Tror jeg har funnet ei løsning på dette kaoset med bookiger, så her er greia:
I Skyteam kan du ikke kombinere selskaper i samme grad som i *A, så du kan bare fly operating Carrier + Det selskapet du skal fly til destinasjon med. Du kan ikke kombinere tre forskjellige selskaper på en billett.
Betydningen av dett er at du må være obs på at de setene som legges ut må ha SAS som tilslutningsfly og det andre flyet til desinasjon, så flyr du Saudi Arabain som ett eksempel, så må SAS være tilslutnings-flyet som går til den flyplassen Saudi Arabian går fra. I tillegg må vi være obs på at total lenge på flyreisen ikke kan være mer en fire segmenter, så flyr Saudi Arabian AMS - JED - BLR, så må du maks ha to legs fra din hjemby til AMS.
Eksempel TRD - OSL - AMS med SAS så går fint i kombinasjon med denne reisen, men det som ikke går er TRD - OSL - CPH - AMS, da blir summen fem segmenter, så selv om Skyteam motoren sier det er greit inne på SAS så vil feilmeldingen komme opp. TRD - OSL - AMS, men OSL - AMS går med KLM, så vil det komme feilmelding, da du bruker to forskjellige Skyteam Operating Carriers i tillegg til SAS, så legget OSL - AMS må være med SAS for at billetteringen skal gå igjennom. Så unngå å SAS + AF/KLM leg i tilslutning til det tredje selskapet du skal fly med, de aksepterer bare to selskaper.
Så reglene er klare for meg, det er at du kun kan fly med ett Skyteam Selskap, og at tilslutningen må skje igjennom SAS, så i dette tilfellet så må du fly SAS helt frem til AMS, før du hopper på Saudi Arabian som ett eksempel.
Jeg ser også ett probleme med å kombinere KLM med ett andre selskap av en eller annen grunn inni SAS sine systemer, dette bør de løse i løpet av ett par uker, da dette gir unøvendige problemer, for denne kombinasjonen går bare hvis det er SAS og det andre selskapet du flyr med, men ikke hvis det er KLM og det andre selkapet du flyr med. Så ganske buggy i grunn denne booking siden.
Så dere får leite i høystakken etter SAS + ett selskap til og maks fire legs på reisen
Vis alt...