Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ser folk betaler til Lånekassen, så hva med huslån i banker som sender e-faktura (f.eks. Statens Pensjonskasse). Er det innafor reglene til Amex/KillBill? Begge de to eksemplene blir jo egentlig å betale kreditt med kreditt, og strengt tatt ikke noe annerledes enn kredittkort til kredittkort...

stekus liker dette
  2. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Nja..en vesentlig forskjell er at huslån er lån med sikkerhet og kan ikke kalles "kreditt" per definisjon. Kredittkort er et forbrukslån/lån uten sikkerhet, aka kredittlån :)

Last edited: 27. mai 2021
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Lånekassen har vel ikke sikkerhet .. :p

TommyL, stekus and Fos like this.
  4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,834
    Bonuspoeng:
    183
    Eg vil tru at bakgrunnen for «kredittforbodet» er at ein skal hindre fabrikert forbruk. Det kan ein enkelt gjere vhja kredittkort, men det vil vere langt meir krevjande via Lånekassen eller bustadlån.

5. Fos

Fos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Burde bli lite Zen points til Bill Kill. Hatt appen i 20 dager og kun fått gjennom en faktura, som at på til ble prosessert flere dager etter forfall.

Når kan vi forvente at feilen blir rettet?

Attached Files:

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    @markus
    Fortsatt problemer med Payex?

Brukernavnet liker dette
  7. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men problemer lå hos Amex og ikke Payex.

Limer inn en melding Sonni (DL) skrev på facebook for litt siden:

Det stemmer at det har vært/er betalingsforsinkelser etter lansering av Master Bill Kill. Vi har vært tett på Amex hver eneste dag. De bekrefter at forsinkelsen er over i dag og alle beløpene overføres til BK. Vi håper at pengene kommer inn i tide i dag slik at vi kan rekke dagens remittering i banken. Mao.forhåpentligvis løses forsinkelsen i dag.

Forøvrig har det oppstått et koblingsproblem mellom Amex og BK som gjør at det ikke er mulig å registrere et Amex kort og det ser ut som feilen påvirker initiering av betalinger også. Amex og PayEx er informert om problemet, og vi vet at Amex jobber med saken for øyeblikket.

8. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,789
    Bonuspoeng:
    183
    IT-problemer hos Amex bruker heldigvis å bli fikset fort...

jgroneng liker dette
  9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forstår ikke helt hva som blir løst idag ..
    I den siste paragrafen står det jo at initiering av betalinger ikke fungerer, så betalinger som ikke er gjennomført allerede tolker jeg som ikke blir gjennomført før dette er løst.

10. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Det som blir løst i dag er betalinger som allerede er gjort tidligere, men som ikke er utbetalt til fakturausteder enda. Samtidig vil problemet med å legge til/betale med Amex-kort løses.

11. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Tja. Betaling av avdrag er vel det samme som sparing, så om beløpet på fakturaen kan endres (opphøyes) så er det ikke noe teknisk problem å betale ned en million på et boliglån på et år, for så å øke lånet igjen. Man kan få mange CTer utav slikt. Om en enkel sjel som meg har tenkt den tanken så er jeg sikkert ikke den eneste...

EndreD, OyvindN and Sunnfjordingen like this.
  12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,834
    Bonuspoeng:
    183
    Ikkje dumt. Er litt meir jobb med og vil sikkert koste litt gebyr, men heilt sikkert råd å gjere. Eg hadde ikkje tenkt på det. Har ein fleksilån er det i alle fall veldig enkelt.

medsammemynt liker dette
  13. medsammemynt

medsammemynt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    En ekstra innbetaling på et fem årig billån på 2000 kr til 5% rente, sparer 500 kr i renter. Det kan dekke gebyr til amex for 33333,33 kr eller payr for 30000 kr.
    Bare bytt ut tallene for andre typer lån.

Last edited: 28. mai 2021
  14. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    766
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er svært skuffet over BillKill. At det fungerer SÅ dårlig hadde jeg ikke forventet. I går fikk jeg meldinger fra appen gjennom hele dagen om at betalinger ikke kunne gjennomføres. "Sjekk beholdningen på kortet". Nå er det ingen beholdning på AmEx kort! Og i morges hadde de gitt opp, og melding om at betalingen var stoppet.
    Når jeg i tillegg har fakturaer med frist 20. mai som ble belastet mitt AmEx kort 20. mai og som står som betalt hos BillKill 20. mai, men der mottaker fortsatt etter 8 dager ikke har fått pengene, så er dette alvorlig.
    Vi har betalt dyrt for en tjeneste som ikke virker!!

TOSflyer liker dette
  15. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen enkel måte å føre over efaktura til nettbanken fra billkill, eller må alt punches inn manuelt?

16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Må si meg enig her.
    Fordelen med å kunne benytte Amex på BillKill er så store at jeg kjenner det sitter langt inn å ikke gi dette flere sjanser, men må si jeg er skuffet over at en slik betalingstjeneste kan være nede på 3 døgnet ..
    Hvis feilen ikke ligger hos BillKill bør dere vel ha SLA mot underleverandører slik at de ikke bruker så lang tid på å rette feilen ..?

TommyL liker dette
  17. Fos

Fos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Samme her. Jeg er i ferd med å gi opp. Kan ikke bruke så mye tid på noe som faktisk var ganske så enkelt tidligere også. Det viktigste er at betalingene kommer frem i tide. Blir fort en veldig dyr tjeneste hvis det kommer purregebyr på hver faktura. Nå har jeg jo behandlet disse efakturaene hos Billkill, så da kommer ikke trekket opp i en annen bank. Blir da nødt å håndtere dette manuelt.

18. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Når betalingen da først er gitt opp og man prøver på nytt, så får man i tillegg færre zen points, ikke at det er så betydelig, men likefullt.

Dog enig med andre her, man får ikke den tjenesten man har betalt for, selv om det er en oppstartsfase.

19. FlyerOslo

FlyerOslo Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    [LØST]
    Løsning: Gå til notification history på iPhone og trykke på pushvarselet, og da kunne jeg se e-fakturaen i KillBill.

I dag fikk jeg et push varsel fra BillKill om e-faktura fra Skatteetaten om restskatt, men fakturaen synes ikke noe sted i appen. Jeg kan se begge e-fakturaene fra Skatteetaten i Vipps. Noen flere som har samme problem?
    Takker forresten for en super tjeneste, dette har vært savnet etter at Payr ikke lenger kunne brukes :)

Last edited: 28. mai 2021
  20. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Tror @markus snart må øke headcounten i BillKill med en dedikert Insideflyer kundesupport-konsulent.

Skjønner det er god tid til å trykke refresh på poengsaldoen om dagen, men ha nå litt tålmodighet kjære medforumister.
    Vil tro BillKill gjør det de kan for å fikse dette.

Sett heller pris på en etterlengtet mulighet, i stedet for å sutre og klage i ett sett.

Henrik, ejoa, kjeeli and 13 others like this.

Del denne siden