I dag så kommer dere til Aberdeen iaffal. Pre-korona var det vel nesten 30 destinasjoner til utlandet ut fra Bergen.
Leste et uoffisielt sted at Tyskland vurderer å redusere flytrafikken sterkt: ′′ ETTER ISRAEL, TYSKLAND OGSÅ REMAINER TIL Å KLIPPE TRANSPORT Frankfurt Flyplass 26 januar - kl. 2021-15:38 | Av: vår redaksjon BERLIN - Den føderale regjeringen vurderer seriøst å midlertidig redusere flytrafikken til ′′ nær null Dette skal hindre spredning av flere smittsomme varianter av koronavirus. Israel bestemte seg allerede for å stoppe flytrafikken forrige helg. Innenriksminister Seehofer sa at Tyskland nå kan følge det israelske eksemplet til Bild-avisen. Kansler Merkel hadde bedt ham undersøke mulighetene for ytterligere reisebegrensning. Tyskland vurderer også å stenge grensen til naboland hvor koronamutasjonene ofte er i sirkulasjon, sier Seehofer."
Merk at dette er klippet fra et facebook innlegg, jeg går ikke god for hverken sannhetsgehalt eller rettskriving.
I følge Preben Aavitsland, så er jeg ikke voksen: Klippet fra Lierposten, men artikkelen ligger også i en haug med andre lokalaviser, om man har tilgang til en av dem. Så da er vi tilbake til min påstand fra tidligere, at vi under 45 år ikke nødvendigvis får vaksine. Da blir det lite reising, hvis man må ha vaksinepass for å reise..
Norge har vel kjøpt mer enn 8 millioner doser, så 'dere under 45' må bare skrike ut høyt hvis det blir snakk om å sende bort mye av de dosene... Sånn ellers synes jeg det er et gjennomgående problem med støy for tiden, fra journalister som ofte ikke er spesielt gode og likevel ønsker fremstå kritiske, og fra opposisjon som skal forsøke å 'komme på offensiven' før valget. Det er komplisert nok for mannen i gata å orientere seg, spesielt nå som mutantene tar over Europa. De behøver ikke denne kakafonien.
Godt poeng. Det hjelper ikke at avisene skriver ulike ting hver dag, og at det stadig kommer frem "nyheter" om hvor mange, og hvem, som skal vaksineres.
Fra tysk hold får jeg høre at regjeringen har forespurt aktuelle aktører (som lufthansa) hvor lang tid de trenger på å "stenge". https://www.dw.com/en/germany-consi...ravel-due-to-coronavirus-mutations/a-56349658
De under 45 blir vaksinert etterhvert, men FHI har fremdeles 9 prioriterte grupper før almen vaksinering for aldersgruppen 18-44 blir gjennomført. Det GÅR tregt. Pr i dag vaksineres gruppe 2 (de >85 år, kun 3,5% av befolkningen) for FØRSTE gang i vår kommune. TTT.
Rom ble ikke bygd på en dag. Etterhvert så blir det. Hørte rykter fra regjeringskvartalet om at det kan bli spesialavtale for @holmen , han som er så unge og sprek må vente til aller sist
i følge FHI med ny vaksineoversikt: Så mange får vi fremover – VG regner FHI, med og ha vaksinert 1,8 millioner i løpet av Juni. Dette står i sterk kontrast til "Danmarks FHI" Vaccinationskalender (sst.dk) som forventer å begynne vaksinere alle over 18 år fra Mai/Juni.. Dette estimatet er fra 28. Januar, altså i går o Trodde det var slik at vaksinene skulle fordeles jevnt ifht folketall, slik at vi burde kunne ha samme mål som Danmark Enten så er Norge veldig forsiktige i sine anslag, eller Danskene i overkant optimistiske. Mulig Norges estimat gjelder for bare de 3 vaksinene som er godkjent, mens Danmark har regnet med de som mest sannsynlig blir godkjent(eks J&J) ?