Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

1. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    USA leverer alltid varene, ingen andre som klarer å gå full crazy like bra som dem. Men ja, USA skremmer meg for tiden. Når forfatteren av artikkelen i kommentarfeltet stolt forteller at han sender 4-åringen i barnehage med maske så kan man begynne å lure på om mange der borte har klikka fullstendig... Er det noen som med sine fulle fem vil omgås slike folk?

milehigh and EndreD like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,180
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet i USA er at det er blitt så store motsetninger. Enten er man der som beskrevet her, eller så tror man ikke korona finnes.

milehigh and RescueMe like this.
  3. RescueMe

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, de har krøpet godt ned i skyttergravene. Jeg er egentlig litt bekymret for at mange land vil bruke lenger tid på å komme seg opp av de enn å bli ferdig med korona (ja, jeg vet den aldri forsvinner, men iallfall ferdig med den som pandemi).

milehigh, snus_mumrikken and holmen like this.
  4. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,214
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha vore 1mnd i USA, samt isolert på Denali så har ein lært at det er mange i USA som tar vaksine men heller ikkje er ekstreme. Alle me traff hadde tatt vaksine, men var normale i forhold til munnbind bruk etc å følgte lokale råd. Samstundes kunne dei fortelle om ekstreme forskjeller rundt om i statane direkte relatert til politikk. Er nok her du ser 4åring med munnbind, samstundes med uvaksinerte som gir f…
    Så det er dei mest ekstreme me les om i media, sidan det er det som er «clickbait» men 50% + av voksne befolkningen er faktisk vaksinert. Så ting er satt veldig på spissen.

5. holmen

Likes mottatt:
    64,180
    Bonuspoeng:
    293
    Vi hører og ser kun ytterpunktene. Det er mange som er oppegående, og de hører vi ikke så mye fra. ;)

Jeg har familie i Florida, og de ble vaksinert så fort de kunne. Med underliggende sykdommer også. De er ganske oppgitt over at "alle andre" gir blaffen, og går fortsatt med munnbind og er minst mulig ute blant folk. Har også familie i Pittsburgh, og der er det ikke like store motsetninger som i Florida.

RescueMe, Insomnia4u and Maggie like this.
  6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke 19. august (siste dag) for Florida er helt korrekt enda, men kanskje toppen nå er nådd?
    upload_2021-8-20_10-35-21.png
    Kanskje om en ukes tid kan vi se om det nå går nedover igjen. Ingenting hadde gledet meg mere med tanke på november-billettene vi har booket.

Når jeg ser Florida-grafen tenker jeg uansett bare på:

upload_2021-8-20_10-36-37.jpeg

vegasbaby, Maggie, holmen and 2 others like this.
  7. holmen

Likes mottatt:
    64,180
    Bonuspoeng:
    293
    Florida er fucked up for øyeblikket..
    upload_2021-8-20_10-49-45.png

I går var det 799 dødsfall. Av 1734 i hele USA..

8. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper/tror at dette skyldes en høy andel eldre i Florida, samt at en femtedel av Floridas eldre enda ikke er fullvaksinert (ifølge en artikkel tidligere i august).

hope dies last.. og jeg er sulten etter en Florida-tur

9. holmen

Likes mottatt:
    64,180
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel mest på grunn av høy andel Trump-supportere, men resultatet er jo det samme.

10. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,586
    Bonuspoeng:
    183
    Om en skal være veldig kynisk så er det jo fordelaktig for oss turister at vaksine-motstanderne får sin dose av korona nå, og dertil større immunitet totalt sett ;)

11. RescueMe

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    obay liker dette
  12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Utifra hva jeg kan lese skyldes det en endring i måten de rapporterer på, så det er ikke SÅ håpløst. Gjenstår å se om en ukes tid hvordan ukessnittet blir

Screenshot_20210821-071222_Chrome.jpg

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mulig å reise til Canada (og komme inn) som fullvaksinert i starten av oktober (gitt ingenting endres frem til da)?
    Har lite tro på at USA åpnes før oktober og dermed ryker Miami-turen. Air Canada til Vancouver med CT er jo bare 5000 poeng mer enn SAS med FP4.

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Canada har vel sagt at de kanskje åpner opp. Så ingen vet helt sikkert, helt enda.

Utfordringen med Rabatten til SASMc er vel at SAS ikke flyr så hyppig til Vancouver.

15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,907
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har lest, og leser medier de siste 20 månedene, så bør du ha fanget opp at regler og forskrifter endres hele tiden.

Men det er viktig å ha trua da.

16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Derfor jeg mente at *A med CT til Vancouver bare koster 5000 mer enn SAS til Miami med FP4 =)
    Derav mitt tillegg "gitt ingenting endres frem til da" .. =)

jgroneng liker dette
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Leste meg litt opp i helgen og har funnet mye av det samme.
    Den med at en må planlegge for 14 dager i isolasjon er kjip. Skal jeg booke et refunderbart hotell i 14 dager ..?

Har funnet en fin rute via FRA og YYZ men veldig usikker på å booke den..

18. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Er endelig fullvaksinert men skjønner ikke reglene 100% dersom man kommer fra land utenfor Europa. Feks Kina, Sør Afrika eller Emiratene.

Det står på regjeringen.no:
    Fullvaksinerte og personer som har gjennomgått koronasykdom de siste seks månedene får nå fritak for innreisekarantene. Forutsetningen er fremvisning av et norsk koronasertifikat. Alle andre som kommer til Norge må i utgangspunktet fortsatt i karantene. Alle skal fortsatt testes ved innreise, også de som nå får fritak fra innreisekarantene. Se oversikt over innreisereglene som gjelder fra fredag 11. juni kl. 15.

Mens på VG står dette:
    Utenfor Europa = grå = katantenehotell.

A6391734-00DF-4FB5-802E-979F267D0BDF.jpeg 31BE603D-4D11-4034-977E-932A6143214F.jpeg

19. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    VG skriver også:
    Fargene på VG sitt kart gjelder vel ikke hvis du kan vise at du er fullvaksinert med et norsk koronapass.

20. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker at om en bruker VG som kilde til informasjon kommer man ikke langt her i verden.

Del denne siden