Har en kommende tur med WF som har mellomlanding på BGO. Ankommer fra utland og skal videre innland, begge legs med Widerøe. Er EBG. Mulig da å komme inn på Bergen lounge? Så vidt jeg husker kommer man rett i utland-delen ved ankomst, så kan gå rett til loungen. Eller er de strenge på at man må ha internasjonal avgang videre på BP? Er klar over at man må sette av tid for å gå gjennom toll og security på nytt.
Mener å huske at noen med et lignende case ble avvist sist jeg var innom der, de gikk igjen iallfall. Men var mer opptatt av å få meg noe kaldt å drikke enn å snoke i andres saker
Har noen erfaring med å fly Widerøe charter fra Flesland? Har EBG. Widerøe skiller ikke mellom charter og rutefly når de omtaler fordeler for EB på sine nettsider. Loungen selv opplyser at jeg får tilgang, men jeg er ikke helt overbevist. Jeg planlegger å komme til Flesland så tidlig som mulig og gjeste inn 4 stk. Da er det kjedelig om vi plutselig må betale 2000 kr (5x400) for tilgang i døren.
Fasit her for de som lurte: Gikk helt fint å komme inn med WF innenlandsflyvning videre. Måtte vise at jeg ankom fra internasjonal flyvning og var i transit. Generelt fin lounge, godt matutvalg og stille og rolig da jeg var innom. Tok rundt 15 min ekstra å gå ut og gjennom security på nytt for å komme til innland.
Veldig lik OSLounge non-premium, for dem som vil sammenligne. Begge drives av SSP. Med andre ord veldig brukbar mat. Ikke fenomenal, men jevnt over bedre enn SAS (også gullstuene) på OSL/ARN/CPH. Litt mer gjerrig vin (fra bag-in-box/tappekran), men samme musserende som i premium delen, hvor man får ekte flasker av all vin som utenom musserende er av litt bedre kvalitet. Sammenlignbart med ikke-premium er altså BGO loungen. Og den står seg godt i konkurranse med SAS Lounge (som BGO uansett ikke har).
Svarer meg selv: Ingen problem å slippe inn i loungen med Widerøe charter. Jeg fikk i tillegg gjeste inn 4 familiemedlemmer.