Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

1. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel krav om PCR test når man ankommer Canada?

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Svar fra canadiske myndigheter:
    2021-09-07 10_18_45-Mail - Andreas Indahl - Outlook.png

Det var denne jeg sendte de:
    2021-09-07 10_22_14-Mail - Andreas Indahl - Outlook.png

Insomnia4u, paron and Lars J like this.
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Testresultatet man får i utskriftsversjonen av koronasertifikatet burde være dekkende: https://tjenester.helsenorge.no/koronasertifikat/kontrollside/utvidet-kontroll

Selv ville jeg nok i tillegg tatt en hurtigtest på avreisedagen. Kjedelig å havne i 14 dagers karantene om man har pådratt seg smitte like før avreise og trekkes ut til tilfeldig test på grensen.

Insomnia4u liker dette
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Insomnia4u and indahla like this.
  6. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Så hva tenker dere? Holder det med denne som Indahla spurte om? Hunsom svarte sa at «should be ok» men at ikke påvist skulle stått på engelsk. Hadde vært kjekt og spart 5000 kroner på gardermoen…

Insomnia4u liker dette
  7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt lenger opp av @trygveat så tror jeg det er større sjangs for at utskriften du får fra EUs digitale sertifikat har større sjangs for å bli akseptert - her burde resultat på prøven stå på engelsk..

Har desverre ikke noen test siste 72 timer, men fant ett eksempel bilde på hvordan det ser ut på nett(desverre ikke god oppløsning), men det ser mer profesjonelt ut enn det du skriver ut under prøvesvar på helsenorge.

Screenshot from 2021-09-08 07-49-29.png

Insomnia4u liker dette
  8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Var litt vanskelig å tyde info, men et godt alternativ! Vet du om det står testtidspunktet, eller bare datoen?

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Insomnia4u liker dette
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil jeg tro er et fullgodt alternativ til land utenfor EU. En kan jo i tillegg printe ut selve testen fra helsenorge.no og levere begge. Spesielt i Asia er det en fordel å ha så mye papirdokumentasjon som mulig, i tillegg til flere sett med kopier..

11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,266
    Bonuspoeng:
    183
    For oss fullvaksinerte som reiser med barn under 12år, er det fortsatt kun de `grønne` landene vi kan velge mellom, uten at barna må i 3 dagers karantene når vi kommer hjem?

12. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Er domestic transfer på OSL fremdeles stengt? Reiser til Norge på mandag kveld og skal videre innenriks. Er fullvaksinert selv, men har med et barn. 1 times mellomlanding med kø, evt. test, hente bagasje, sjekke inn bagasje og gjennom sikkerhetskontroll igjen... høres ikke ut som om det kommer til gå. Får man være med på neste fly (sas) om dette ikke går?

13. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    En rask kjik på OSL sin twitter- og fb-side indikerer at domestic transfer er stengt ja og at 1 time trolig er en dårlig idè (basert på et par frustrerte innlegg)

Nurse82 and Insomnia4u like this.
  14. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Liten rapport fra innreise OSL idag: Ringte og fikk bekreftet at domestic transfer er stengt. Reiste da med kun håndbagasje og 1 uvaksinert barn. Det gikk fint med en times mellomlanding, men vi måtte småspringe. Vi satt på rad 2 og det var ingen andre fly fra utlandet som landet på samme tid (kl. 21.00). Ingen kø i passkontroll og ingen kø i koronatest-kø. Jeg nektet å la dem teste barnet mitt. Mest på grunn av at vi hadde så dårlig tid. Han ble testet på fredag og vi tester han i kommunen etter 3 dager, det får være godt nok. Måtte være litt vanskelig og krangle litt da, men argumenterte med at jeg ikke ville bruke tvang for å få ham testet (noe som er reelt), etter litt om og men slapp vi test og fikk gå videre til sikkerhetskontroll. Kom til gate 10 min før bording. Hadde vi hatt bagasje eller om han måtte testes hadde vi nok ikke nådd det...

Last edited: 13. sept 2021
  15. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Ref de siste innleggene - hvis man skal reise fra f.eks. HAM til TRD, vil det være smidigere å reise via CPH/ARN enn OSL? La oss si at jeg reiser med innsjekket bagasje og har koronapass i orden.

16. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Ja fordi du må ta ut bagasjen på OSL og sjekke inn på nytt igjen, så om du er nostalgisk og vil gjøre det så er det bare å reise via OSL.

pineapple_juice and Insomnia4u like this.
  17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @OttoL en taper betydelig med Lounge tid via OSL :(

jgroneng and Insomnia4u like this.
  18. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har reist til Cancun i det siste. Skulle ta en titt på skjema som må fylles ut før ankomst og den funket meget dårlig. Noen som har erfaring rundt det?
    https://www.vuelaseguro.com/home/flights

19. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener å ha lest at dette skjemaet kan du fint fylle ut når du ankommer Cancun.

20. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som har flydd til Dubai siste 14 dager?
    Myndighetene åpnet i begynnelsen av september opp for at fullvaksinerte ikke trenger PCR test 72 timer før avreise. Kun hurtigtest ved ankomst DXB.
    Dette har jeg ringt og fått bekreftet av UAE ambassaden i Oslo.

Ambassaden anbefaler derimot å ringe flyselskapet.
    Vi flyr Swiss og de henviser til LH sine sider.
    For mellomlanding i Sveits står det klart og tydelig at vi ikke trenger noe test om vi er fullvaksinert.
    Videre er det derimot vanskelig å tolke nettsiden.

Noen som har noen erfaringer med dette?

Del denne siden