Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,369
    Bonuspoeng:
    113
    Hellas, Spania mfl. i sør har tatt opp behovet for å få dette på plass til sommeren for å ikke miste en hel sesong til. Var på agenda i EU-møte for et par dager siden, og det blir en prosess men om de klarer å bli enige er vel bøygen.

Skarven liker dette
  2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Innad i EU bør de vel klare bli enig, men hva med internasjonalt?
    Utenom EU er det lite vaksine samarbeid, det kan fort være vaksiner som er brukt i ett land ikke er godkjent i ett annet. Vil man da komme inn med vaksinepass? Blir spennende å følge med på, men redd det kan bli karantene til/fra i lang tid utenfor EU

Skarven liker dette
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,734
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mye spekulasjoner i pressen, de har store overskrifter for å få deg til å betale for den delen med liten skrift. Tar det der med en klype salt.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,734
    Bonuspoeng:
    293
  5. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,422
    Bonuspoeng:
    183
    Men er Holmen voksen? Det er det store spørsmålet. :p

Kristian, Fleksnes, RoadKing and 2 others like this.
  6. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Forsøker å booke en tur til det store utland i påsken, men dukker opp et relativt stort problem.

Omtrent samtlige land trenger en attest innen 72 timer før ankomst. Hvordan får jeg tak i dette i kongeriket?

Så og si samtlige klinikker opererer med testsvar i løpet av 1-3 dager....
    Blir jeg virkelig nødt til å ta bena fatt (evt kjøre ned til FRA / MUC for å kunne teste meg på flyplassen) for å komme ut av Europa?

Er lokalisert i Bergen. Finnes det evt klinikker i nærheten av Gardermoen som kan garantere svar innen f.eks 3 timer?

Kan nesten ikke legge inn en lang layover noe sted heller (med testing på flyplass), da transittlandene også krever test før boarding....... Håpløst system

7. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    Oslo Helse f.eks
    https://www.oslohelse.no/hurtigtest-covid-19/

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk denne på mail fra SAS:
    https://doktor24.se/sas-reiseattest...ign=reseintyg&utm_term=norge&utm_content=link

9. holmen

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    :D

10. holmen

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
  11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    [
    Vi får håpe andre leverandører kan levere mer:)
    Mye som kan skje innen juni/juli. Kan gå begge veier dette

Mener jeg hørte FHI si på Debatten for ett par uker siden, at det mest sannsynlig kom til å bli som i fjor sommer, altså gule/røde land.Avhengig av hvor god vaksinen var til å hindre videre smitte ville dette også gjelde de som var vaksinert.

Det vil tross forsinkelser være mange som er vaksinert før sommeren, som mest sannsynlig vil gjøre situasjonen bedre enn i fjor.
    Så det vil være stor sjans for at mange land vil være under grensen på 25 av 100k(EU).

Blir selvsagt bare spekulasjoner, men jeg tror man kan reise uten karantene til utvalgte land i EU i sommer, uten å være vaksinert. Om man skulle ønske det.
    Utenfor EU tror jeg vi må vente en stund til dessverre.

EndreD liker dette
  12. holmen

Likes mottatt:
    64,200
    Bonuspoeng:
    293
    Prøver å være positiv, men merker at jeg sliter litt med det.

Sommeren skal jeg uansett tilbringe i Norge, men på andre siden av den skulle jeg gjerne sett at jeg både hadde fått vaksine, og at jeg kunne reise litt ut av Europa.

Har ikke helt trua akkurat nå.

Lars J liker dette
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,714
    Bonuspoeng:
    293
    Du får skaffe deg en falsk legitimasjon .... født i mai 1955

RoadKing, holmen and Lars J like this.
  14. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,926
    Bonuspoeng:
    183
  15. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    https://drdropin.no/no/klinikker?filter=bergen

Samboer har testet seg hos Oslos kommunale og hos Dr Dropin (med henvisning). Begge gangene kom svar innen 24 timer. Dr Dropin i Oslo bruker Fürst. Ser ut til at de også har hentetjeneste i bl.a. Bergen, så jeg ville forsøkt de hvis den kommunale testen ikke er raskt nok:
    https://www.furst.no/for-legekontoret/analyserepertoar-og-rekvirering/hentetjeneste/

Noen land (til dømes Danmark) godtar hurtigtest (ikke-PCR), og der er det nok flere leverandører hvor du kan få svar på 15 minutter. Må sjekkes med hvert enkelt lands regler.

God tur!

16. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har noen formening hvordan det vil bli å reise med barn som ikke er vaksinert? Jeg og min samboer jobber i akuttmottaket i Krsund og er under vaksinasjon nå. Håper på en reise til Bali i høst. Men barn er jo ikke tiltengt vaksine.

17. snartur

snartur Medlem

Likes mottatt:
    533
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle bli verre enn i fjor sommer. Da var vel ingen vaksinert, hvis jeg husker riktig. På denne tiden i fjor hadde vi ikke begynt med korona en gang, mens nå peker de fleste tallene allerede i riktig retning (det kan selvfølgelig komme tilbakeslag). I Norge faller smittetallene så raskt, at den største risikoen trolig er å få dem i hodet..

Xflipper, Skarven and Lars J like this.
  18. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
  19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,100
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant fra Lufthansa CEO: https://www.ainonline.com/aviation-...lufthansa-cuts-costs-faster-expected-says-ceo
    “I think in the next years we'll see a shift toward the hubs because with less volume many [origin and destination routes] cannot be served anymore point-to-point directly. The remaining passengers will have to travel via hubs like 10, 20 years ago because those are the volumes we’ll be seeing for a while.”

20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,714
    Bonuspoeng:
    293
    Som da SAS fløy til DAR på 1980-tallet ... CPH-ATH-JED-DAR?
    Eller som vi i Bergen, alltid må til OSL eller noe annet før vi kommer ut i verden?

Kristian liker dette

Del denne siden