Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, men var ikke så fint der heller ;) Var heldigvis ikke noe problem å finne plass på Carlton heller. Sjelden det var mer enn 10 pers der.
     
    holmen liker dette
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Skybar var åpent men alle restauranter var stengt i Sept pga covid… åpnet igjen nå?
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, alt var åpent som normalt :)
     
    flying_all and holmen like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Topp stemning. Kan hende det blir Carlton, ser det ut til nå. Iallfall når alt er åpent etter covid.
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Ja hele Bangkok var akkurat som før med unntak av litt mer bruk av munnbind. Alle bruker på kollektivtrafikk.
     
    holmen liker dette
  6. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Litt bemerkelsesverdig (kanskje). Blei tipsa om dette hotellet i tråden her: https://www.landmarkbangkok.com/

    Så at hotels.com var 20-25% billigere enn å booke direkte. Har da tidligere hatt erfaringer med å ringe hotellet direkte og ofte har man fått matcha pris. Dette ville de ikke gi meg... så blir hotels.com om jeg får for dette hotellet. Litt rart?!?
     
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,221
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mye kontanter pleier dere å beregne per person per dag? Og er det best å ta de ut i minibank der, eller skaffe i forkant? Glemmer jo noen ganger at ikke alle samfunn er så godt som kontantfrie...
     
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer jo litt an på hvor du skal og hva du skal. Tar ikke akkurat kort i street food vogna liksom. Lønner seg stort sett alltid å ta ut kontanter i ATM i landet du kommer til. Er ATMs over alt, så start med feks 2-5000 baht og ta ut mer ved behov.
     
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ta ut max. 20-30K (De gule skal vel gi 30 om jeg husker riktig) Er ganske mye gebyrer, først kortgebyr og valutapåslag. Og så 2-300THB som ATM skal ha på toppen.

    Ellers umulig å si hva du trenger av cash. Kommer helt an på. De fleste dyrere restauranter tar kort. BTS (Skytrain) og MRT (subway) er cash, taxi er cash, Grab taxi app er kort, Bolt taxi app cash osv. Ville vel kanskje ikke lagt kortet i alle mulige barer/steder heller. Går fort noen tusen bath om dagen alt ettersom.

    Om en har Thai bankkonto er omtrent hele samfunnet i Thailand er nå kontantløst ned til streetfood-level. I covid-tiden innførte de betaling med QR-kode koblet til bank-appene (som er utrolig mye bedre enn de norske, koblet til en rekke ulike tjenester)
     
    tobeornot999 and Flyingdutchman like this.
  10. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,221
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for innspill! Da er det bare å finne en minibank og ta ut en slump med penger. :)
     
  11. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    EndreD and Jeanette like this.
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,088
    Bonuspoeng:
    183
    rookietrader liker dette
  13. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Trodde jeg og! Sånt som dette gjør at jeg får en ekkel følelse, skal (scheduled) lande 7-8t før disse restriksjonene trer i kraft. Har følgt myndighetene sine råd og har kun 2 doser (Under 40 og frisk). Koronasertifikat lasta ned til mobilen. Så får vi se hva dette ender med…
     
  14. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Men hvor lenge er vaksinasjon gyldig? Er jo en stund siden jeg tok siste dose nå.
    Ser de nye restriksjonene gjelder kun ut Januar, så egentlig ikke aktuelt for meg da det er noen måneder til jeg reiser, men så har jeg jo gått på en smell noen ganger før og trodd vi var ferdig med dette.
     
  16. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,931
    Likes mottatt:
    6,759
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke uforberedt på dette da det har vert pratet om endel i det siste etter at Kina har løsnet opp og regulære flyvninger fra Kina var planlagt gjenopptatt 12. januar.
    For min del uproblematisk slik kravene nå foreligger og jeg medbringer alltid mitt oppdaterte korona pass.
     
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    I litt kjent Thai stil har de lansert de nye reglene for utlendinger kun på Thai foreløpig, men ut i fra denne oversikten ser det egentlig veldig greit ut: https://www.thephuketnews.com/photo/listing/2023/1673079403_1-org.jpg
    Dette er kopi fra CAAT annonseringen om de nye reglene.

    Ingen vaksiner krever mer enn 2 doser (1 dose for de som var 1-dose vaksiner opprinnelig) og heller ingen referanse til når siste dose var satt. Ergo blir kravet gyldig vaksinepass.

    Ettersom Thailand sin hovedmotivasjon her er å få flest mulig innreisende turister (inkl fra Kina) så tar jeg det med ganske stor ro, eneste problemet kan bli massiv smitte når man er der nede som jo kan bli interessant. Vi reiser til Bangkok/Phuket i vinterferien og kan jo muligens treffe midt i en smittestorm, vi får se.
     
    tobeornot999 liker dette
  18. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Flyrlavt and EndreD like this.
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
  20. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43

Del denne siden