Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Har brukt disse hver gang jeg har reist BKK-Bangkok, BKK-Pattaya og BKK-Rayong sikkert de siste 6 åra. Ser de også tilbyr transfer til Hua Hin: https://thaihappytaxi.com/
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Det hjelper også å søke med utreise fra OSL. Direkteruter ut fra CPH er høyt priset, i tillegg kommer omregning fra DKK.
     
    Skarven liker dette
  3. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    626
    Bonuspoeng:
    93
    Yes, men finner ikke noe treff på Finn eller Thai sine sider. Men det kan se ut som det ikke er åpnet opp for bestillinger. Er ikke dette rart? Det er mange som rundt nyttår sitter å planlegger neste høst, det er ikke så lenge til 1. juli.
    upload_2023-12-29_11-48-52.png
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, vi har reist og endte med Hua Hin Cab begge veier. Det funket helt topp og kostet 2000 THB hver vei. Var kanskje ikke ideelt at sjåføren så på film mens han kjørte oss tilbake til Bangkok..
     
    NoLimit and Skarven like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Jo det er litt rart. De er ikke lagt inn i systemet enda. Nå selges det via ARN og CPH.
     
    Skarven liker dette
  6. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    673
    Likes mottatt:
    626
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde håpet på at det også dukket opp bonus billetter i samme slengen, hadde en flott tur til Singapore/Kuala Lumpur i 2019 med Thai, da med start OSL-BKK. Nå finner jeg ikke bedre veier til Kuala Lumpur en via London - Addis Ababa eller VIE-TPE, begge disse føles litt som en omvei.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Det der ser unektelig ille ut, men kan hende er prisene høye fordi perioden er populær historisk og man har enda ikke kommet til kampanjeperioder for sommeren.
    Til sammenligning, jeg flyr i biz med SAS til BKK i mars og betaler 21000 totalt t/r. Det er slett ikke gærent.

    Slike priser er nok flyselskapenes våte drøm. Jeg kan vise til at jeg har såvidt tittet på en tur til Seoul i begynnelsen av juni, og der ser jeg det samme, det er himla høye priser på tvers av selskaper. Forventer at det normaliserer seg når det kommer nærmere.

    Mener jeg leste en plass en gang, at statistisk sett, så er 2 måneder før avgang normalt den beste tiden for å kjøpe billetter.
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Har noen prøvd Thaihappytaxi og Hua Hin Cab?
    Planen er å bestille bil fra BKK-Bangkok, fra Bangkok til Hua Hin og fra Hua Hin til flyplasshotell.
    I tillegg privat sightseeing i Bangkok og Hua Hin.

    Hvem skal man velge?
    Andre erfaringer?
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
     
    NoLimit liker dette
  10. gryn

    gryn Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Brukte Hua Hin Bliss Travel, betalte 1500 baht for bkk > hua hin. Fungerte veldig bra - lite snakk, 5-10 min stopp når vi var halvveis for dopause / drikke.
     
  11. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,068
    Likes mottatt:
    7,000
    Bonuspoeng:
    183
    Rscott liker dette
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder immigrasjonen (departure) ut i fra Bkk har de nå tatt i bruk automatisk passkontroll for alle. Ble sjokkert da jeg kom ned og det ikke var noe ventetid. Noe kø på de vanlige manuelle båsene, men mye mindre enn vanlig.

    Dette lover bra. Om de bare kunne komme opp med et system slik som i Singapore, der man blir klarert online pre-arrival og så kan bruke automatisk passkontroll selv på arrival. Men det er jo ønsketekning selvsagt :) Er forøvrig omtrent ikke kø i Changi Airport på passgate.
     
    Spielhaug and RoadKing like this.

Del denne siden