Jeg er enkel i smaken og "billig i drift" Det hadde blitt tidlig kveld, en slik helaften som beskrives noen poster opp (Selv om historien selvfølgelig ikke sier noe om størrelsen på selskapet...) Jeg er uansett veldig fascinert over tråden og leser med stor interesse. Av ren nysgjerrighet, og med fare for å banne i kirken. En slik helaften med champagne ute på byen - hvor dyrt er det? Hvor mange Granka-turer eller langweekender i København tilsvarer det?
Nå er det ikke slik at man alltid skal ha det dyreste for å ha en bra opplevelse. Du kan utmerket godt ha en god opplevelse med rimeligere alternativer også - selv om ikke det betyr at man absolutt må fire på kvaliteten av den grunn. Noen ganger handler det rett og slett om å velge noe som passer for anledningen. Det kan være 4 flasker av en god Crémant, eller det kan være toppchampagner slik det var for oss denne gangen. Eller det kan være noe skikkelig god øl, lokalt brygget med kunnskap og kjærlighet. Alt handler egentlig om hva man ønsker å fokusere på, akkurat den dagen. Å velge det absolutt aller beste av alt, alltid, har i alle fall ikke vi økonomi til. Så svømmebasseng i hagen utgår visst foreløpig. Fruen hadde lyst til å si noe fra sitt ståsted også: Hos oss er det åpenbart en del ting som ikke prioriteres på topp, som shopping, typiske «velvære-greier» som manikyr og pedikyr, ansiktsbehandling og gudene vet hva det skal gå an å bruke penger på. Fint det, for de som liker det - men én dag på skjønnhetssalongen (eller hvadetnå heter) tilsvarer jo MINST en flaske god champagne prismessig, og da er jeg helt klar på hva jeg prioriterer. Tilsvarende kan man helt sikkert blåse et weekendbudsjett på akkurat DEN veska... eller reise til Bodø og drikke verdens aller beste champagner. Legg også til at godt selskap er en verdi i seg selv
Stemmer, vi var hos Craig. Herlig sted, og absolutt et potensielt alternativ for en champagnerun utpå sommeren eller høsten. Kjelleren har jo plass til rundt 20 stykker. 5 flasker på Craig, et par øl på uteservering tidligere på dagen og litt vin, øl og en Irish til maten etter Craig hadde nok blitt litt mye selv for undertegnede.
Jeg har en niese som ikke har noe problem med å svi av 35.000 på shopping på en ettermiddag i London, der er heller ikke jeg. Men en 5-6-7.000 for et besøk i Bodø med et par veldig hyggelig mennesker for å spise god mat og drikke utrolig god champagne, det er helt innafor. Det syntes forresten den samme niesen også, hun lurte veldig på om hun kunne få bli med på en sånn tur en gang. Det er virkelig håp for ungdommen.
Godt og bra poeng. Jeg liker godt gode kjøp kategorien, økonomien er ikke der man kan kjøpe på øverste/innerste hylle. Good value og oftere er også en fin tilnærming
Handlet litt igjen, og jeg innser jeg muligens har et problem, først og fremst økonomisk 4x av hver av disse Fleksnes tror jeg anerkjenner
I klassen for gode kjøp vil jeg slå et slag for denne champagnen til 350 kr. Finnes tilgjengelig på de fleste pol. https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Turgy-Réserve-Selection-Blanc-de-Blancs/p/5813201 God helg
Hvis noen har denne som sin favoritt, vil jeg anbefale å handle inn litt i dag. Den går opp 900,- i morgen (1999,50,-).
Traff på to damer som satt på stranden med et slikt bord. De koste seg med ost og vin . Måtte spørre om bordet, fordi det var så finurlig. Det var kjøpt i Australia og ligner på denne modellen. Noe for sommeren?
Saftig oppgang, så sånn sett burde man jo nesten kjøpe. Tror snart jeg ikke har råd å følge denne tråden men som Hellstrøm sier, champagne you know, its the meaning of life
Har ikke smakt den, men endte opp med å legge inn en bestilling på et par flasker i tilfelle den faller i smak.
Rydder litt her før det sklir ut.... dette er en tråd som omhandler gode/prisverdige/gode kjøp/anmelder champagne, og evt. cremanter.