Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kommer inn?

2. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    93
    Yess fungerer igjen nå - men nå får jeg "Denne flygningen er svært populær" på nesten alle søkene mine - til og med segment jeg for 1t siden kom helt til betalingssiden på

3. coccifera

coccifera Nytt Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Merker veldig avvikende tilgang basert på tidsperioden man bestiller i. F.eks juli 25 AMS-OSL så er det nesten kun biz tilgjengelig, mens i juni 25 er det masse eco i tillegg. Antar at SAS har en viss makspris de er villig til å betale for billettene, og i populære tidsperioder som juli så er den underliggende prisen høyere. Enten det eller så slipper KL flere bonusbilletter etter litt tid, men tviler litt på den. Merker det samme med KE.

Ventetiden på CT-telefonen er forresten godt over en time nå hvis noen måtte lure.

4. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    438
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det var litt nedtur. Men, fikk gratis setevalg på tilslutningsfly (short haul), da.

5. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    7032 i skatter og avgifter?!
    Ikke sett så høye skatter og avgifter siden jeg booket en reise med LHR som startpunkt.

The_Dude and Skarven like this.
  6. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,493
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke YQ. Er ganske heftige myndighetspålagte skatter ut fra MRU:

upload_2024-9-2_12-41-32.png

7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,577
    Bonuspoeng:
    183
    Har prøvd ringt inn 4 ganger i dag uten og komme noe særlig vei, tror jeg da gir meg for dagen.

Ikke helt lett å bli klok på, noen agenter sier de får opp leg X men ikke Y.
    Neste får opp Y men ikke X

Siste agent bekreftet at hjeemmesiden viser feil når det gjelder AF og KLM

8. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    93
    Har prøvd å booke litt ulike ruter i dag og kommer til betalingssiden men så tryner det. Oppdaget plutselig i appen at jeg hadde 20+ nye bookingreferanser :rolleyes: Går ca. 5 min også får jeg notifikasjon "your booking has been cancelled". Kanskje en ide å ikke utstede billett til app før den faktisk er gått gjennom? :rolleyes:

Lars J liker dette
  9. coccifera

coccifera Nytt Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Kom endelig inn etter et par timers ventetid her. Agenten så på ruten, ble usikker, sa han måtte sjekke med support, jeg ble satt på vent... og så plutselig sparket ut. Tror ikke jeg gidder prøve igjen i dag heller, men i morgen blir sikkert ikke mye bedre.

Lars J liker dette
  10. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Passenger Solidarity Fee?!

Av de få bookingene jeg har sett, så er vi et godt nivå over hva jeg er vant til fra *A, hvor det stort sett har ligget rundt 1-2000 per pax (ET og LH). Men dette varierer kanskje fra selskap til selskap?

11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,577
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg spurte forresten siste agent hvorfor Vietnam Airlines m.fl skal belastes 2x.
    Da trodde han ikke på meg, og måtte inn å sjekke på SAS.se selv.. så mangler tydeligvis litt på internkommunikasjonen.

Frode789 liker dette
  12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Nivå på skatter og avgifter på Eurobonus-bookinger bestemmes av reiserute, uavhengig av flyselskap. I dette eksemplet er Passenger Solidarity Fee en fiskal avgift krevd inn av mauritanske myndigheter, på linje med den norske flypassasjeravgiften.

Last edited: 02. sept 2024
    Leon, magnusant, Rapolo and 1 other person like this.
  13. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,906
    Bonuspoeng:
    183
    Tror jeg har funnet ei løsning på dette kaoset med bookiger, så her er greia:

I Skyteam kan du ikke kombinere selskaper i samme grad som i *A, så du kan bare fly operating Carrier + Det selskapet du skal fly til destinasjon med. Du kan ikke kombinere tre forskjellige selskaper på en billett.

