Gode nyheter for oss som vil til USA. Ser nå på CNN der Joe Biden annonserer samarbeid mellom Merck og J&J, hvor Merck skal produsere J&J-vaksinen. Biden lover at alle voksne i USA skal være vaksinert ved utgangen av mai allerede!! Nå gjenstår bare flere vaksiner til Norge i vår!
Jeg skjønner ikke hvorfor så mange tror man kan reise til Syden tidligere en Usa. Jeg krysser fingrene for 3 reiser over dammen før nyttårsaften
Syden har sikkert en egen avtale med vaksineleverandørene. Det er jo et ganske stort land.. Jeg har 8 turer til USA booket etter sommeren. De to første er i juli/august, så de blir det nok ikke noe av. Men resten er det faktisk håp for. (Bortsett fra at jeg sikkert ikke har tid til å gjennomføre alle)
Texas åpner 100% for normal business 10. mars. Dette er gode nyheter! Det store spørsmålet er vel om reiserestriksjonene inn til USA som gjelder til 15. april blir forlenget? Vurderer å lete etter en reise for å bruke CT til Curaçao, Kapp Verde, Texas eller kanskje Paraguay for julen 2021...
Jeg veil tro (og det er min mening) at reiserestriksjonene for Nordmenn blir forlenget til ganske mange flere er vaksinert. Men, julen 2021, da burde ting være litt mer i orden enn nå. Det at Texas åpner 100% nå er helt hårreisende. Men de har vel et ønske om færre innbyggere. Og håper at det kun der demokrater som får Covid.
Texas guvernøren har nok sett at tiltakene også skader og tar nå en kalkulert risiko. Vi kan være enig eller uenig i dette. Åpne frie samfunn der hver tar ansvar for sine liv er for øvrig slik vi har hatt den siviliserte demokratiske verden. Dette bør vi komme tilbake til. Håper vi kommer tilbake til slik vi hadde det før 12. mars 2020!
Det er vel ikke veldig mye tvil om at det kommer til å unødvendig koste mange i Texas livet. Høye smittetall i Texas vil også smitte over på andre stater... Det er jo en perfekt måte å følge opp inkompetansen som var i det Hvite Hus frem til 20. januar i år!
De tok jo også en "kalkulert" risiko med infrastrukturen der borte, som vi så nå nylig, så stiller spørsmålstegn ved hvor gode lederskapet i "the Lone Star State" er i matte
Det kommer vel helt an på hvilken kalkulator man kalkulerer med.. Den som gjør at du selv kommer godt ut av det er jo mest nærliggende å bruke. Regner med at guvernøren selv, med familie, er vaksinert allerede.
Lufthansa fikk 100 milliarder kroner av den tyske stat i 2020 og gikk likevel med et underskudd på 68,7 milliarder kroner. Og så sier de: "Lufthansa medgir at framtidsutsiktene ikke er lyse, men håper i inneværende år å komme opp i 40–50 prosent av avgangene det hadde før pandemien. Rundt 2025 håper Lufthansa å ha 90 prosent av den trafikken selskapet hadde i 2019."
Texas går imot alle smittefaglige råd fra CDC sentralt. Det er alt annet enn gode nyheter. Reiserestriksjonene til USA kommer til å bli forlenget.
Noen som skal til Kina med det første? Nå blir det "anal swab testing". Håper ikke det skjer med det første i Norge og ellers i Europa, men er den mer nøyaktig så kanskje vi skal få det også? https://liveandletsfly.com/china-anal-test-travelers/
Når vi så ser enden på Coronaskiten, så dukker denne opp: «The US has introduced new rules for arrivals from Guinea and the Democratic Republic of the Congo, following concerns over recent outbreaks of Ebola in these countries. Flights carrying passengers who have been in either of these countries within the past 21 days can only land at one of six airports in the US: KJFK, KORD, KATL, KIAD, KEWR, KLAX. Flights only carrying cargo (no passengers or non-crew) are exempt. Both Guinea and the DRC were previously the epicentres of the worst Ebola outbreaks in modern history. Central and West African countries are now on high alert for new cases of the highly contagious virus.»