Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hei.

    Er akkurat nå i Bangkok for 19. gang, og har god track på det som skjer i byen.

    Men jeg ennå tilgode å finne en skikkelig god italiensk restaurant og et skikkelig bra steakhouse. Dersom noen har anbefalinger og komme med, blir jeg svært takknemlig. Er også på jakt etter Bangkoks beste burger, og her har jeg et par plasser å sjekke ut, så det kommer jeg tilbake til etterhvert :)
     
    Fnate and Islending like this.
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Bra steakhouse på hjørnet der Silom road begynner. Dvs like ved Røde kors sykehuset hvor du kan ta alle vaksiner til en brøkdel av norsk pris. Gul feber er feks kjekt å ha.
     
    SASDC8 liker dette
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    New York Steakhouse på J W Marriott skal være bra. Dog er prisene noe stive.
     
    Chrisbgg and SASDC8 like this.
  4. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Satt akkurat leste om New York steakhouse i Bangkok Post. Skal helt klart teste denne, når vi kommer tilbake til Bangkok litt senere i oktober :)
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fnate and SASDC8 like this.
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tommy: sammenlignet med den andre city of angels, har denne i alle fall angels ;) Da er fourseasons også på lista :)

    What does the fox say!
     
    tommy777 liker dette
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Den har jeg også testet og den er veldig bra. Det er egentlig også den Japanske. Hotellet er jo tross alt stambula mi.

    Four Seasons bør alltid være på lista, kompis ;) Samma hvor du er.
     
    tommy777 and SASDC8 like this.
  8. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Tikket inn et par tips på telex her:
    * Burger: Firehouse (med god livemusikk i naboetablisementet)
    * Biff: Goucho (v/Asok) eller Hilton sitt Steak house
     
    SASDC8 liker dette
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    SASDC8 and Fnate like this.
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en veldig kul rapport!!!
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt noe som vurderes ved neste besøk. Til tross 50+ innreisestempler til BKK har jeg ikke sett dette. Takk for tipser. Har imidlertid en del andre erfaringer, og en litt utenom det vanlige er å besøke Bangkok HIlton. Dvs Bangkok maximum security prison, hvor du kan besøke vestlige inmates å virkelig få se en annen side av Thailand.
     
  12. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Artikkel fra hotellet Tower Club at Lebua i Silom området i Bangkok, finner du her.
    Har du erfaringer fra Bangkok som du ønsker å dele med andre?
     
    Fnate liker dette
  13. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel på tide å oppdatere denne tråden litt etter siste reise til Bangkok. Denne gangen tar jeg for meg thailandske restauranter. Det som er spesielt med Bangkok er at du kan spise fantasisk mat for 5 kroner eller for 1000 kroner, så fantasiske matopplevelser er ikke forbeholdt de med stort reisebudsjett.

    Gatemat finner du overalt i Bangkok og det er i all hovedsak trygt å spise. Tipset her er å gå til den plassen hvor det er mest folk som spiser, og som gjerne har lang kø. Da kan du få deg noen skikkelige superbe kulinariske oppleverelser. Disse street stallene har som regel mat fra en spesifik del av Thailand, og det er her du finner de mest tradisjonelle rettene.

    Dersom du er av den litt "feigere" varianten, men fremdeles ønsker å prøve de godbitene som det Thailandske kjøkkenet har å by på har jeg noen tips som trygt kan besøkes:
    - Harmonique Meget god thaimat i flott gammelt bygg, lokalisert i nærheten av elven. Dersom du bor på feks Lebua, Shangri La eller Mandarin Oriental er denne i gangavstand. Maten holder god kvalitet (om en noe vestlig) og prisene er midt på treet til å være en thai restaurant i Bangkok. De har også en hådverksbutikk som selger skikkelig Thailandsk håndverk til gode priser.
    - Suda Meget god thaimat, med en god del kinesisk og malaysisk inspirerte retter. Suda har 100 pluss retter på menyen og dette er en billig plass hvor stort sett alle retter ligger rundt 100-120 bath (20 Nok). Maten er mer vestlig thai enn tradissjonell thaimat, men smaker fremdeles himmelsk. Perfekt lokasjon på Sukhumvit soi 14 rett av BTS/MRT stasjon på Asoke. Bor du i dette området, eller i nærheten av BTS eller MRT stasjon, er dette en perfekt plass for god thaimat og billig øl :)

