Vaksinene anbefales skjevfordelt også nå, begynner å se bedre ut dette.... så får man bare håpe at de hopper over små ubetydelige tettsted på M når de sender ut vaksiner fremover
Hvor er sjansen størst for å kunne reise uten noen form for innreisekarantene (begge veier) i slutten av mai? Tenkte å booke meg et par avbestillbare bonusbilletter i håp om at muligheten skal by seg. Island (OSL-KEF-OSL) er allerede booket, selv om de per dags dato byr på innreisekarantene på utreisen.
Jeg håper på Spania. Klarte ikke dy meg og booket ei langhelg tidlig juni. Kjenner at det ikke er så veldig viktig hvor jeg drar, bare jeg kommer meg bort litt.
Burde kanskje presisert at kravet enten er sol og varme, eller noe litt eksotisk/spennende å gjøre. Bergensere er riktignok et sært og unikt folkeslag, og utsikten er fin fra Ulriken. Men det blir ikke helt nok til at jeg tar turen.
Tipper Færøyene, du slipper karantene ved ankomst. Er vel ikke mulig å reise inn til Norge å slippe karantene akkurat nå, men om man reiser til Færøyene så slipper man karantene ved ankomst der i det minste.
Kan ikke dere unge dra på leirskole til Sørlandet eller no? Fiske litt krabber og sånt. Og så kan de voksne dra på velfortjente ferier til det store utland
Dvs at sånn uti juni en gang så stikker @Eddie47 og undertegnede samt andre voksne mennesker her inne som @RoadKing på tur mens unge @holmen må være hjemme. Vi skal nok holde deg oppdater for hvert eneste glass med bobler.
Det kommer nok helt an på hvor langt man har kommer med felles sertifikater osv. Har man kommet frem til en felles løsning der tror jeg fort at man i det minste kan reise til de fleste land i Europa uten karantene.
I følge en som har fått vaksine i eldre gruppe, så vil de som blir 45 i år regnes som tilhørende i gruppen 45-55 eller hva det blir. I noen kommuner. Matte er visstnok vanskelig så da bruker de fødselsår for å gruppere folk istedenfor hvilken alder de faktisk er. Noe som er mye lettere å forholde seg til når "målet" flytter seg igjennom året. Selv bytter jeg vaksinasjonsgruppe i løpet av året og det er ganske stor forskjell i ventetid mellom de to gruppene, så jeg håper jeg havner i den tidligere gruppen basert på fødselsår såklart.