Betydningen av dett er at du må være obs på at de setene som legges ut må ha SAS som tilslutningsfly og det andre flyet til desinasjon, så flyr du Saudi Arabain som ett eksempel, så må SAS være tilslutnings-flyet som går til den flyplassen Saudi Arabian går fra. I tillegg må vi være obs på at total lenge på flyreisen ikke kan være mer en fire segmenter, så flyr Saudi Arabian AMS - JED - BLR, så må du maks ha to legs fra din hjemby til AMS.

Eksempel TRD - OSL - AMS med SAS så går fint i kombinasjon med denne reisen, men det som ikke går er TRD - OSL - CPH - AMS, da blir summen fem segmenter, så selv om Skyteam motoren sier det er greit inne på SAS så vil feilmeldingen komme opp. TRD - OSL - AMS, men OSL - AMS går med KLM, så vil det komme feilmelding, da du bruker to forskjellige Skyteam Operating Carriers i tillegg til SAS, så legget OSL - AMS må være med SAS for at billetteringen skal gå igjennom. Så unngå å SAS + AF/KLM leg i tilslutning til det tredje selskapet du skal fly med, de aksepterer bare to selskaper.

Så reglene er klare for meg, det er at du kun kan fly med ett Skyteam Selskap, og at tilslutningen må skje igjennom SAS, så i dette tilfellet så må du fly SAS helt frem til AMS, før du hopper på Saudi Arabian som ett eksempel.

Jeg ser også ett probleme med å kombinere KLM med ett andre selskap av en eller annen grunn inni SAS sine systemer, dette bør de løse i løpet av ett par uker, da dette gir unøvendige problemer, for denne kombinasjonen går bare hvis det er SAS og det andre selskapet du flyr med, men ikke hvis det er KLM og det andre selkapet du flyr med. Så ganske buggy i grunn denne booking siden.

Så dere får leite i høystakken etter SAS + ett selskap til og maks fire legs på reisen :):oops:

1884derby, NordicLane, paron and 6 others like this.
  14. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
    Det virker jo helt bak mål? Mao vi kan ikke fly til AMS fra SVG da sas ikke flyr til AMS direkte…eller misforstår jeg?

15. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,906
    Bonuspoeng:
    183
    Joker Nord Dessverre for deg :rolleyes::(

Malmo liker dette
  16. haga89

haga89 Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har to bonusreiser med ST og ingen av dem inkluderer SAS flyvninger. Den ene er kun AF flights og den andre kun KLM. Begge fra BGO.

btm liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Mener du marketing carrier aka SAS? For operating carrier er per definisjon det flyselskapet du skal fly til destinasjon med.

Sånn som jeg har forstått @Kaffen så kan du ikke fly KLM SVG-AMS direkte hvis du skal videre derfra med et annet selskap, men du kan fly SAS SVG-OSL-AMS og så videre med et annet selskap så lenge det ikke blir mer enn fire legs totalt under utreisen. Ren klm-reise SVG-AMS-destinasjon skal gå fint.

Det blir ganske begrenset hvis vi bare kan forholde oss til ett enkelt selskap utenom SAS.

18. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har booking med SAS, AF og KLM, so det fungerar i alle fall fint. Ikkje testa andre kombinasjonar men kan ikkje forstå at det ikkje skal gå. Største problemet vårt no er vel at det er vanskeleg å finne ut kva som reelt er ledig - i alle fall med AF og KLM.

19. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Eg tok sjansen på å booke med infant, som vil vere 14 mnd ved avreise. Reisa er sendt til kvalitetskontroll hos sjefen, men haurdes nesten ut som om det var tilbøyeleg til å bli akseptert.

Uansett kjekt at SAS slo til med eit slikt opningstilbod! Dei lova vel at prisane omtrent skulle vere som før, so dette er vel eit forsøk på å vege opp for auken i pris hos Vietnam Airlibes, China Airlines og Air Europa.

20. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,493
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2024-9-2_14-48-52.png

Sunnfjordingen, Rapolo and Cumulus like this.

Del denne siden