Da logger vi ut for i kveld, snakkes om bord LH 717. Reporting live from 1A og 1K hvis FlyNet står oss bi:
Utsjekk og transfer Ankomst og avreise fra The Pen gjøres helst via helipad i 24 etg., men der var ikke vi. Vi nøyde oss med en chauffeur** og en RR Phantom. Busser har sjåfør, RR har chauffeur. ** A chauffeur is a person employed to drive a passenger motor vehicle , especially a luxury vehicle such as a large sedan or limousine. Jeg har tidligere tatt opp dette med co-branding. Rolls Royce og The Pen er et eksempel på vellykket co-branding. Det bare føles helt riktig. Fargen "Peninsula green" har de patentert, så hvis du vurderte den til familiebilen, så går dessverre ikke det. Det var meget god plass i baksetet. Vi snakker extended wheelbase. Vindusgardinene kunne opereres elektronisk, og hvert sete hadde individuell aircon. Skinnet må ha vært laget i pandaforhud, eller i hvert fall en eksklusiv ku eller 10. Helt sjæf. Og selve ride'en? Ett ord: smoooooth. Vi håper Kapitän Teuflinger gir oss en like smooth ride up front i 74H'en.
LH 717 1A & K Kom plutselig på at vi vell ikke skrev noe om flyturen bort, så da får vi alle fall dekke turen hjem. Eller denne tar jeg på request only, da service ble interrupted pga lett risting over Japan havet. Kommer tilbake straks Joda, jada. Alt jeg skrev tidligere er da lost over nord Russland en eller annen plass. Seriøse problemer med FlyNet på 747-8I, som for øvrig er ganske så kul, selv om den ikke er i nærheten av 380en når det kommer til passasjer komfort. Selvsagt er Fraulain Hanka uenig... Mulig det absolutt svakeste LH F crewet jeg har opplevd, men vi klarer oss selv pent med self service i F baren Kaptein Tullebokk (han som ikke eier humor) har bestemt at vi skal fly nord om Novaja Semlja i dag, som da sikrer meg min nordligste flight fra Tokyo noensinne. Vi vurderte et øyeblikk om han tok en MH370 i svingen vi tok i sted, men alles ist okey sies det. Vell. Vi har Cuvee Louise 2002 og trøste oss med. Siden bilder tar for ever å uploade, kommer resten fra bakken i Frankfurt. Eller lager heller en post nummer to.
<offtopic> RR bruker faktisk norske kuskinn som er de beste. Få eller ingen arr grunnet bruk av strømgjerde mot piggtråd i andre land. </offtopic> Knall rapport, er både misunnelig og inspirert! Må vise kona denne og se om det kan falle i smak...
Her oppe sliter vi med kranglete FlyNet og ganske så heftig turbulens. Bruk av bord utgår. Ikke bare, bare å holde begge glassene, samtidig som man skal tylle i seg. Men, nå er vi kommet inn i Russland. Både wifi og in-flight service has resumed. Vi mistenker at Frau Hanka prøver å skjenke oss i søvn, så hun også kan legge seg nedpå. Hun hadde visstnok bare fått 2t søvn i natt. Ca det samme som oss mao. 1A og 1K er definitivt beste setene i huset. Spurte om muligheter for upgrade ved innsjekk, men... Kapitän Teuflinger sitter over, og bak (!), oss. Prøver å kuske kjerra utenom de verste bygene. Ser ut som han har funnet en god rute nå. Får håpe han hadde mer enn 2t søvn i natt, eller var han og Hanka på samme bar?
Iflg Frau Hanka så er Kapitän Teuflinger "not a funny guy". Våre planer om bilde av LH silver duck på flight deck ser ut til å bli skutt ned.
1K, også kjent som captain Right for øyeblikket. Captain Left i 1A er lettere bekymret for rutevalg. LH kjører rose på bordet fortsatt, i motsetning til BA som har fjernet roser som en del av sitt enhancement program. Silver Duck strategisk plasser over air-showapparatet. Legg merke til Peninsula-tøflene. Medbrakte slippers er rutinert på LH F. Ser jeg er tom for Cuvée Louise 2002, må be captain Left om å mekke påfyll.
Vi er 7t inn i flighten. Det serveres "mid-flight" snacks. Sweet AND savory, we have both sir. Sikker på de har country AND western også. Gikk for Lisa's Kartoffelchips mit sonnegereifte Tomaten&Kräuter. Passet meget godt med noe salt nå. Frau Hanka er tilbake fra crew rest area. På en B747-8i er dette helt bak i flyet. Lurer forresten på hvordan de har det der bak. Neida, gjør seff ikke det. More champagne, sir? Well, of course.