På viatrumf står det at kjøp av flybilletter hos Bravofly gir 970 trumfkroner. Hvis dette stemmer, tilsvarer jo det 14550 EB-poeng, i hvert fall hvis man skal følge samme utregning som kjøp på SAS gir. Høres jo litt drøyt ut!!! Kan det virkelig stemme? Noen som har erfaringer fra den nettbutikken? For å få nok poeng til en reise i Business (100 000), trenger jeg bare å bestille 7 enkeltreiser hos dem (14550x7=101850 poeng). Hvis billettene i tillegg koster eksempelvis 599 pr. stykk, vil jo en slik bonusreise ha kostet meg den nette sum av 4193 kroner, pluss noen skarve kroner i skatter og avgifter selvfølgelig. Må jo være den desidert billigste veien til en bonustur foran gardinen. Edit: når jeg sjekker betingelsene på Bravofly på viaTrumf, står det: "Bonusen regnes ut ifra selve kjøpesummen, fratrukket kortavgifter, MVA og andre avgifter som måtte forekomme ved booking. Skatter og avgifter gir dermed ikke grunnlag for Trumf-bonus hos Bravofly". Et skår i gleden der. Men det samme står jo på SAS: Bonusen regnes ut ifra selve kjøpesummen, fratrukket kortavgifter, MVA og andre avgifter som måtte forekomme ved booking. Skatter og avgifter gir dermed ikke grunnlag for Trumf-bonus hos SAS." Men jeg fikk jo til svar at en bestilling hos SAS utløste 825 EB-poeng (se post #200). En smule forvirret.
Last edited: 26. april 2018