Loungen åpnet i november 2021. Første gang der for min del - reiser nesten alltid fra OSL ut av landet. Man går 1 etasje opp, og selve loungen er veldig romslig, der den ligger i etasjen over utenlands gates på BGO. For å komme til E og F gates, må man gå gjennom enveis-porter til utland sonen, som også inkluderer en rimelig stor Heinemann taxfree (som man tvinges til å gå gjennom). Man kommer seg ikke tilbake til innlands avdelingen derfra, så det er ikke mulig å gjøre en "frekk tur innom" hvis man skal fly innlands. Loungen drives av SSP, og har mange fellestrekk med OSLounge som også har samme driver. Dette gjelder også policy for inngang. I tillegg til endel business class biletter, er LoungeKey også godkjent for inngang. Dermed funker Handelsbanken, Nordea, DnB Private banking osv. I tillegg kan man kjøpe inngang for 350 kr. Mat inkluderte en kyllingsuppe, pålegg og salat samt brød og ellers et godt utvalg i kaffe, te og 3-4 viner. Ingen musserende. Øl fra Nøgne Ø på tappekran. Kjempehyggelig ansatt fortalte at de snart stenger - men at vi var velkomne til å sitte der videre en halvtime etter stenging mens hun ryddet bort og rengjorde. Var på det meste 12 personer i en lounge med sitteplasser til minst 60, og endte opp med å. Sitte igjen alene der siste halvtime etter de stengte. Akkurat lenge nok til at flyet kom opp med "go to gate". Ville kommet tilbake, men neppe betalt 350 kr. Når inngangen er inkludert i billett eller kort, er det er rolig, fint og greit sted å vente på avgangen - som går fra en gate veldig nære. BGO er jo ikke SÅ stort
Kan også nevnes at de både serverer frokost eller lunchmat avhengig av tid på døgnet. Menyene står litt skjult over buffeten. Er man der i slutten av frokostserveringen er det mulig å løfte på arket og se hva som står under for neste servering. LoungeKey/Mastercard airport experiences fungerer også med DNB SAGA, som jeg antar en god del her inne har.
Litt uenig her, men det kommer jo an på hva man ønsker på flyplassen. Om man vil ha mat og drikke, eventuelt noen enheter så svir man uansett fort av 350 kroner på tidvis stappfulle og bråkete O’Learys som ikke er i nærheten av like komfortabelt og avslappet som loungen.
Oj, stygg skrivefeil allerede i overskriften (og gjentatt annen feil mange ganger ellers) Takk for posting av veldig nyttig oversikt! Jeg var ikke våken nok til å ta bilde av skiltet på disken selv
Hvis man flyr Widerøe til utlandet fra BGO men med SAS PLUS (bonus billett) har man da tilgang til denne loungen?
Ja, men ikke på grunn av billetten. Den kan være i PLUS eller GO. Så for å komme inn må du enten ha et av kortene som er listet opp i posten til @Flyrlavt eller evt betale for inngangen med vanlig cash/kort. Selv brukte jeg Handelsbanken platinum MC, som også har Loungekey inkludert.
Så lenge man flyr på Widerøe sitt metall (har man vel adgang selv om SAS har utstedt billetten? Ihvertfall så lenge flighten også har et WF-flightnummer
Det står WF Business Class så jeg antar at selv med sas plus billett (som flys av WF) bør kunne gi tilgang.
Noen som vet om det virkelig fungerer å gjeste inn venner og familie i 3.parts-lounge med utenlands WF-billett og EBG? Det høres for godt ut til å være sant, men vilkårene er vel egentlig tydelige nok? https://www.wideroe.no/fly-med-oss/eurobonus/medlemsfordeler
Vilkårene er jo tydelige, så det burde gå. Men helt enig i at det høres for bra ut - og har aldri opplevd at lignende funker på kontrakt lounge annet sted. Ringe dit og spørre i forkant?
Jeg sendte en e-post til loungen og ja, det skal funke å gjeste inn familiemedlemmer som EBG! Ikke alle 4 familiemedlemmene er innenfor SAS sin definisjon av familie (ektefelle/partner/foreldre/barn). Widerøe har ingen slik spesifisering på nettsiden og jeg er spent på å se hvor strengt dette praktiseres. Fasiten får jeg i begynnelsen av juli. Holder tråden oppdatert.
Nå har man tilgang som Gull og reisende med Lufthansa: Lufthansa – Reisende med First Class, HON Circle Member, Senator, Star Alliance Gold og Business Class (NB: Kan kun brukes på avreise-dagen med Lufthansa) Så enda en grunn til å velge Lufthansa..
Loungen er forøvrig ganske bra, spesielt om en sammenligner med den tidligere bollebuå United gir også sine kunder tilgang, business eller gull. Lite folk og greit utvalg av både mat og drikke, men ingen plass å stoppe for å spise middag Utifra listen eg noterte meg når vi entret er det vel kun SAS som ikkje gir tilgang med sine utenlands flygninger