Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
  2. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Gjør oppmerksom på at TG har begrensinger på bassinet om du ønsker å benytte deg av dette. Selv skal jeg til Thailand i januar med junior på 7 mnd. Det blir SQ både øst og vestover pga størrelsen på bassinet (14kg)
     
    Last edited: 29. okt 2018
  3. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Har lest alle trådene flere ganger, fantastisk raport! Men klarer fortsatt ikke bestemme hvor jeg vil bo, og jeg får håpe du var veldig uheldig med TG.
     
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har noen tanker rundt TG vs Singapore? Vi må evt stoppe en ekstra gang og bruke 4-6 timer ekstra på reisen. Men klart at hvis hun lille kan få 6-7 timer i bassinet istedenfor fanget er jo det helt gull.
     
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    183
    Vi var på Bali i sommer, og har i tillegg tilbragt 3 måneder på Bali for en del år siden, så spør gjerne om det er noe jeg kan hjelpe med. :)

    Nå vet jeg jo ikke helt hva slags interesser og preferanser dere har, men for nærhet til gode restauranter og shopping, samt en fantastisk solnedgang kan jeg absolutt anbefale Seminyak. Største drawbacket med Seminyak er for min del trafikken. Ellers mener jeg en tur til Bali uten et opphold i Ubud ikke er en ordentlig Bali-tur. Massevis av kultur, grønne risåkre og jungel. Strendene på Bali er jo uansett ikke allverden (med unntak av enkelte strender på Bukit-halvøya), så del gjerne oppholdet i kyst/innland. Ellers er jeg veldig glad i området rundt Bingin Beach. Fine villaer, relativt lite turister og nesten ikke trafikk, fin strand og veldig avslappet atmosfære, dog ikke det største utvalget av restauranter og butikker. Min personlige favoritt, men kanskje ikke nødvendigvis med barn.
     
    Sonictravel and bighc like this.
  7. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kontaktet SQ CPH og de kunne fortelle at innsjekk åpnet 3 timer før avgang fra DPS, så da blir nok løsningen en Balicab med plass til all bagasjen og en rundtur på Uluwatu.
     
  8. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Takk for gode tips!
    Vi liker best å sole oss på stranda og spise god mat. Det er første sommeren vi feriere med baby så det vil jo selvfølgelig bli litt annerledes enn det har vært men det er jo selvforskyldt:)
     
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har noen tanker rundt TG vs Singapore? Vi må evt stoppe en ekstra gang og bruke 4-6 timer ekstra på reisen. Men klart at hvis hun lille kan få 6-7 timer i bassinet istedenfor fanget er jo det helt gull.
     
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    183
    Annerledes er ikke nødvendigvis dårligere (prøver jeg å overbevise meg selv om når tanken på barn streifer meg :D) Dersom dere er interessert i god mat er nok Seminyak det beste valget - fantastisk utvalg av restauranter. Stranden er jo ikke så veldig fin, men helt ok. Ofte store bølger og en del strøm så greit å være litt forsiktig. Bukit-halvøya har få restauranter. Nusa Dua har fine strender men føles som en resort-ghetto som kunne vært hvor som helst i verden. Domineres av pakketurister fra Europa, kinesere og indere. Cangu kan jo også vurderes som et Seminyak-light. Litt underutviklet enkelte steder, men kommer jo an på hva man foretrekker.
     
    Baldrick, elgaaen and Xflipper like this.
  11. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Hvordan er Bali nå for tiden egentlig? Er det mye søppel i vannet og dritt rundt?
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er jo regntiden igang - i alle fall etter kalenderen, men nå for tiden er jo været snudd litt på hodet både her og der - og med regntiden kommer søppelet. Østsiden er mindre utsatt.

    Når det er sagt er ikke strendene på Bali spesielt fine uansett årstid, og etter mitt syn er det ikke først og fremst derfor man drar til Bali. Mer menneskene, naturen, den gode maten (både lokal og Michelin-stjernemat) kulturen og mangfoldet av opplevelser. Fordelen med å dra i regntiden er mindre mennesker, mindre trafikk (som er brutal i høysesong) og grønn og frisk natur. Regnet kommer normalt som kraftige, tropiske regnskyll og man er sjelden plaget med regn over lengre tid.
     
    Xflipper and Kristian like this.
  13. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har billetter i Juli neste år, da vi er traumatisert av regntid fra tidligere... Lurer på om jeg skal kansellere hele reisen.. Vet ikke om jeg orker froskelyd, mygg, søppel og mas.. Hva tror du?
     
  14. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ingen regntid på Bali i juli mnd,de beste mnd og være i bali er fra April til Oktober.Så dere kommer til og ha knall vær hele tiden der kan jeg love deg.Vi har vært der 3 ganger i Juli og august,bare pass på for da er det høysesong der og prisene er litt dyrere :)
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, i juli vil nok været være veldig bra, og også lite/ingen søppel. Vi var 3 uker i august og det var ikke mye søppel å se. Noe er det selvsagt, men det er ikke enestående for Bali. De søppelbergene som noen ganger dukker opp under omtaler av Bali er høyst reelle, men samtidig begrenset i tid og sted - normalt i regntiden som er mellom november og april.

    Jeg ville absolutt ikke kansellert. Bali er en helt fantastisk plass, men man må komme seg vekk fra Seminyak/Legian/Kuta-området i løpet av ferien da området er sterkt turistifisert og trafikkert. Imidlertid er det flust av gode restauranter og "vestlig" luksus å finne der. Om du velger å tilbringe tid her, vil jeg anbefale den delen av Seminyak som grenser mot Canggu - Petitengetområdet er min favoritt.

    Vi fordelte ferien mellom fullstendig avslapning + surfing i Bingin, naturopplevelser, kultur og aktiviteter i Ubud og "shopping og champagne" i Seminyak. Ubud er sentralt lokalisert i forhold til mange aktiviteter og opplevelser så legg gjerne inn noen ekstra dager der som brukes til utflukter da det sparer mye tid sammenlignet med å kjøre fra strendende i sør.:)
     
    lMartin liker dette
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Takk for tips!
    Vi reiser med en 10 måneder gammel baby så har egentlig sett for meg en villa inne på et hotellområde med en hyggelig strand.. hehe.. Noen tips?
     
  17. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Intercontenial har det,de ligger også ved en flott strand som heter Jimbaran. Prisen på dette hotelet ligger nok i øverste klasse..
     
  18. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde akkurat en uke på Inaya Putri Bali med en 8måneders gutt. Vi hadde en one bedroom villa og var superfornøyd med det. Mens pjokken sov på rommet på dagen kunne mor og far slappe av i bassenget. Når han hadde lagt seg på kvelden kunne mor og far sitte ved bassenget og spise roomservice-middag.
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    183
    Nusa dua har den beste kombinasjonen av fin strand og 5-stjerners hoteller, men føles ikke som Bali. Litt sånn gated community følelse med de store, kjente hotellkjedene på rekke og rad, fylt med pakketurister. Kan for all del være fint - det kommer jo helt an på formålet med turen. Og med en baby på tur blir jo prioriteringene naturlig nok annerledes.
     
  20. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Høres jo helt supert ut det. Holdt det med en uke? Eller kunne dere blitt lenger?
     

Del denne siden