Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    766
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg snakket med BillKill Support, bla. om e-fakturaer jeg har lagt til betaling i BillKill som bare har blitt borte. Som ventet, sa de at dette ikke stemmer, så jeg har sendt inn detaljer.
    Men da jeg refererte til ting som Markus har sagt her fikk jeg denne beskjeden:

"Inside flyer er ikke vår kundeservice eller informasjonskanal dersom du vil få med deg statusoppdateringer fortløpende. Forumer skal heller ikke brukes til det."

Det er det jo greit å vite! Det har kanskje aldri vært sagt, men jeg har i alle fall fått inntrykk av at Markus har representert BillKill her på InsideFlyer.

2. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Det er helt korrekt. Insideflyer er ikke en egnet kanal for hverken kundeservice eller informasjon. For å være oppdatert er nettsiden vår stedet å gå.

Jeg er til stede på dette forumet da jeg selv er aktiv bruker samtidig som vi kan være nær en stor del av kundegruppen. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil.

Det er vel ingen tvil om at jeg representerer Bill Kill, men jeg har ikke mulighet til å oppdatere her hele døgnet.

3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bare takke @markus for den tid og informasjon han bidrar med når han har tid og muligheten. Jo han startet tråden og har besvart på alt mulig rart, men kan ikke slakte han for at han ikke har f.eks. svar på ting, hvorfor ting ikke har gått som ønsket, hva som er lovet og ikke holdt.

Det som er greit, om en er misfornøyd, så er det bare å slutte å bruke tjenesten, vi andre bare venter på at ting ordner seg, og gjør det ikke det, så er ikke livet over :)

4. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    43
    "Det som er greit, om en er misfornøyd, så er det bare å slutte å bruke tjenesten, vi andre bare venter på at ting ordner seg, og gjør det ikke det, så er ikke livet over :)"

Så enig!

Eddie47, kjeeli, Finnks and 5 others like this.
  5. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Synes det er positivt at de utvidet medlemskapet 1 måned for de som signet før problemene kom.

Dojo leksjoner som du finner ved å trykke på profil, har også endel informasjon for de som ikke er så oppdatert på økonomi. Det er mange i dette landet som desverre mangler økonomisk kompetanse, og som ikke engang vet hva renter er for noe.

drsyk and FlyerOslo like this.
  6. mariusea

mariusea Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, synes det er mye tyn her mot Bill Kill. Helt vanlig med litt oppstartsproblemer (selv om det her er mer enn «litt») og mange av problemene ligger jo hos Amex, ikke Bill Kill. Jeg var og fremdeles er strålende fornøyd over at denne muligheten nå kommer, litt forsinket i forhold til når den ble først lansert

NoLimit, drsyk, FlyerOslo and 4 others like this.
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,057
    Bonuspoeng:
    183
    Rammer problemene også efaktura betaling med ncc mastercard?

8. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,822
    Bonuspoeng:
    183
    Gjekk fint med Revolut før helga

Maggie liker dette
  9. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,437
    Bonuspoeng:
    113
    drsyk and trygveat like this.
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Bare synd det ikke har kommet noen løsning ennå. Håper det ikke er langt unna =)

11. Capgras

Capgras Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det er vel på tide at det ryddes opp i denne "midlertidige" feilen nå. Har forsøkt å ha litt kommunikasjon med Billkill kundeservice, men der er det ikke så mye fornuftige svar å få.

Mitt spørsmål: "Hei! Nå tenker jeg at det hadde vært bra om dere informerte litt om forventet tid for å fikse tilkoblingsfeilen. For meg fremstår det som den bare er skrudd av. Det er ikke rimelig å anta at en funksjon bare slutter å virker over så lang tid, da de fleste som driver business ville ha gjort noe for å utbedre feilen straks".

De svarer: "Hei, dersom vi hadde visst det så hadde vi også informert saken. Det er helt utenfor vår kontroll og vi kan derfor ikke estimere noe på vegne av andre. Men begge selskapene vil ordne det asap og vi prioriterer saken. Vi lanserte den 06.mai med Amex og den gikk ned den 25.mai, så det er absolutt ikke lang tid. I den korte tiden firedoblet transaksjonsvolumet. Vi ser på det som en langsiktig investering at det blir håndtert grundig slik at den tåler uansett størrelse volum og trafikk, og forhåpentligvis vil vi ikke opplevde det samme igjen etter fixet. Det er mye bedre at det skjedde nå på første lanseringsmåneden enn om tre måneder når volumet har økt ytterligere".

Jeg oppfordrer alle til å rate appen og funksjonaliteten i Appstore og på Facebook.

12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,437
    Bonuspoeng:
    113
    Som vi vet fra før av: Stort sett alt som har med Amex å gjøre tar lang tid!! Det blir dessverre BillKill lidende under nå. Nå har endelig Amex fått opp progress bar for CT på nettsiden igjen etter at den har vært "borte" i mange uker. Tror nok vi bare må smøre oss med tålmodighet til Amex IT gidder å gjøre jobben sin - og så plutselig "flyr" Billkill igjen.

EndreD, Grooo and drsyk like this.
  13. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    93
    Syntes det er greit svar jeg da.. de vet ikke noe mer.

Grooo and drsyk like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,984
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke flott at BillKill prøver å finne en løsning hvor vi kan betale eFakturaer med AMEX?
    Tenker vi må applaudere dette og håpe på at de finne gode løsninger for oss alle …
    Håper de får dette i orden før restskatten min skal betales … da blir det en CT av den også ..

Liza, EndreD, Emma and 6 others like this.
  15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg ser på CT måleren(som ENDELIG er i orden igjen), trenger jeg bare 1000kr til for å få den 1., "nærmeste" stressfri opptjening etter pr tastetrykk på BK, så er strålende fornøyd.

AmEx er verdens største sinker, og de vet som regel ikke selv hva problemet er, jamfør x antall poster om manglende 20.000 status poeng fra AmEx Elite`n...

EndreD and Grooo like this.
  16. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    875
    Bonuspoeng:
    93
    Siden folk tydeligvis sitter klar med svære fakturaer for restskatt, kredittkort m.m. og venter på at det skal åpnes for amex igjen, så velger jeg å bruke nettbank til BK har hatt en periode med normal, problemfri drift. Gidder ikke en ny runde hvor penger trukket fra mitt NCC MC brukes til å betale andres regninger.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,784
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er rimelig sikker på at Billkill ikke bruker penger fra NCC MC til å betale andres regninger. Payex tilbyr både Visa, Mastercard og Amex-betalinger til Bill Kill og jeg gjetter på at Payex ikke betaler ut penger til Bill Kill før kontoen i sin helhet har "gått i pluss" uavhengig av hvilken kortleverandør som ikke har betalt ut penger enda. Altså ikke noe bill kill har kontroll over...

EndreD and drsyk like this.
  18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,057
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerer billkill med ncc mc som underliggende kort som normalt?

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,291
    Bonuspoeng:
    293
    Gjør det hos meg iallfall.

Maggie liker dette
  20. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hva det kodes som? Kontantuttak??

Del denne siden