Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,273
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer ikke inn på appen, og regningene blir ikke betalt. Er statusen for fredag formiddag.

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,437
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg Android, og der fungerer det som det skal. La en av terminene på skatt til betaling til nest uke for å bli kvitt litt penger. Så får jeg se om den går ut som planlagt..

3. staroe

staroe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Regninger som BillKill tok 19/5 er ennå ikke betalt til mottaker. Må betale en gang til med nettbank, pluss forsinkelsesrenten. Bør Finanstilsynet eller politiet se på dette firmaet?

4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper du må rette sinnet mot Amex som kanskje ikke har frigjort pengene til BillKill ennå.

markus liker dette
  5. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Hele det utestående beløpet hos Amex er overført til oss nå, men dessverre ser det ikke ut som pengene er hos oss før tidligst mandag. Det betyr at transaksjoner som ikke er gjennomført enda ikke blir gjennomført før neste uke.

Når det gjelder problemet med å legge til og betale med Amex i appen nå (feilmelding om dekning på kort) så klarte ikke Amex å løse det før helgen, dermed vil nye betalinger med Amex også måtte vente til neste uke.

Vi beklager ulempene dette måtte medfølge for alle som bruker appen. Alle som har Master-abonnement vil få en ekstra måned gratis som et plaster på såret. Dette vil vi gi til alle abonnenter, uavhengig om dere har 1, 6 eller 12mnd abonnement.

Vi vil også dekke eventuelle purregebyr dere mottar som følge av forsinkelse i betaling gjort gjennom Bill Kill, forutsatt at fakturaen var lagt til betaling på forfallsdato. Send en e-post til [email protected] for dekning av purregebyr.

6. staroe

staroe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Beklager at jeg var unøyaktig. Dette gjelder en overføring via Mastercard. Det skal da ikke ta så lang tid?

Last edited: 28. mai 2021
    ME262 and freddyen like this.
  7. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,142
    Bonuspoeng:
    293
    Det er for en person vanskelig å forholde seg til Bill Kill sine partnere, leverandører, og tredjeparter. Du forventer profesjonalitet fra et firma du kjøper tjenester fra.

indahla, freddyen and vegardg like this.
  8. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Synes dette er svært alvorlig. En slik tillatelse dere har fått nyter høy tillit og man må kunne ha tillit til dere som profesjonell aktør. Det kommer stadig meldinger om "forsinkelser". Jeg selv går med klump i magen, og må selv ringe rundt for å sjekke om de som skal få penger har fått det. Jeg tørr ikke bruke appen fordi jeg vet ikke om det blir betalt?

Dere klager på for mange transaksjoner? Alle forstår at en slik lansering ville skape et ras av transaksjoner og dere burde testet systemene mye bedre før lansering. Dette burde dere forutset.

Når en ovenfor her rapporterer om at en regning betalt 19.05, ikke er kreditert mottaker.. jeg har ikke ord. Det å skylde på de tradisjonelle bankene er ikke holdbart. Vanlig bankoverføring går på maksimalt 1 bankvirkedag.
    Som regel under fordi det er flere kjøringer hver dag, 5 kjøringer per virkedag.

Last edited: 29. mai 2021
  9. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    875
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du bekrefte at forsinkelsene kun gjelder Amex og ikke betalinger gjort med Mastercard (NCC)?

10. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Forsinkelsen gjelder alle betalinger, uansett hvilket kort som ble brukt.

11. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    875
    Bonuspoeng:
    93
    Javel? :eek: Det fremgår ikke tydelig av mailen dere sendte ut at Mastercard også er berørt. Hvorfor er det slik hvis feilen ligger hos Amex? Gjelder det også oss som ikke har oppgradert til Master?

Maggie liker dette
  12. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    910
    Bonuspoeng:
    93
    Whaaaat? Det stod det da virkelig ikke noe om i mailen....

13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,273
    Bonuspoeng:
    293
    Skal vi tro på @markus og BillKill så ligger problemet hos Payex. Enten i form av en feil hos dem, eller fordi de har stoppet overføringene? Så da rammer det transaksjoner med alle kort sånn jeg forstår det.

14. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    875
    Bonuspoeng:
    93
    Mye forskjellig informasjon akkurat nå...
    Screenshot_20210529-004832_Facebook.jpg

15. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,133
    Bonuspoeng:
    183
    Uavhengig hvilken part som er årsaken til forsinkelsen vi er vitne til nå, så er det Bill kills rykte det går utover. Om dette skjer flere ganger, vil jeg neppe fornye abo. om noen måneder. Det å ikke kunne stole på en betalingstjeneste 100%, er for min del grunn nok til å droppe tjenesten.

Oppirumpadi liker dette
  16. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Som Sonni skriver i skjermbilde over, Mastercard og Visa funker som normalt i form av at det kan betales faktura med disse kortene.

Men dessverre fører amex-problemene til forsinkelser i alle transaksjoner, uavhengig av hvilket kort som er brukt.

17. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    @markus , har lagt inn restskattbetaling som ikke gikk igjennom. Er det hos BillKill eller Amex det stopper, eller begge? Var snakk om tidligere om at du måtte heve grensen hos BillKill også?

Er snakk om ca 254k inkludert gebyr.

Ville bare sjekke før jeg ringer Amex :)

18. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    For å kommentere dette med å betale kreditt med kreditt. Alle her inne vet at amex har et begrenset utvalg på steder som tar kortet. Derfor må man ha SAS MC eller lignende for å sørge for man faktisk har et kort man kan betale med når de ikke tar amex. Så om man bruker SAS MC sitt kort, betaler månedens utestående med amex via billkill som man faktisk betaler gebyr for, for så å overføre totalt utestående til amex via bankkonto som vanlig. Ser jeg ikke problemet med i det hele tatt. Mye av grunnen for en butikk ikke tar amex er pga de høye gebyrene de tar fra butikken, dette er demret opp for med at det dyttes over på oss hos billkill.

Det er ingen som går med kun amex i lommeboka, da havner man fort i trøbbel når man skal betale.

stekus liker dette
  19. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har økt grensen slik at det ikke er noe problem. Det som gjør at du ikke får gjennomført betalingen nå er koblingsfeilen mellom amex og bill kill. Dette fører til at ingen amex-betalinger lar seg gjennomføre for øyeblikket.

Det bør løse seg til uken

20. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Bare nysgjerrig her...
    Er det slik at Amex holder igjen hele beløpet til BillKill om enkelttransaksjoner må sjekkes nærmere?
    Altså: om jeg betaler min mobilregning på kr 249 samtidig som naboen betaler en kvart million i restskatt, blir det da forsinkelser for alle?

Jeg skjønner godt at Amex blir skvetten om dette er dagligdags hos et nytt brukersted.

ccurrahee liker dette

Del denne siden