Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Pass på å gå på Visa exemption i immigrasjon, så slipper du å kaste bort tid på å stå i feil kø. Ankom BKK med EVA i går, ca 20 min kø i immigrasjon kl 1500. Kofferten forsvant i AMS, naturligvis.
     
    Calling liker dette
  2. A7apd

    A7apd Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for tips Gleder meg til EVA business, har bare reist med Lufthansa 748 business før.
     
  3. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,491
    Bonuspoeng:
    183
    Det var kanskje ikke akkurat dette Blood, Sweat and Tears tenkte på når de sang "What goes up, must come down", men håpet om restart av direkte TG-flights OSL-BKK fikk et skudd for baugen i dag. Thai har annonsert vinterprogrammet, uten OSL på planen. :(
    https://www.bangkokpost.com/travel/2398986/thai-announces-winter-flight-schedule-2022-23
     
    tobeornot999 and Insomnia4u like this.
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Ai, den var lei, har ventet med å bestille siden kun retur i januar er 10-12K NOK, mens utreise før jul er priset mer normalt rundt 5K. Ser de fleste selskap ligger på de returprisene, er det fuelkostnadene som er kalkulert inn? 17K for en økonomibillett er i overkant...
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ankom BKK 12 SEPT, fylt ikke ut en dritt, viste ikke korona pass, hadde ikke maske. Viste bare norsk pass, fikk stempel og var ute av flyplassen 20 min etter at vi landet. Overrasket effektivt :)
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Står ikke på vinterprogrammet så er redd du må via ARN eller CPH feks :(
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hold deg for guds skyld unna Pattaya. Var der for 7 år siden og var der forrige uke (1 dag). Det er Ok for å ha opplevd, men foretrekker mye heller Bangkok eller Phuket. Der finnes det mange bedre hoteller, restauranter, shopping og egentlig alt.

    4 dager Bangkok, 7 dager Phuket.

    God tur!
     
    Maggie liker dette
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bodde på Radisson der forrige uke, det har blitt mye mer slitt enn forrige gang så jeg var faktisk litt skuffet. Restauranten har vært stengt siden rona brøt ut og ikke gjenåpnet ennå.

    Bodde der et par netter før jeg la meg inn på Grande Centre 21 siste dagene av turen. Suite til 2000kr natten.

    01876B46-1483-4917-8E0D-13651EA9BD65.jpeg 602C9A41-9307-49B9-8197-588EA931BD9E.jpeg 3FAF5813-A871-4F47-A0C5-5F09C687B138.jpeg D6212D86-1697-4C3D-ACFA-C84CB3FCCFD3.jpeg 1A36FA1A-B329-4BA7-8D63-6F2A21FC956E.jpeg
     
    Calling, Insomnia4u and Upsaker like this.
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,745
    Likes mottatt:
    7,688
    Bonuspoeng:
    183
    Får kjøre via ARN, da.

    Masse bonus å få, men litt mer styr enn direkte fly.
     
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,069
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke Pattaya! :eek: Hua Hin er ok, men "kjedelig". Men sommeren er monsun-sesong i Thailand med en del regn og overskyet. Koh Samui, Koh Phangan og Koh Tao er noe bedre. Enklest å komme seg til Samui med Bangkok air. Tar ca 1 time og de har avganger nesten hver halvtime. Hver fall i høysesong - muligens sjeldnere i lavsesong.
     
    Maggie liker dette
  11. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, da var vel kanskje nyheten om reetablering av direkte rute feil. Det var vel Milano og Oslo som skulle gjeninnføres, men ingen av disse er foreløpig med. Det er vel fremdeles mulig de ønsker kjøre egen lansering på disse, men det virker ikke like sannsynlig nå.

    Ref "Thai Airways har lagt ut sitt vinterprogram - Oslo-Ruten er fortsatt ikke med"
    https://www.thaifeber.no/post/thai-...vinterprogram-oslo-ruten-er-fortsatt-ikke-med
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Er visst fremdeles endel krav ift restruktureringen som gjør at TG ikke selv kan bestemme hvilke ruter som åpnes opp igjen, men må få godkjenning eksternt. OSL-BKK hadde pre-covid endel C-passasjerer, men det var frakt (laks) som i hovedsak gjorde den lønnsom selv ved lav load. Mulig det er fuelkostnader som gjør det mer krevende ift lønnsomhet?
     
    tobeornot999 liker dette
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,069
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som husker om det er trapper for å komme seg fra Makkasan til Phechaburi?
     
  14. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,928
    Likes mottatt:
    6,735
    Bonuspoeng:
    183
    På Makkasan togstasjon er der heis, det er jeg 100% sikker på.
    Derfra er det gangveien bort til Phetchaburi MRT stasjon, der mener jeg at der også er heis.
    Er rimelig nedsyltet med forkjølelse i dag, om ikke skulle jeg gått bort å sjekket for deg.
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,069
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk! Jeg mente også at det var heis til skywalken, men husket ikke helt fra sist vi var der :D God bedring, og god tur til Chiang Mai :)
     
    Ruby liker dette
  16. nerokid

    nerokid Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hurtigbåten er nedlagt .
     
    milehigh liker dette
  17. nerokid

    nerokid Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Ta 2 dage i bangkok, så kjører dere til pattaya og tar 1 dag der for så at kjøre videre til Koh Chang, det er ca 3 timer fra pattaya, dere kjører til Trat og tar ferga ut til Koh Chang, tar ca 40-45 min. Fantastiske strender der
     
    Maggie liker dette
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,069
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan var dette med transfer fra BKK igjen når man har separate billetter videre til Phuket, Samui, Krabi osv? Jeg vet at vi fikk til en sånn hurtigvariant der vi slapp å gå helt ut for å sjekke inn igjen når vi fløy på separate billetter til Samui, men husker jo ikke helt hvordan dette var.

    Mener det er slik at man kan følge skiltingen til transfer to Phuket, Samui osv, og så er det en transfer desk hvor man kan sjekke inn og få boardingkort til innenlandsflighten, men hvordan gjør vi det med baggasjen vår? Har lest et sted at man skal vise baggage-tag i transfer desken, men hva er poenget med det?

    Sorry for noob-spørsmål, men dette finner jeg rett og slett ikke ut av selv om jeg burde ;)
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,911
    Bonuspoeng:
    293
    Man skal kunne gå rett i transfer til disse øyene har jeg lest meg til i dag. Jeg skal teste det ut på mandag morgen, men har ikke tenkt til å fly med bagasje.

    Så lenge du får taget bagasjen hele veien så skal det nok gå fint det og.
     
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,069
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler på at vi får det. Har billetter med Thai Smile videre :rolleyes: Men hvorfor skal man vise bagasjelapp i transferdesken?
     

Del denne siden