Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    1,049
    Likes mottatt:
    9,592
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for at du stiller spørsmål på mine vegne:) Tilfeldighetene vil ha det til at jeg drar til Bangkok en uke i september. Jeg har bodd på Sheraton Grande Sukhumvit ifm. jobbreise for 6 år siden - veldig fint hotell og bassengområde, men kanskje litt dyrt for 7 dager. Dere som kjenner byen; bo på ett hotell for 6 netter eller dele opp? Jeg prioriterer også fint uteområde/basseng foran fancy rom. Stor bonus hvis det er god tilgang på god og billig mat i nabolaget.
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,191
    Likes mottatt:
    8,521
    Bonuspoeng:
    183
    Noen liker kanskje variasjon underveis i oppholdet, men jeg synes det er masete å flytte innenfor samme by når man er der i 6 netter.

    Massevis av fine bassenger litt oppe i etasjene i BKK, så akkurat det er ikke så vanskelig å finne. Hvilket hotell som er billig når kan variere, men generelt er det jo ganske billig å bo selv på rimelig bra hoteller der.

    De store søkemotorene (Hotels, Booking osv) er greie sted å starte for å få en oversikt - og så kan man heller booke direkte hos hotellet hvis det gir en bedre pris. Som det ofte gjør.
     
    Maggie and Calling like this.
  3. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    1,049
    Likes mottatt:
    9,592
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok t-banen(?) sist jeg var der så det er sikkert mulig å utforske større deler av byen med base på ett hotell. En annen sak: Jeg ankommer BKK 06:00 og har avreise 01:00. Da er det kanskje bedre å booke direkte med hotell for å undersøke muligheten for tidlig innsjekk og sen utsjekk? Jeg har aldri gjort dette med hotels.com tidligere - vet ikke om det er mulig på den plattformen.
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,191
    Likes mottatt:
    8,521
    Bonuspoeng:
    183
    Tbane, som i underjordisk tog, er ikke stort i Bangkok :)

    Men Skytrain "på stylter" 3 etasjer over biltrafikken inne i tjukkeste sentrum er en god erstatning. Og togsystem bygget på tilsvarende måte går hele veien ut til Suvarnabhumi (BKK) airport.

    All variasjon over hotellbestillinger går veldig mye lettere om man velger å ha kontakten direkte med hotellet helt fra start er min erfaring.

    Kanskje har dette også å gjøre med at hoteller verden over gjerne er "et lite hakk sure" når man har booket gjennom hotels.com og lignende fordi de må betale store kommisjoner tilbake til bookingsselskapet.
     
    Travellingalf, phileas and Calling like this.
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,920
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Har 100+ netter på Hilton Sukhumvit. King Size-sengene er nydelige, Queen-size (to enkeltsengsrom) litt hardere og ikke så gode puter. Bassenget er lite og noe skygge deler av dagen. Finnes bedre alternativ. Gym ok. 5 min gåavstand til BTS og EmQuartier (IMAX-kino) og Emporium. Lounge er bra, hvis de har åpent.
    De oppgraderer sjelden. Kjøp derfor det rommet du vil ha. Junior Suite (helst Corner) er best ift pris/romfølelse.

    Doubletree: Frarådes. Små rom, dårlig lydisolert og i tillegg mange connecting-rom, noe som gjør at du hører naboen (altfor) godt.

    Enig med @milehigh at Grand Hyatt Erawan er et godt alternativ. Her har jeg 40+netter. Nydelige senger og meget god service, selv om hotellet er et par år. Bra location med gåavstand til en rekke kjøpesentre osv. Edit: Ser at det er @jgroneng som anbefaler.
     
    Last edited: 19. aug 2022
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,477
    Likes mottatt:
    25,210
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri tidligere vært i Bangkok eller Thailand. Booket tur dit kommende juni/juli 11 dager totalt.
    Hvordan ville dere delt opp disse 11 dagene? Tenker Bangkok og en typisk strandby i kjøreavstand unna.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,173
    Likes mottatt:
    36,706
    Bonuspoeng:
    293
    Vurder strandby en kort Bangkok Air flyvning unna ……
     
    Jeanette and tobeornot999 like this.
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,477
    Likes mottatt:
    25,210
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med Hua Hin eller Pattaya?
    Dårlig stemning her for fly videre innenriks.
     
    tobeornot999 liker dette
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,920
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil påstå det holder med 3 dager i Bangkok som førstereisende. Da har du 8 dager igjen.

