De beste reiseappene for mobilen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Edvard, 08. april 2015.

1. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er både i appen og på web. Og et nytt eksempel: I dag tok jeg kontakt og sa at det bør være mulig med 24-timers klokke, ikke bare 12-timers. Etter 10 minutter fikk jeg epost: "Of course, I fixed it now". Og det virker også både på web og i app. Se skjermbilde fra appen her der du ser begge endringene.
    Snap_2026.03.16_11h59m0s.png

Last edited: 16. mars 2026
    DJasko, jgroneng and Baldrick like this.
  2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,616
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser på slike ting som dette dette med litt skepsis. Det er så mange sider og tjenester som blir kodet med tung AI-bruk og mange av dem ser påfallende like ut i design og oppsett. Det er så mye som har disse boksene med hover-utheving og veldig likt oppsett.

Det kan være at det bare er samme frontend-rammeverk de bruker eller hva vet jeg, men dette, kombinert med at ikke bare blir bugs fikset utrolig raskt, det samme gjør også ny funksjonalitet (og at det nesten går sport i å kunne løse det kjempefort). Det gjør jeg at jeg blir mer skeptisk til faktisk kodekvalitet og om de som har kodet det, faktisk kan kode eller bare kan bruke AI-verktøy på en passe god måte. Nå er jeg sikkert unødvendig tradisjonalist, men jeg er vant med at utviklere gjerne har et lite roadmap og prioritert funksjonalitet som skal med, og tar med nye endringsønsker inn i en liten kø med ting og prioriterer det basert på teknisk kompleksitet, hva det løser, hvordan det passer med helhetlig visjon, ikke bare blindt legger til ny funksjonalitet på noen minutter.

Se f.eks. hvor likt det visuelle inntrykket er fra disse under. Bonussøk.no har jo vært på forumet her og implementert ny funksjonalitet veldig raskt basert på tilbakemeldinger, og det i seg selv er jo imponerende, men jeg har noe skepsis til hvor sikkert det egentlig er.

Et par eksempler, de siste er fra en Reddit-post der folk driver selvpromotering av egne apper.
    https://bonussok.no/
    https://vibeappscanner.com/
    https://www.localseorank.app/home
    https://future-letters.com/
    https://applifequest.com/

upload_2026-3-16_11-44-0.png
    upload_2026-3-16_11-42-52.png
    upload_2026-3-16_11-43-41.png

ReisendeLeif, Baldrick and trygveat like this.
  3. tripwaffle

tripwaffle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Hi Henrik,

Forgive me resorting to English here- I'm the (Australian) developer of tripwaffle and thought I'd take a shot at addressing some your concerns.

For way of background, I have ~30 years of experience in app development, including being the technical founder of a NASDAQ listed web app (google "smartcompany retailmenot Guy") with over 100 million visitors a year.

tripwaffle for me is a labour of love, as is most the development work I do now days. I also travel a lot, hence the passion for this particular project.

I can confidently say, my current agile approach to development, most certainly beats the alternative approach I've witnessed working at large enterprises (nothing gets done), plus creates a critical connection to early users.

In terms of specific security concerns, I'd say the two main risks here are:

1. malware in app
    The official app stores have an ongoing cat-and-mouse battle to keep malware out of apps (with entire teams of researchers devoted to just this). They've gotten better at it over the years and now any apps published undergo pretty thorough security checks before being published. Not entirely bulletproof though, so you probably should rely upon reputation to an extent.

2. data / app security / privacy
    What app publishers do with users' data is somewhat out of the hands of Apple and Google, so this once again comes down to reputation to a large extent. It's not exactly a great signal either though; as many large organizations have suffered data breaches, as you know. Much of that risk surface is incompetence or too many people with access they shouldn't have.

Hopefully I can help on the reputation front by providing a little more info about myself. Probably the most relevant part of my bio here is having been a board member of rome2rio (google "rome2rio.com 2019-11-01-Rome2rio-aquisition-announcement.pdf").

Anyway, hope you take the time to assess tripwaffle on its merits, and please shout if I can address any other specific concerns.

Cheers,
    Guy

P.S. I dont have the privileges to post direct links, apologies

tmolvik, Insomnia4u, kaiarne and 5 others like this.
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,616
    Bonuspoeng:
    183
    That's very reassuring, and appreciate it - makes me much more confident! I'll be the first to admit to being wrong here. I think in broad strokes the heavily AI-coded apps are something to be a bit wary of, and glad that this is the opposite.

Will happily try out, I've used TripIt for a long time but their calendar sync, which is one of my favorite features, which is broken for some macOS users with O365 subscriptions... My current workaround is a hacky job with a locally run script and a separate calendar, which is very unsexy and inconvenient - that alone is a good reason to consider other tools for me at least.

I remember using BugMeNot back in the days, which I think was also yours?

DJasko and jonss like this.
  5. tripwaffle

tripwaffle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Thank you for the chance- I take that responsibility seriously. And the nice thing is; I'm always available if you have any requests / bugs to fix.

