Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    @markus

Vil e-fakturaer som allerede ligger til forfall bli tatt neste uke?

2. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Håper det ordner seg til uka, får nok noen efakturaer inn igjen da.

3. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det stemmer. Amex skaper forsinkelser ved å holde igjen alle transaksjonene. Nå skal alt være utbetalt til oss, og fremover bør alt utbetales fortløpende.

freddyen liker dette
  4. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Om de ligger til forfall med et Amex-kort vil de betales så lenge problemet med koblingen er løst. Hvis ikke vil det bli feilmelding slik som nå

5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok riktig valg for deg ja.

Livet som kunde hos en liten startup kan være som en berg og dalbane, men det er jo e
    Havnet omtrent samme, men med motsatt fortegn. Tror jeg er glad for det, selv om jeg ikke får betalt vis BillKill. :)

Christet

6. staroe

staroe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Ser at det (selvsagt) dreier seg mest om Amex. Men problemet er det samme for Mastercard. Full krise altså. Når man sitter på pengene helt siden 19/5, skjønner man at Kill Bill har havnet i alvorlige problemer. For egen del hadde det vært best om de førte pengene tilbake til det kortet de kom fra, men det skjer nok ikke. Jeg bruker heller nettbank og betaler de fakturaene jeg dessverre har prøvd å betale gjennom Bill Kill. Dobbel kostnad altså, pluss purregebyr. Betalingene til Kill Bill er jeg redd jeg må anse som tapt.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Du har betalt med et kredittkort så jeg ville ikke vært bekymret. Hvis BillKill av en eller annen grunn ikke betaler pengene videre eller tilbake til deg kan du kreve de tilbake fra MasterCard.

8. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Dere trenger overhodet ikke bekymre dere for at pengene er tapt. Det er ikke slik at pengene forsvinner noen sted. Pengene ligger hos Amex, deretter overføres de til BillKill og videre til fakturautsteder.

Det som har ført til forsinkelser er at Amex holder beløpene lenge før de overfører videre til oss.

watchaddicted liker dette
  9. staroe

staroe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, men samme forsinkelser gjelder også betaling via Mastercard. Hvor befinner de pengene seg nå?

ME262 liker dette
  10. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    Mye ubegrunnet tyn i denne tråden. Jeg må bare si at jeg føler dere gjør en knalljobb. Feil skjer og så lenge det rettes opp i er det OK. Likte spesielt godt e-posten dere sendte ut tidligere i uken med forklaring på hva som har feilet og at dere ivaretar kundene på en god måte!

Godt jobbet og stå på videre:)

EndreD, Storbaba, RoadKing and 13 others like this.
  11. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Alle transaksjoner går igjennom samme klientkonto som remitterer etter dato uavhengig hvilket kort du bruker.

Forsinkelsen nå er på grunn av at både amex og bill kill har undersøkelsesplikt, og det kan ta litt tid når det er snakk om en helt ny tjeneste med stort volum på kort tid.

12. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,142
    Bonuspoeng:
    293
    Så undersøkelsesplikten er kun i oppstarten av en slik tjeneste? Så om noen måneder så flyter alt som fløte?

13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,133
    Bonuspoeng:
    183
    @markus Nå viser det seg at en transaksjon jeg har hos amex sto som reservert i noen dager er nå borte hos amex. I billkill-appen står regningen som betalt. Trenger jeg å gjøre noe?

14. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, nå som amex blir kjent med tjenesten og hvordan eFaktura fungerer ser de hvor lav risiko det er på disse transaksjonene. Da skal alt løse seg og gå fort slik som tidligere.

Antar den dukker opp i amex appen om litt igjen. Har opplevd at det har vært litt buggy selv. Du skal ikke behøve å gjøre noe.

15. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Oppdatering:

Ser ut som jeg har samme problemet som flere her.

Hadde en faktura til forfall som var fellesutgifter for leiligheten min.
    Denne fakturaen var lagt til forfall men så begynte push varslene å komme (sensur er X).:

"Faktura er ikke betalt Faktura på X NOK fra X med forfall X kunne ikke gjennomføres. Sjekk at du har dekning på kortet"

Gjør for ordens skyld informasjon om at denne ble prøvd betalt med amex. Amex kortet mitt er i good shape (månedens fakturae er betalt). Utestående er også langt under ordinært forbruk. Så dette har ikke noe med begrenset kreditt hos amex å gjøre. Bruker forøvrig amex kortet titt å ofte og det blir godkjent i terminal hver eneste gang. Jeg har hvert kunde siden i flere år og de har god betalingshistorikk på meg.

oddA liker dette
  16. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er litt forvirret her. Registrerte meg for Bill kill i tro om at jeg kunne samle EB poeng med mastercard, men det stemmer ikke? Samles det bare EB poeng hvis man har Bill Kill master og i såfall bare med Amex?

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,248
    Bonuspoeng:
    183
    Lett å miste oversikten

Men ja, feks Sas MasterCard eller DNB master med EB opptjening gir ikke poeng når man bruker Bill Kill.

Derfor er AmEx en god ide, hvor man hvertfall forøpig får EB poeng via BK.

Og ellers er det vel bare NCC master som gir poeng (hos choice hotellkjeden) via BK, ingen andre gir noen bonus på transaksjonene.

kristiaan liker dette
  18. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    hvordan fikk du det til å komme som efaktura?

19. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Shit.

Du må nok bli mer kredittverdig, før BillKill stikker av med pengene dine.

Eventuelt kan du ta deg en pils, slappe av, og stole på at det ordner seg om du gir det litt tid.

20. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,955
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig. Dette ordner seg. Folk er jo helt på tuppa.

Del denne siden