Det var en tøff oppgave @Brunello Men moro med en utfordring! Sendte oppgaven ut på anbud, og den som hjalp meg med riktig svar dukker opp rundt 19:20 min i linken https://tv.nrk.no/serie/sommeraapent/ENRK01070717/07-07-2017
Fortsetter med malerier! Dette er et maleri av en historisk kjent redningsaksjon. Jeg lurer på hvor dette skjedde, og hva forliset kalles? Bilde er malt av min Bestefar
Hvis det ikke er Rokta og Gallerskjæra som @Travellingalf foreslår, tror jeg bildet er fra Stadt der redningsskøyta RS41 Christian Bugge deltar i redningsaksjonen etter torpedering av hurtigruteskipet "Ryfylket"
Så bra! Og hvor kan dette da være? Er nok ikke så vanskelig å tippe riktig by, men hvor er bildet tatt fra?
Tenkte med engang at det var Miami, og på veggen til huset ved siden av Yacht´en står det Epic på veggen. Så da kom svaret av seg selv på Google map
Nå som Ribba, Pinnekjøttet og Lutefisken er fortært kan vi fortsette med nye oppgaver Hvor finner man denne vannpytten?
Etter å ha scannet samtlige turistinformasjoner på Kanariøyene for fontenerundkjøringer må jeg nok gi opp. Togturen er over også, så her må noen andre gjette seg frem