Jeg er mye mindre sikker enn jeg burde vært om dette viser seg å være rett, men det er ikke Edinburgh castle, nederst på det øverste platået hvor man passerer for å gå inn til kronjuvelene/hallen med minnetavler. Drar kjensel på typen pigger-på-tre, men får ikke underlaget til å stemme helt, så det kan jo være samme type kanon et annet sted...
Det ser ut som en skipskanon. Typisk marinelavett (Rappert). Røret kan være Blomefield. 24-punder er vanlig, men litt vanskelig å se proporsjonene på bildet, kan være helt ned i en 12-punder. Tipper rundt 1800, eller litt før. London! Kan se slik ut, på vegetasjonen.
Det tar lang tid dette .. vanligvis er det minst en som ser en detalj som viser vei .. Da jeg skulle ta bildet, var det to voksne herrer fra Nord-Møre (??) som konstaterte at den som hadde uflaks den som ble truffet av kanonen .. Som om det tipset hjalp noe ..
Siden ingen later til å løse denne på den "ærlige" måten tillater jeg med å ta teknologien i bruk. Jeg gjetter dermed Alcazaba, et fort i Malaga, Spania (det forklarer nok Nord-Møringene).
Tripadvisor var kilden ja. Det virker som om alle bildene jeg har postet har vært litt i overkant vanskelige, så nå prøver jeg meg på et bilde som bør være en god del lettere. Jeg har Googlet etter det selv, og er egentlig overrasket over at Google ikke løser denne på strak arm. Så, hvor er dette bildet tatt?
Jeg visste at den kom til å bli tatt kjapt, men tre minutter? Imponerende! Absolutt ikke den fineste krusifiks-figuren jeg har sett i en kirke, men jeg synes selve bygget er fint nok fra utsiden til at det nesten gjør opp for det (selv om mange nok er uenig med meg i det også). Din tur!