    Hua Hin er ca 3t kjøretur fra Bangkok. Et greit alternativ. Fine strender. Mer en helgedestinasjon enn en uke.

    Få din motpart til å google Koh Samui og villaer der med egne svømmebasseng. Tar ikke så mye lengre tid enn 3t med fly+reise til/fra. Det er ganske heftig med fantastisk utsikt. Bangkok Airways har lounge på begge flyplasser for passasjerer i økonomi.
     
    Flymunda and Maggie like this.
  10. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Har vært i Bangkok flere ganger. Jeg ville valgt 3-4 dager i Bangkok og deretter flydd til Koh Samui for badeferie på flott hotell. Bangkok airways har godt nettverk og byr på god service. Flyplassen i Koh Samui er en liten opplevelse.
    I Koh Samui bodde jeg på The Lamai Sumai (beste hotellet jeg har bodd på): https://www.thelamaisamui.com
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,117
    Likes mottatt:
    9,239
    Bonuspoeng:
    183
    4 netter på IC Pattaya (utenfor spetakkelet i byen) så hurtigbåt over til Hua Hin hvor du velger mellom Hyatt/IC/Hilton i 4 netter. 1-2 netter i BKK før/etter trekanten.
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,191
    Likes mottatt:
    8,521
    Bonuspoeng:
    183
    Begge er helt OK, og innenfor kjøre-avstand.

    Pattaya er 2t, Hua tar 3t i bil.

    Første er bråkete, rotete, og morsom. Ikke en familie plass først og fremst. Mens Hua er motsatt: søvnig, litt kjedelig, men et veldig bra sted å slappe av. Topp strender har de begge steder.

    Det pleide å gå en hurtigbåt mellom de to, som bare tok et par timer. Antagelig går den fortsatt, men jeg har ikke sjekket etter covid.

    Båten åpner for en fin triangel-rute mellom Bangkok, Hua eller Pattaya og så båt over til den andre byen og bil tilbake til BKK.

    En bra bil med sjåfør koster ikke stort i Thailand. Typ 2000 baht til/fra hver av disse byene og Bangkok.

    Edit: så nå, etterpå at @milehigh har sagt det samme. Så da har du 2x tips om dette :D
     
    mrt, milehigh and Maggie like this.
  13. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,074
    Likes mottatt:
    7,054
    Bonuspoeng:
    183
    markus, Calling, Kjetil L and 2 others like this.
  14. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,639
    Likes mottatt:
    3,947
    Bonuspoeng:
    113
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,191
    Likes mottatt:
    8,521
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, virkelig!

    Dette er lov å håpe veldig hardt på, etter NAS også la ned OSL-BKK og omveien via ARN eller HEL er "litt kjeisam".

    Har vært på OSL-BKK med TG noen ganger før covid, i turistklasse. Helt OK opplevelse, bare fordi servicen er OK og man slipper mellomlandinger.

    Synd at de alltid var gjerrige med bonusbilletter i biz på OSL-ruten, fordi de klarte å fylle den opp helt greit med revenue passasjerer, inkl betalte oppgraderinger, istedet....
     
    phileas and Rscott like this.
  16. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet mer om når en eventuell direkteforbindelse med Oslo blir lansert? Står klar til å bestille jeg...
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,191
    Likes mottatt:
    8,521
    Bonuspoeng:
    183
    Første flights på slutten av året, er vel beste gjetting basert på media så langt.

    Da bør de legge ut billettene for salg ganske snart.

    Beste option er vel å titte innom nettsidene til Thai jevnlig utover.
     
    puckno liker dette
  18. A7apd

    A7apd Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Skal på første IC tur siden pandemien startet og har bonusbilletter BGO-OSL-LHR-BKK i neste uke. Leter på IATA sidene og finner ut at jeg trenger bare koronasertifikat til Thailand.
    Er det godkjent med EU / EØS sertifikatet som jeg har på Helsenorge?
    Er det slik som før at vi ikke trenger visum, men får stempel i passet ved ankomst BKK?
    Er det noe annet skjema som må fylles ut før avreise / ankomst?
    Takknemlig for svar, har ikke lyst at denne flighten i business med EVA ikke blir noe av pga manglende dokumentasjon.
     
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,038
    Bonuspoeng:
    183
    Koronasertifikat lastet ned fra Helsenorge var det eneste jeg tok med meg da jeg besøkte Thailand i juli. Intet annet ble gjort fra min side før avreise.
     
    flying_all liker dette
  20. A7apd

    A7apd Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for tilbakemelding, da skal det gå fint :)
     

Del denne siden