I too have struggled with tripit basically stagnating for the past decade. Try the tripwaffle calendar sync (available via the 'share' icon in the trip footer).

Indeed thats me (23 years ago is a long time to remember!). retailmenot was actually a stupid play on that name Also, more recently, colornames dot org ... as a bit of fun.

All the best.

tmolvik, DJasko, jgroneng and 4 others like this.
  6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,126
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at du ikke trenger å sende inn alt på bookingen. Jeg sender f.eks. ikke navn, booking ref, billett nummer ++

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,985
    Bonuspoeng:
    293
    Noen med forslag til en god app for iOS for valutakonvertering?
    Ser for meg en enkel app hvor en kan legge inn to valutaer (f.eks. JPY og NOK). Så kan en enkelt taste inn prisen i JPY og få pris i NOK tilbake (1).
    Gjerne også som en widget (2) / på låst skjerm (3).
    Har funnet flere som løser nummer 1 og 3, men en med en god Widget har jeg ikke funnet.

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,569
    Bonuspoeng:
    293
    Google funker fint. Har ikke widget, men enkelt og greit.

Skriv feks 1000 JPY to NOK, så får du svar.

DJasko liker dette
  9. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Dette ligger jo allerede inne i "Kalkulator" som ligger på iPhone.
    Åpne kalkulator-appen, snu telefonen 90 grader slik at den "ligger". Du kan nå slå inn beløpet i i en valuta, og appn viser automtisk valuta i ønsket annen valuta.

10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,010
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du fremdeles vil ha en app, så er XE grei
    https://apps.apple.com/no/app/xe-send-money-currency/id315241195?l=nb

Ombo liker dette
  11. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,616
    Bonuspoeng:
    183
    Trenger ikke å snu den, kan aktivere konvertering i høyre hjørne på kalkulator-ikonet. Da får du opp alle mulige slags konverteringer, og mener den skal fungere helt fint offline også (om enn med litt utdaterte kurser).

upload_2026-3-17_13-32-14.jpeg
    upload_2026-3-17_13-32-33.jpeg

Rapolo, Sonictravel and Staralliance like this.
  12. tripwaffle

tripwaffle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    I'm perhaps a little biased, but tripwaffle includes a quick converter at the top of each trip that shows currency pairs for your home country and each destination country you're visiting.

Attached Files:

tmolvik, DJasko, ReisendeLeif and 4 others like this.
  13. Lassen

Lassen EBG

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Hei! Jeg ble lei av Flightradar24 sin konstante annonsespamming, så jeg lagde min egen flytracker-app — Contrail. Den viser alle fly i sanntid på kartet, og du kan trykke på et fly for å se rute, flytype, airline, gate-info og forsinkelser. Helt gratis, ingen reklame, ingen konto, ingen bullshit.

Appen er fersk så det kan være noen bugs her og der — si gjerne ifra om dere støter på noe.

https://apps.apple.com/no/app/contrail-flight-tracker/id6760384533

Ta gjerne en titt og gi meg tilbakemelding på ting som kan forbedres, ønsker om funksjonalitet osv.

Laget en egen tråd for appen for å gi tilbakemelding så vi slipper å spamme denne:
    https://insideflyer.no/forums/threads/contrail-flight-tracker.22770/

jgroneng and Oppirumpadi like this.
  14. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,222
    Bonuspoeng:
    293
    Synes dette er tendensiøst. Kunne vært holdt helt i en annen tråd, som du har laget.

Akkurat som Flightradar ønsker vel du også noen penger for all den fritiden du legger ned i skrive og oppdatere appen etterhvert. Selv om den er gratis nå, mens du i praksis får andre folk til å gratis gjøre betatestingen.

Alt dette er bare naturlig, men det er unødvendig å rakke ned på FR24, som er veldig bra, strømlinjeformet, har databaser med historikk osv. Det er jo bare hyggelig av dem at de byr på en versjon finansiert av reklame. Liker du ikke reklamen, betal for den tjenesten du får (som da blir reklamefri) akkurat som alle oss andre.

Til slutt: appen din støtter ikke de nesten 80% av telefonene som bruker android, kun de 20% som bruker ios. Selv om det sikkert er mer 50/50 akkurat I Norge og USA. Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_mobile_operating_systems

15. Lassen

Lassen EBG

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Skjønner innvendingen og setter pris på ærlig tilbakemelding.
    Jeg har ingenting imot reklame i seg selv — det er en helt legitim forretningsmodell. Men måten FR24 implementerer det på med fullskjermsannonser midt i bruken opplever jeg som ganske provoserende, og det var motivasjonen for å bygge noe eget. FR24 er ellers et veldig godt produkt, og det er absolutt plass til flere i markedet.
    Når det gjelder Android — det jobbes med. Over 1000 nedlastninger de første to dagene og mye god tilbakemelding viser at interessen er der, så Android er definitivt neste steg.
    Beklager om innlegget føltes som spam i hovedtråden — nettopp derfor opprettet jeg en egen tråd for videre diskusjon.

16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,291
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden ...

Del denne siden