Flere enn meg som kan tenke seg eller skal hit : https://smaksrike.no/produkt/oslo-champagne-collection/
De skriver «Det skjenkes 2 cl.» Noen som har vært på tilsvarende og vet om det stemmer? 2cl er da litt snaut… K
Erfaring fra Cognac & Bobler i Bergen tidligere i år og Vintrend på Britannia i Trondheim tilsier at det skjenkes litt mere, og at det pleier å bli nok…
Korrekturlesing er virkelig gått av moten.. Hadde vært gøy å være med på, men får ta til takke med det de serverer til middag på Smak denne dagen.
Da ble det tur og smaking fra 1630-1900 på meg. Vært gøy om flere skal, så send gjerne en pm om du skal
Fikk kjøpt to 007 og en spennende Andre Clouet jeg ikke har sett før på slippet sist. Ser de serverer den i Oslo i helgen, så da får jeg prøvd den også Dersom noen skal dit på 2.runde(1630-1900) så rop ut
Ja folkens….. Da kom de….fortsettelsen eller begynnelsen på denne tråden om dere vil Også så fine esker de kom i da gett’…
Vurderer å prøve Pierre Gimmonet GCru Blanc de Blancs til naturell hummer i helgen. Noen som har erfaringer med den?
Nei ikke utover det snakkes meget pent i pressen om dagen. Høres uansett ut som en oppskrift på trivelig helg, champagne og hummer
Må vel bare svare meg selv her, denne er den beste jeg har smakt til hummer på mange, mange år. Moden smak, nesten karamellsmør uten å bli kvalmende, fremdeles frisk. Muligens litt for mye bobler, men ellers ren nytelse.
To hyggelige bekjentskaper den siste tiden: De Sousa Brut Grand Cru Réserve BdB selv om det ikke er angitt i navnet. Bløt, kremet og mineralsk med fin lang ettersmak. Satt som en kule til sjøkreps hos Amateur i Bergen. Utrolig hyggelig priset sammenlignet med polprisen også. Rousseaux-Batteux Blanc de Blancs Extra Brut Aperitiff på Maaemo tilbake i oktober. Husker den som litt i samme stilen som overnevnte og endte opp med å bestille en flaske på polet før middagen var over.