Drar feiring ut hele helgen og avslutter med mine første krugbobler. Det var hyggelig møte og opplevelse. Veldig godt, men må det være krug for å være happy? Absolutt ikke. Menn gøy og verdt det fra tid til annen? Definitivt! Halvdel har vært flink.
Det der så jo ut som en ordentlig bra start på helgen Har aldri prøvd løjrom til champagne selv, men ser ut som en kombinasjon jeg burde få testet. Hvordan funket Bollingeren sammen med løjromen? Ble det full klaff eller er det andre champagner du foretrekker til akkurat den typen mat?
Potetgull, rømme og rogn er en klassiker og passer veldig godt til champagne. Jeg mener det passer best til den champagnen du liker best Bollinger er jo en kraftig champagne med mye gamle viner i blenden, en av mine favoritter. Mange foretrekker litt lettere og friskere champagne til aperitif og sjømat, så det er kanskje andre champagner som er "riktigere" til rogn, K
Jeg synes Bolligeren passet veldig bra, men har også drukket Andre Clouet Grande Reserve til som passet bra, et billigere alternativ
Takk for tipset! Andre Clouet har jeg faktisk sett nevnt flere ganger her inne, men aldri fått somlet meg til å prøve den. Greit å ha et litt snillere alternativ å teste først også før man begynner å åpne de dyrere flaskene
Jeg har blitt mer og mer nysgjerrig ang champis. Har lyst å prøve noen rose, noen som har gode anbefalinger til rundt 1000 lappen?
Oslo champagne-collection arrangeres i Via Vika i Oslo lørdag 14/11 , med tre forskjellige tidspunkt. Var der i fjor og storkoste meg med maaaasse deilig champagne og div. smaksprøver på mat/snacks. Verdt å få med seg for de som er interessert - vurderer nytt besøk selv. Link her : Oslo Champagne Collection 2026 - Smaksrike
Første gang vi smaker vin fra Krug. Har hørt utrolig mye bra om huset, så forventningene var høye – men denne leverte virkelig. En fantastisk kompleksitet og balanse som jeg ikke hadde trodd var mulig å få i en NV. Rett og slett en imponerende Champagne. Dette blir definitivt ikke siste gang vi smaker Krug.
Noe hverdagsdrikk blir det nok ikke her heller, men til spesielle anledninger går jeg gjerne for en slik igjen. Problemet med spesielle viner er jo å finne anledninger som er «verdige» nok. Men jeg har egentlig konkludert med at det ikke trenger å være så veldig spesielt. Å dele en god flaske med gode venner som faktisk bryr seg om vin, er mer enn godt nok.