Og alle de som takket nei til vaksinasjon pga. at påsken skulle tilbringes på hytten. De skulle havnet aller bakerst i vaksinekøen, og ikke fått lov til å ta den når de ringte og takket ja til vaksinasjonen etter at media tok tak i saken.
Nå kan det jo være inviduelle grunner her som ikke kommer frem. Ikke døm andre på grunnlag som ikke dere ser. Pust med magen, og så håper vi alle at dette kommer til å gå bra bra.
Nå viser det seg jo at historien fra Bærum bare var oppspinn og tull, A&B Bustikke har virkelig tråkka i salaten der. Det var ca 50 personer som for rundt 4 uker siden henvendte seg til kommunen og spurte om de kunne utsette med en uke, noe de alle fikk ja til. Så kom de nye anbefalingene der FHI / HDir sa at det kunne gå lenger enn 4 uker mellom stikkene, og da bestemte kommunen selv at de ikke skulle vaksinere torsdag og fredag denne uka. Altså bare tull hele greia.
Alle som hisser som opp over at alle andre er tullinger bør puste rolig et minutt, ta seg et glass med noe sprudlende og lese denne; https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/Ky4eM7/skaff-meg-ein-syndar
Phuket åpner for fullvaksinerte fra 1. Juli, flere andre steder i Thailand skal åpne fra 1. Oktober. Fortsatt med endel restriksjoner, men går iallefall riktig vei https://www.independent.co.uk/trave...d-holiday-uk-vaccine-quarantine-b1823274.html
Det kommer inn 1100 trailere til Norge over grensene våre hver dag. Nå over 1 år etter at pandemien startet er situasjonen den samme, nesten ingen tester seg. For disse er det frivillig test som gjelder, og det er kun 4-5 som tester seg daglig. Alle disse sjåførene stopper for å spise, drikke, laste/losse og ikke minst treffer de andre folk på sin veg. Er ikke dette helt ulogisk at disse slipper all form for test? Jeg mener det snart er på tide til å gå over til råd og anbefalinger for alle, dette fungerer ikke...
Med moderatorhatten på må jeg si meg helt enig med Eddie. Vi setter en strek for den politiske diskusjonen her, hvis dere ønsker å fortsette den, så ta den videre i Krangletråden... https://insideflyer.no/forums/threads/krangletråden-for-oss-som-aldri-blir-einige.14363/ Edit: Da er en hel del poster flyttet over til Krangletråden.
Dårlig nytt for de av oss som er nærmere 40 enn 20? –Men det kan bli aktuelt å velge en 18-åring før en 30-åring, for eksempel? – Ja, det kan være aktuelt å vurdere om yngre bør vaksineres før eldre, slik at rekkefølgen blir endret. Men dette er først aktuelt etter at de over 45 er vaksinert. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zg2zeO/fhi-kan-bli-aktuelt-aa-vaksinere-yngre-foer-eldre
Jeg har ikke sett noe ift dette. Vil tro det drøyer, de har vel nok med å finne ut av hvordan vaksinepasset skal fungere for oss voksne....
Det går alltid forbi deg ... hva har du gjort mot FHI??? Svartelistet på et vis? Når de kommer til 40-45 åringer hopper de over de rundt Tyrifjorden ....
Tror de har noe imot meg ja. Men, restriksjonene varer til jeg er vaksinert, så det blir jo ikke så gøy for dere andre uansett.
I det mesteparten av den voksne befolkningen er vaksinert vil smittetallene stupe og både barn og voksne kan reise fritt. Vil jeg tro...
Jeg har bestemt meg for å ikke bestille noe som helst ut av landet før jeg har fått kjøpe en øl på en restaurant eller bar i Oslo. Først da tenker jeg at vi er kommet såpass langt at det er håp for en tur ut av landegrensen. Har dog brukt en CT på en tur til FRO i september, og den håper jeg at jeg får brukt (gikk uansett ut i feb).
Jeg begynner å bli mer pessimistisk igjen. For når jeg ser VGs oversikt over antall smittede per uke i de forskjellige aldersgruppene så har 90+ og 80-89, som begge burde være vaksinert nå, ikke fallt så mye som man kunne håpe på. Tallene for barn og unge er også helt håpløse, så jeg lurer på hvorfor man hadde ideen om at det var best å åpne for barn og unge igjen. De blir kanskje ikke dødssyke selv men de blir jo helt klart smittet av hverandre. Får håpe jeg tar feil og at tallene snart stuper, og da i den eldre del av befolkningen som har fått vaksinene.
Dette delte jeg med venner den 9. mars: Videre innskjerpinger for Oslo Kommune ble lansert i dag. De reglene føler jeg er fornuftige og forståelige. Men om smittetrenden fortsatt ikke er som ønsket den 1. mai 2021, er det min mening at vi faktisk må pakke sammen og gi opp. Landegrensene kan beholdes stengt, men lokalt bør restriksjoner løftes. Det er ikke bare de som er i en risikogruppe som skal overleve denne tiden. Vi skal alle gjennom denne tiden – gamle som unge. Sosial omgang, jobb, trening, økonomi og daglige rutiner er en viktig ingrediens for mental helse. Mental helse påvirker immunforsvar og fysisk helse. Uavhengig av videre spredning og smitteutbrudd må Oslo bare åpne opp mer. Sosial nedstenging fungerer ikke over tid – dvs. gir ikke den gevinsten i det store bildet jeg tror vi egentlig leter etter. Det er tid for å ta tilbake normalen, om så noen flere blir syke og dør. 1. mai bør være et veiskille, samme hva status på vaksinering og sykehusene er. Det får da bli ansvaret for de som er utsatte/svake å beskytte- eller isolere seg, mens resten av samfunnet går tilbake til det daglige liv. Dog med munnbind og passe avstand. Muligens hard policy og tøft om pappa eller andre jeg kjenner blir påvirket, men dette er hva jeg tror på.
I går klokken 14:39 ringte mobilen, og det var et nummer jeg ikke kjente til. Jeg er ikke av de redde, så jeg svarer alltid og som regel er det jo en som skal selge enten mobilabonnement eller strøm, og da damen i andre enden uten å presentere seg sprtu om hun snakket med Jon Vegard Sandem var jeg egentlig klar til å avslutte kjapt, men etter å ha bekreftet at det var meg sa hun at hun ringte fra vaksinekontoret til Oslo kommune og spurte om jeg var villig til å ta vaksinen, noe jeg selvfølelig svarte JA til. Etter et par spørsmål om allergier osv spurte hun så om jeg kunne møte tirsdag morgen 08:45 for sprøyte nummer en, noe jeg umiddelbart takket ja til. Så på tirsdag er jeg halvveis klar til å reise igjen, og det er snart på tide at diverse restriksjoner fjernes. Jeg har ikke tid til å vente på @holmen og resten av disse unge spirrevippene.
Jeg håper også at du tar feil Tallene fra både Israel og UK gir grunn til optimisme. Vaksine fungerer! Jeg håper (og tror) at vi i løpet av sommeren kan reise over mesteparten av den vestlige verden.