Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,138
    Bonuspoeng:
    183
    Er det slik at det er forbudt eller bare sterkt frarådet å bruke BK til betaling av SEBkort faktura? Betaler amex alltid på dagen regningen dukker opp.

2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Bare en betraktning.
    BillKill bør kanskje gå bort fra å antyde at regninger kan betales på dagen.
    Når oppgjøret for transaksjonen må være mottatt av BillKill før utbetaling er dette dømt til å mislykkes.

Hva med å sette tidligste betalingsdato 5 dager frem i tid?

trygveat liker dette
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Har en regning som ligger inne til betaling der jeg får varsel med noen timers mellomrom om at amextransaksjonen feilet. Tenkte derfor at jeg skulle flytte betalingsdato framover en uke eller så for å unngå at dette skjer, men da får jeg melding om at "Betalinger med American Express er midlertidig stanset for vedlikehold". Så da får jeg vel få varsel om at noe er galt ti ganger om dagen isteden da...

4. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Sliter med det samme. Fikk også faktura fra SEB med renter fra forrige periode.

Kjenner at dette tærer på tålmodigheten!

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan deler man opp en efaktura? Når man har betalt en gang så forsvinner den...

6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,133
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har inntil videre valgt å betale efaktura i nettbank. Da vet jeg i alle fall kreditorene mine får penger fra meg til avtalt tid.

drsyk and Flyingdutchman like this.
  7. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Om betaling av enkelte type efakturaer er forbudt burde vel det blitt opplyst om i bk appen og ikke inne på et annet forum som her. Har fått noen efakturaer igjen, men det ligger vel an til at de betales på gammeldags vis. Kjedelig å betale abbonoment på noe som ikke fungerer.

Flyingdutchman liker dette
  8. kristov

kristov Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Samme skjer hos meg nå.

9. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Trykk "stopp betalingen" så slipper du varsler og efakturaen dukker opp igjen til godkjenning i både Bill Kill og andre banker du bruker. Så får du avvente til det nærmer seg forfallsdato for å se om Bill Kill har fått orden på sakene eller om du må betale den via vanlig bank.

paron and Jorge like this.
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Det fungerte bra ja. Var redd for at den skulle forsvinne helt og at jeg måtte betale manuelt i nettbank hvis jeg gjorde det :)

cothom liker dette
  11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,138
    Bonuspoeng:
    183
    Der har du et poeng. Hadde vært veldig greit å få flyttet CT telleren (som fremdeles ikke funker, men det er en helt annen sak) rundt 50kNOK. Men hvis det da trues med å stoppe både SEB-kort og AMEX så er det ikke verdt det.

12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Ble valget her også, inntil AmEx og BK foretar nytt samboerskap etter denne brutale seperasjonen(pause/time out, tenketid/vurdering og grublings tid)...

13. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Nå kjører jeg efakturaer via tradisjonell nettbank frem til ting er avklart. Men husk at noen kreditorer ikke kun tar purregebyr ved forsinket betaling men også forsinkelesesrenter. Dette burde de også dekket, dersom slike tap blir påført og kan dokumenteres.

Dersom du har betalt et kredittkort med amex via billkill og pengene ikke når frem til forfall påløper kredittkortetsrente. Mange praktiserer da at man beregner kredittkort rente helt fra kjøpstidspunktet dvs også i den frie renteperioden (men siden du ikke betalte for du smell bakover). Andre praktiserer at du først blir belastet rente fra forfallsdato og når den rentefrietiden er utløpt.

For være litt Hallgeir her og oppfordre heller til å betale via nettbank slik kreditorer for pengene sine innen forfall i påvente av avklaring. En hustand har faste utgifter hver måned og det blir fort rot om man havner bakpå.

Last edited: 01. juni 2021
  14. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,133
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk i går kveld purring på strømregning her. Istedenfor å vente på Billkill skal rydde opp, har jeg valgt å betale regningen på nytt i nettbanken for å få saken ute av verden. Om det går penger fra Billkill til strømleverandøren en eller annen gang, regner jeg med at strømleverandøren tilbakefører samme beløp tilbake til Billkill. Da håper jeg at Billkill tilbakefører samme beløp tilbake til meg/amex-kortet mitt. Hvis ikke, blir jeg ikke akkurat fattig av den grunn. (heldigvis ingen dyr lærepenge).

IMG_4140.jpg

15. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,955
    Bonuspoeng:
    113
    Begynner å mistenke at dette ikke er en feil men at Amex ikke liker praksisen og har sperret for tjenesten ref Curve. Hadde det vært en feil kunne man bare kjørt en roll-back til forrige versjon.

16. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Litt ny info:

Først og fremst takk til alle dere som er brukere av appen. Dette er en turbulent periode for oss, men fortsatt er de fleste av dere positiv, det setter vi pris på.

@bombusfervidus Om noe tilbakebetales fra strømleverandøren din til oss, så skal vi selvsagt refundere dette til deg. Det er bare å ta kontakt dersom dette skjer, så ordner vi opp.

@Nuvolari Alt peker mot videre avtale med Amex så langt. Hva som er bakgrunnen til koblingsfeilen vet ikke jeg, men forhåpentligvis fikser de det fortere enn CT-telleren.

Når det gjelder ubetalte fakturaer, så har Amex overført ~4M til oss på torsdag. Denne overføringen "bouncet" slik at de måtte overføre på nytt. Alt tyder på at betalingen ankommer vår konto i dag, og da vil de forsinkede fakturaene tas unna.

Takker for tålmodigheten, og dersom dere i mellomtiden har fakturaer som må betales anbefaler vi å gjøre det via nettbanken inntil problemene er løst.

watchaddicted and drsyk like this.
  17. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,133
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte umiddelbart på Curve-episoden da jeg hørte Billkill skulle lansere denne tjenesten. "Jøss, er Amex så grei nå", var min reaksjon...
    upload_2021-6-2_8-58-21.png

Lars J liker dette
  18. medsammemynt

medsammemynt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har en regning inne, ikke Amex eller curve. Står som betalt i billkill 25.05.21 Hvar ikke kommet inn da jeg sjekket ca 08.00. Betalte med samme betalings kilde registrert betalt i billkill 18.05.21, ikke fremme før 25.05.21 . Det tok 7 Kalenderdager. Jeg beregner det til 7-8 dager som med brevgiro.

Betalinger som har kommet frem.
    06.05.21. 11.05 21
    11.05.21. 18.05.21
    18.05.21. 25.05.21
    25.05.21. --------------

Last edited: 02. juni 2021
  19. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,670
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har vært i kontakt med Amex kundesupport vedr Billkill og fått noe svar derfra, mulig de vet mer ?

Siden Billkill og amex har en avtale(ifølge BillKill) så er det ikke akkurat slik at man risikerer noe ved å forhøre seg.

20. kristov

kristov Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Så dere har ingen formening om når det kommer en avklaring mot AMEX?

Er det snakk om dager, uker eller måneder.

Del denne siden