turer hvor en kjører halve øya rundt for å plukke oppfolk før en blir stappet opp i en full båt.

    Vi har har også tenkt å ta en eller to dagsturer. Da bor vi i nærheten av flyplassen. Noen som har en "severdighetesrute" å anbefale? Det bør inneholde rismarker, tempel og noe annet som fenger barn. Noen som vet om firmaer som skaffer sjåfør som ikke drar deg innom masse butikker som selger ræl? Hvor mye koster bil og sjåfør per dag inkludert "alt"?

    Siste: forstå vi fikser visum når vi ankommer og at det koster 35 USD. Aksepterer de Euro, eller Mastercard? Må en ha eksakt beløp?
     
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Dette hotellet booket jeg for en natt i hvær ende av Bali oppholdet og det er trolig det hotellet i hele eurobonus systemet du tjener mest EBB pr krone. Prisen var på 229 kroner natta, hvor jeg fikk 4,6% trumfbonus på bookingen fra Hotels med rewards på Viatrumf også 600 EBB poeng pr booking + 10% av prisen på neste booking.



    Så regnestykket blir slik:

    158 EBB = ut av trumfbonusen på 4,6% som tilsvarer 10,53 trumfpoeng
    + 600 EBB = fikk jeg av eurobonus pr booking på Best Western kjeden.
    + 46 EBB = For å betale bookingen med Amex Elite.
    = 804 EBB for 229 kroner

    Det tilsvarer 3,51 EBB pr krone som igjen tilsvarer en trumfbonus 23,5% om du hadde fått tilsvarende uttelling på viatrumf :cool:
     
    Last edited: 30. juni 2019
  15. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe visum som skal ordnes her. Det var for 5 år siden. Fee er baket inn i flyskatter til og fra Bali. Du går bare rett gjennom immigrasjon og toll.
     
  16. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Brukte dere å leie bil for å komme rundt? Eller bare taxi?
    Har taxiene barneseter?
     
  17. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Tviler på vanlige taxier har barneseter, men gjør litt research på å bestille bil på forhånd, eller via hoteller, så burde det gå greit.

    Generelt ligger trafikken så tett over Bali at gjennomsnittshastighet ligger på et sted litt over 20 km/t. Regn altså med å bruke LANG tid på store avstander. Er det noen hundrede meter fri sikt, blir farten dog høy, så barnesetet er å anbefale.
    Som en kollega i en tidligere jobb sa, det er bare en måte å reise rundt på Bali på, og det er helikopter. (Nei, han hadde heller ikke råd til det, og det har jeg heller ikke).

    For hoteller har jeg bodd på "The Stones Legian", "Sofitel Nusa Dua" og "W Seminyak" (samt på Gili-øyene)

    3 litt forskjellige området, som har hver sine fordeler for forskjellige ønsker.
    Hadde jeg skulle reist en gang til med partner uten barn (som de tidligere turene har vært), hadde returen tostemt hos oss sagt W / noe tilsvarende bra i Seminyak.
    Nusa Dua hvis du aldri har ønske om å forlate resorten, Legian / Kuta hvis du skal på party-tur, Seminayk var passe for oss...

    Ubud var kult å besøke, men vi ønsker stort sett å bo nær havet. Også for mye trafikk der oppe etterhvert...
     
  18. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk Goldenbird til å komme dere rundt. Ikke leiebil. Barneseter finnes ikke. Hvertfall aldri fått det selv om vi bestilte bil med det. Vi brukte sele til 9-månederen. Funket fint det
     
  19. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jorda hadde vært rund så hadde verden sett ut slik fra Bali :p

    20190715_135318-01.jpeg
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Snorklingen på Bali gjør du fra østsiden. Anbefaler Jemeluk bay i Amed. Ulempen er at dette er ganske langt fra Nusa Dua (2-3 timer hver vei), så spørs om dere synes det er verdt det. Dagstur til øya Nusa Lembongan vil nok være en bedre ide. Det går hurtigbåt fra Sanur til Lembongan - 30 minutter. Lembongan er en flott, liten øy med muligheter for å sykle og padle kajakk i mangroveskogene - i tillegg til snorkling selvfølgelig.

    På Bali leier du bil med sjåfør for ca 600.000 rupi dagen (9-18 ca) så organiserte turer er det ikke noe poeng å være med på. Du finner en liste over anbefalte sjåfører på TripAdvisors forum. Dere velger selv reiserute, hva dere vil se, når dere vil stoppe, hvor dere vil spise osv. Hvis sjåføren mot formodning skulle spørre om dere vil se en butikk eller lingnende hvor dere mistenker at han får provisjon, er det bare å si at dere ikke er interessert i den slags.

    En av dagsturene bør gå til Ubud etter min mening. Da kan dere stoppe på Tegenugan waterfall på vei opp, utforske Ubud og se Monkey Forrest, stoppe innom Tegalalang rismarker og Goa Gajah tempelet, og eventuelt avslutte med solnedgang på Tana Lot om dere får tid.
     

Del denne siden