    Dersom du ønsker thaimat i Michelin klassen trenger du ikke lengre å fly til København og Kiin Kiin ;), da Bangkok endelig har fått en Thai restaurant som ligger i det øverste kulinariske skiktet. Riktignok har ikke Michelin gudien kommet til Thailand og Bangkok ennå, men det gjør den i 2014/2015 da en hvis mister Robuchon åpner restaurant i Bangkok. Dette hindrer imidlertid ikke denne fantasiske restauranten en 13 plass på listen over verdens beste restauranter.
    - Nahm holder som sagt svært høy klasse og kan sammenlignes med de beste gourmet restauranter verden over. Det som er halt supert er at siden dette er Bangkok og en Thailandsk restayrant er at prisene er langt fra avskrekkende. Nahm ligger i Metropolitan Hotel på South Sathorn road (i nærheten av Bayan Tree og So Sofitel). Nahm er must visit restaurant som jeg besøker hver gang jeg er i Bangkok, og den anbefales på det aller sterkeste.
     
    S2nes liker dette
  14. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    SASDC8 liker dette
  15. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Been there done that :) Det er etterhvert mange hoteller som tilbyr Sunday Brunch (av varierende kvalitet) I Bangkok, men Four Seasons er fremdeles en av de klart beste :)
     
  16. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke andre mener du er verd et besøk?
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    VirreVapp liker dette
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Blir jo litt off topic, men det finnes sunday brunch som slår sokkene av det jeg så du besøkte i Bangkok. Essensielt er jo det du får å drikke. Skal ikke lengre enn en 30 minutter kjøretur fra heimen til Peninsula Chicago der Laurent Perrier is flowing like wine igjennom Sunday Brunch som byr på alt mellom himmel og jord. I Hong Kong serverer RC Cristal under brunchen. Men det koster selvsagt ultraskjorta og det er sjelden jeg spanderer 3500 kroner på en frokost for to.
     
    Woodswing and Bizflyer like this.
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tja. Har ikke besøkt alle hotellene og restaurantene som reklamerer med Sunday Brunch i Bangkok, men tommelfingerregelen er desto bedre hotell desto bedre brunch. Av de jeg har prøvd er disse de jeg kan anbefale i rekkefølge etter synkende kvalitet (alle disse er meget gode):

    - St. Regis: Deres Pure Indulgence Dom Pérignon brunch @Viu er den beste (men også dyreste) brunch buffeten i Bangkok, men da har de også tatt det til et nytt nivå med eksremt høy kvalitet på mat og drikke. 7900 bath++ per persjon men da får du drikke så mye DP du klarer ;)
    - Peninsula Bangkok: Skyhøy kvalitet i alle ledd, men faller bak St. Regis på kvaliteten på drikken. Man bør sjekke på forhånd da denne er sesong bassert.
    - Four Seasons: Fult på høyde med Peninsula og arrangeres hele året. Utvalget her er også noe bedre enn på Penisula, men samtidig blir dette litt vel stort for min del.
    - So Sofitel: God kvalitet med egne kjøkken for sushi, grillmat og dumplings. Godt utvalg, men litt for svak på drikke til å nå opp til de beste.
    - Sofitel Sukhumvit: God kvalitet på maten og bedre enn So på drikke samt utvalg, men dessverre er servicen litt svakere her enn den burde være. Blir litt stort og støyende, men perfekt om man bor i dette området og ditt hotell ikke tilbyr noe lignende.

    Andre som jeg har hørt mye bra om, men ikke testet selv er:
    - Sukhothai
    - Mandarin Oriental
    - Sheraton Grande Sukhumvit
    - Dusit Thani, som anbefales for dem med barn pga. egne klovner (og bør dermed unngåes av oss uten barn)
     
    Last edited: 04. mai 2014
    Woodswing, Edvard and Bizflyer like this.
  20. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med at du inviterer på sunday brunch på Peninsula når jeg besøker Chicago neste gang?!:rolleyes::p:cool::confused:
     
    SASDC8 liker dette

Del denne siden