Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det var noe med reiseforsikringen som krevde det.
    Det går heldigvis bra med han, og hotell i Oslo å «sone» i er nå den største bekymringen

    På grunn av stor sannsynlighet for egen smitte har jeg nå kansellert en ukes jobbtur til Nice som skulle gå i morgen. Av gammel og bitter erfaring så var alt bestilt kansellerbart, så gikk greit selv om jeg måtte bråke litt med Hotels.com.
    Skulle egentlig være første møte med den gruppen på over to år, og nå gikk det rett sør som de sier i Amerika (og Nordnorge…)
     
    Last edited: 25. juni 2022
    Upsaker and Eddie47 like this.
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Etter å ha unngått covid / manfluensa i flere år kom turen endelig hit.

    Skjønner forresten godt at Norge har lave covid-tall, det er jo "ingen" som blir registrert! Lysten til å booke en privat PCR-test er jo ikke akkurat så høy, selv om det hadde vært hyggelig å bidra til statistikken.

    Formen? Relativt god. Har hatt hoste i 4 uker, men testet negativt 4 ganger før jeg i dag testet positivt. Formen var litt dårligere i dag med litt mer influensa-smerter så tenkte det var greit å teste en gang til. Streken kom på under 30 sekunder.

    Kunne sånn sett ikke passet bedre for min del, ingen ferie i horisonten og jeg kan være hjemme og slappe av.

    Er glad jeg er trippelvaksinert.

    Hvor mange er det her som fortsatt har klart å unngå det?
     
    Xflipper liker dette
  3. wheitmann

    wheitmann Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    *rekker opp hånden*
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,159
    Likes mottatt:
    7,916
    Bonuspoeng:
    183
    #meetoo
     
  5. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Inntil i går
     
    Spielhaug liker dette
  6. DrJens

    DrJens Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk det for første gang i slutten av forrige måned etter en tur til London. Ugh… ikke en hyggelig opplevelse for min del. De to første dagene ville jeg bare dø, den tredje dagen så trodde jeg at jeg skulle dø, og den fjerde dagen våknet jeg opp bare litt halvuggen, så var det over i løpet av kvelden. Smakssansen kom tilbake dagen etter.
     
    Eddie47 liker dette
  7. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk det i barcelona starten av juni, med omtrent samme forløp som forrige taler. Jeg hadde fly etter 4.5 dager og rakk akkurat å bli grei nok til å fly, jeg hadde ikke klart det et halvt døgn før. Jeg så en artikkel referert på at snitt sykdomstid med omikron og 3 doser vaksine ligger på 4.4 døgn, 2 doser 8 døgn. For meg var det spot on. Sikkert store individuelle forskjeller. Jeg har vært unormalt sliten etter dette i hele juni, men det kom seg merkelig nok med en uke på stranda i hellas.
     
    DrJens and Eddie47 like this.
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Etter at jeg fikk covid for fjerde gang forrige helg, så kan jeg med trygghet si at jeg ikke kommer til å ta noe mer vaksine. De kunne ligeså godt bare gitt meg saltvann i den sprøyta og resultatet hadde trolig vært de samme, så "Done with that" :oops:
     
  9. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Smittet på jobb som lege i helsevesen. Vært heldig til nå. Men uheldig å få covid like etter at NAV 30. juni sluttet å utbetale kompensasjon for næringsdrivende etter 4. dag.
    Synes synd på meg selv. Men selv om føler elendig nå så håper på samme erfaring som dere å komme meg i løpet av helgen. Fikk 3. boosterdose .
     
    Insomnia4u liker dette
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Ble smittet etter Argentina-turen i januar, mest sannsynlig mellom dag 8 og 10 etter boosterdose. Jeg testet positiv ved innreise på Gardermoen. Men jeg var så å si uten symptom, kun nøs i ny og ne. Først lurte jeg på om de på Gardermoen tok feil, men PCR-testen dagen etter bekrefter at jeg var smittet. Fem dager etter hjemkomsten, var tester igjen negative. Jeg var vel veldig heldig og slapp billig unna.
     
  11. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Hyggelig å se at noen land i øst også åpner helt opp for normale tilstander igjen :)De mørke grønne er uten restriksjoner!

    upload_2022-9-12_17-25-39.png
     
    Spielhaug, Earl, holmen and 1 other person like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,711
    Bonuspoeng:
    293
    I morgen er det slutt på alle Covid-19 restriksjoner i Canada:
    EEC6FD22-4F2D-4AC4-9DBF-A28C8022ACCA.jpeg
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Men fortsatt munnbindkrav ombord?
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,711
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro at det faller bort samtidig fordi begrunnelsen fra Air Canada var at det var myndighetspålegg og ikke et Air Canada krav.
     
  15. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor har du det bildet der fra?
    Hos Sherpa er det jo mye mer grønt.
    upload_2022-9-30_14-35-30.png
     
  16. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er Sherpa, men har filter satt "uvaksinert" på da vi har noen i reisefølge som ikke har alle dosene. Men det er tydeligvis endringer siste dager da både Indonesia og Papa-New Guinea nå er endret til stengt for uvaksinerte. Tydeligvis det endres både frem og tilbake enda.

    upload_2022-9-30_15-33-18.png
     
    mariusberg89 liker dette
  17. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Gir mening. Vet du om en side som gir info om hva som teller som fullvaksinert i de forskjellige landene. for sliter med å finne det på Sherpa etter som at man ikke kan justere antallet, det er heller ikke alltid like enklet å finne det på sidene til de forskjellige landene.
     
  18. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Dette lurer jeg også på. En stund ble alle som hadde 2 doser Pfizer/Moderna eller 1 dose med de som kun trenger 1 dose på godkjent som fullvaksinert. Men så kom dette med minimum 180 dager siden siste stikk inn i noen land. Om noen har dette enda vet jeg ikke, men USA har ikke krav om dose 3. Her holder 2.
    Du må nesten sjekke lenken som Sherpa viser til for å se detaljer. Av og til er disse kun på lokalt språk, dette hadde jeg utfordring med da jeg for ca 6 mnd. siden prøvde å finne ut hva reglene på dette var i Paraguay.

    upload_2022-9-30_15-57-34.png
     
    mariusberg89 liker dette
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    I morgen fjerner Lufthansa endelig munnbindkravet på nesten alle sine flighter. De som gjenstår er til/fra Kina og til India.
     
    Flymunda, Eddie47, Earl and 1 other person like this.
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,159
    Likes mottatt:
    7,916
    Bonuspoeng:
    183
    Heeeelt hypotetisk, hvis en nå skulle ha følt seg noe uggen før en skulle ut å reise (hjem), men allikevel bestemte seg for at det var bedre å komme seg hjem enn å bli værende, for eksempel i Usa, hvor lenge kan man bli holdt til ansvar for slikt?
    Mener det ennå står noe om at man ikke skal reise hvis man føler seg syk?
     

Del denne siden