Jeg er enig, og strengt tatt, å nyte en slik flaske, er jo anledning i seg selv. Kjenner selv til fenomenet, men den dagen vi legger på røret for godt, hvor mye nytte har det av å stå igjen på hyllen? Livet er for kort til å drikke dårlig vin.
Dette er jo hovedfilosofien i filmen Sideways. God vin er en god anledning. En av grunnene til at tirsdag er det beste dagen å drikke champagne på. Da er det én god flaske som ikke drukner i alskens andre herligheter Men når det er sagt så står det alltid en flaske Krug klar hvis det skulle skje noe som er verdt å feire skikkelig. Beredskapskrug må man ha i beredskapslageret. K
Jeg er jo helt enig her, Krug var magisk for min del, drukket ikke all verden av de mest eksklusive, men DP et par ganger, også nydelig, og Bollinger GA. Beste opplevelse der kanskje fordi den kostet på tidspunktet vesentlig mindre. Men Krug, veldig veldig bra. Blir jo tørr i halsen av mindre en onsdags formiddag.
Snakker om Krug, gikk til innkjøp av en 173ème i dag. Er en gave, og den havner nok vinkjelleren sammen med de andre Krugene …
Det er jo litt av sakens kjerne. Mye som havner der, men av og til, om økonomi og omstendigheter tillater, bør man være flinkere til å ta ut.
Feiret bursdag i går - helt grei feiring med en Charles Heidsieck Millesime 2012. Min kone( som nå også har fått sansen for champagne) syntes denne var fantastisk. Den drikker bra nå altså….kan kanskje vinne litt på lengre lagring, men alt i alt er det helt greit å ta denne nå. Har også bestilt fly og hotell til Oslo Champagne Collection så gjentar fra i fjor. Hyggelig om flere skal dit så kanskje vi kan treffes over noen glass
Mange gode erfaringer med Spécial Club. Goutorbe har jeg drukket fra de gode årgangene i 06, 08 og 12. 14 varierer veldig men blir nok god. 15 er vel mange som tror på. Enjoy! K
Jeg gikk innom et av polene her i Trondheim og spurte….fikk med meg tre kasser fra Andre Clouet. Har laget en korksamler av en av de…sorry for dårlig kvalitet på bilder…sakset fra en historie på IG :
Har billett til mid-flight på Oslo Champagne Collection (1500-1730) om noen vil treffes før, under eller etter
Denne står veldig høyt på min liste. Var hyggelig priset hos Heinemann da den kom. På polet kostet den «artige» 2015,- en stund. Men ble plutselig dyrere, så det blir ikke så mange av disse.. K
2014 var en skuffelse da den kom. Importøren mer eller mindre innrømmer at de ikke burde laget grand anne det året. De var nok ivrige etter 2008 og 2012 som svært gode. Har en 2014 magnum liggende, den skal nok ligge noen år og blir nok hyggelig å drikke en gang. 15 er fremdeles tilgjengelig på polet, men 18 har jo kommet, så sikkert ikke så lenge til. K