De beste reiseappene for mobilen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Edvard, 08. april 2015.

1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig har jeg opprettet en egen Gmail for nettopp dette og videresender alle mail jeg ønsker å få opp dit. Mailene her blir plukket opp av TripIT. Flighty et.al plukker opp fra TripIT. Det har fungert bra for meg

avis liker dette
  2. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Smart å bruke en separat e-postkonto. Men jeg lurte litt mer på om det egentlig er greit å videresende all info, som referansenummer, navn på reisende og sånt, eller om det kanskje er tryggere å bare legge inn flightnummer manuelt?

3. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Har ofte lurt på hvilket språk man hører rundtomkring på reiser.
    Fins det en god app som detekterer tale og kan fortelle meg hvilket språk som snakkes?

4. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,270
    Bonuspoeng:
    183
    Sjølv så videresender eg manuelt epost til TripIt så syncar Flighty derifra. Ved å gjere dette manuelt har du kontroll på kva du sender, istadenfor automatisk sync.

mrt and avis like this.
  5. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    284
    Bonuspoeng:
    63
    Strever med kombinasjonen hotels.com og Tripit, som ikke liker reisebekreftelser derfra på norsk. Men ser ut som jeg ikke får skifta til engelsk på Tripit uten å endre region, og da ryker vel opptjente netter. Ideer?

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,292
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje ikke akkurat en reiseapp, men likevel.

Jeg liker appen FogOfWorld, en ganske artig app som kan fortelle deg hvor du har vært. https://fogofworld.app/

Poenget er at hele kloden er tåkelagt, og når man beveger seg i områder man ikke har vært før, så fjernes tåken. På den måten kan man se hvor man har vært, og etter hvert rykker man opp i "level", avhengig av hvor mye av kloden man har avdekket.

Eksempel (Eixample? :p) fra Barcelona:
    upload_2025-8-14_10-44-55.png

Dataene lagres kun lokalt, så det er ikke noe liste over hvem som er flinkest, man har dette kun for seg selv. Og ingen data deles.

7. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Den ser morsom ut, @holmen. Fungerer den bare som en live-tracker eller kan man også laste inn tidligere reiser?

8. holmen

Likes mottatt:
    75,292
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet fungerer den som live-tracker.

Men det finnes en beta som inneholder en editor. Da kan man legge inn steder man har vært før, eller rette opp i feilregistreringer. Enten manuelt, ved å "gå gjennom gatene" (Det tar veldig lang tid om man skal legge inn hele Route 66..), eller fra kml-filer som kan lages i feks MyMaps hos Google maps.

morradi liker dette
  9. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Finnair
    Norwegian
    SAS
    KLM
    Wideroe
    Korean Air
    Flytoget
    Hotels.com
    Booking.com
    Thon Hotels
    Strawberry
    Expedia
    Momondo
    LoungeKey
    Avinor
    Reiseklar
    International SOS

CheckMyTrip
    TripAdvisor
    GetYourGuide
    Headout
    Google Maps
    ByteSIM

Jeg brukte Headout da jeg var i Amsterdam for bussbillett til/fra flyplassen.

For Sør-Korea
    KorailTalk (KORAILs billettbestillingsapp)
    NaverMap (Google Maps er ikke gode i Sør-Korea)
    Papago (Oversettelse)
    Wowpass (Transportkort og Betalingskort)
    - Kan fungere som lokalt betalingskort på steder som ikke godtar internasjonale kredittkort.

Uber
    GO Taxi App for Japan

Jeg brukte Uber i Seoul. Det gjorde det så mye enklere å bestille drosje. Det finnes egne Taxi Apps som Kakao T og K.ride, men jeg fant Uber mye enklere å bruke).

Prøver man å installere Kakao Taxi og vil bruke den som turist, så får man opp beskjed om å heller bruke K.ride (Taxi App fra samme selskap som Kakao).
    Jeg skal prøve ut K.ride når jeg reiser tilbake til Sør-Korea nå i September.

Jeg gikk over til GO Taxi App for Japan. Jeg kom over at Uber er litt dyrere enn ordinære drosjer. Denne App har jeg ikke brukt før, men skal prøve ut når jeg nå snart reiser til Tokyo.

Jeg vurderer å fjerne Expedia og Momondo. Bruker dem aldri. Kjøper flybilletter direkte av flyselskapene, og hotell tar jeg gjennom Hotels.com.

Noen som foretrekker å bruke Expedia og/eller Momondo i stedet for flyselskapene og Hotels/Booking.com?

Last edited: 16. aug 2025
    LaDuden liker dette
  10. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Gammeldags jeg, bruker appen som flyselskapet eller hotellet har.

11. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Nå som Flighty har kuttet ut liftetime family, noen som har noen alternativer? Jeg lukter på OnlyFlights, noen som har prøvd denne?

12. holmen

Likes mottatt:
    75,292
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel noe annet, er det ikke? :rolleyes::p

The_Dude liker dette
  13. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke per dags dato, men kanskje i fremtiden :p;)

holmen liker dette

Del denne siden