Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Vi pusser opp og skal montere solskjerming, så det var midt i blinken for oss.
     
    freddyen liker dette
  2. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Som småbarnsfar med 2 små barn sliter jeg med å finne måter å bruke poeng på uten å gå i minus hvis man regner med at det koster 6,7 øre per poeng (konverteringskurs fra Trumf med fast overføring). Å finne 4 businessbilletter på samme langdistanseavgang kan man nesten bare glemme. Å bruke poeng kjøpt med Trumf på økonomibilletter generelt er i de fleste tilfeller et tapsprosjekt. På avganger hvor bonusbilletter er tilgjengelige er det som regel billigere å cashe ut billetten, med unntak av innenriks på kort varsel. Med små barn er man dessuten langt mindre fleksibel mht. reisetidspunkt og bonusbilletter er ofte ikke tilgjengelig på avgangene som passer best.
    Jeg for min del har valgt å stanse de faste overføringene fra Trumf til Eurobonus fordi jeg vil få mer igjen for pengene hvis jeg overfører Trumf til bankkontoen og kjøper billettene for penger. Skal man bruke poeng på vanlige billetter (best tilgjengelighet), har poengene bare halve verdien i forhold til hva det koster å kjøpe de med Trumf.
    Hva tenker dere andre? Flere som er i samme situasjon? Utenom langdistansebilletter i C eller F er det generelt veldig lite man får ut av hvert poeng, og som regel mindre enn
    Trumf-overføringskursen.
     
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør meg samme tanker som deg. Men én CT tur i first årlig samt én tur med familien øst eller vest over med SAS, hvor 2 reiser business og 2 som reiser på plus, gjør at jeg foreløpig klare å holde verdien av poengene.
     
    Spurs and BDUflyer like this.
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    I korte trekk har du rett. Innenriks og C/F long haul er der verdien er. I tillegg er det greit å alltid ha nok poeng til long haul oppgraderinger. Hvis du er EBD så er også beste tilgjengelighet i long haul C ok verdi. Selv bruker jeg 50’-150’ på innenriks og en beste tilgjengelighet en gang i blant. Med SAS MC premium finner man også noe verdikjøp i UK/Tyskland (bedre tilgjengelighet i Plus). Jeg stoppet også overføring, men det var for å få statusgivende poeng i Nordic Choice.
     
  5. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Ser jeg det riktig:

    Når jeg bestiller ICE Mobil abonnement får jeg 180 kroner TRUMF bonus. Jeg har ingen bindingstid og kan f.eks. etter 2 måneder bytte til GET som gir 190 kroner uten bindingstid og etter 2 måneder til Komplett og får 120 kroner der?

    Det er da 490 kroner Trumfbonus (7350 EBP) ute at jeg har noe risiko?

    Og hvis jeg begynner med Norwegian Reward og 2 måneder bindingstid så får jeg 500 Cachpoints der (+22 for forbruk de 2 måneder)? De eneste som setter betingelser om 2 måneder bindingstid...

    Jeg ser et bonusfest for meg hvis jeg ikke tar feil... :D
     
    drsyk and Petter B-C like this.
  6. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Du ser ut til å ha skjønt det ;) Men det er som du sier. Jeg ville ventet et par måneder for å få en faktura og to for å få det registrert. Forrige gang jeg gjorde dette, brukte jeg tilbudet til Talkmore. Av noen grunner måtte jeg bytte vekk igjen ganske fort og spurte enkelt og greit Trumf om jeg fikk poengene selv om jeg ikke hadde fått noen faktura. De kunne da bekrefte at det fikk jeg :)
    Men igjen, vet noen har som "regel" at det må gå to fakturaer :)
     
  7. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Det står jo ingenting om at du må være kunde så og så lenge eller ha så og så mange fakturaer for å få poengene, så i forholdt til reglene som står skal det være nok å bare melde seg inn og være kunde en fakturaperiode.
     
  8. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    I tillegg har du Talkmore som du kan plusse på enda 160 trumfkroner:)
     
  9. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,443
    Bonuspoeng:
    113
    Med fare for at jeg har misforstått priskonseptet til GET så mener jeg at du må være kunde på TV og/eller Bredbånd for å kunne bli kunde på mobil... Så det begrenser jo markedet litt for de.
     
  10. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Angående ice sine 180 trumfkroner, så ringte jeg inn (er allerede kunde), spurte om jeg også kunne få, eller om jeg måtte bytte og så bytte tilbake... Så krediterte han meg 180 kr på neste faktura med en gang. Ikke ofte jeg tjener tilsvarende over 10.000 per time, så takket for krediteringen og lot trumf være trumf for denne gang :)
    (Det fine er jo at jeg fortsatt kan bytte bort og tilbake igjen og få trumfen :p )
     
    jgroneng and DanH like this.
  11. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer, men det ser du først når du går inn på hjemmesiden til GET og ser på de datapakkene... :/
     
  12. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmål om jeg skal ha 500 CP eller 2250 EPB... 500 CP er ikke ille. Bruker DY for turer til Oslo iblant (de klarer å slå SAS med prisen på aksjonsdager)
     
  13. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vet det ikke står noen plass. Mener og huske dette bare var noe Talkmore sa til meg selv. Kan godt være de sa det for å prøve å presse en måned lenger, uten å egentlig kunne gjøre det. Fikk hvertfall poengene uansett :) Mener bare at det er en ting å ha i tankene og være obs på før en bytter vekk igjen :)
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs litt på hvor motivert du er..
    Jeg fant 4 billetter ARN-LAX-ARN I vinterferien.

    Har brukt poeng til diverse småturer med familien. Svalbard, Vadsø, Kirkenes, Trondheim, Krakow og Las Palmas.

    Med fly premium synes jeg europareiser gir mer og mer mening for poeng. Spesielt siden man får 50% på ungene.. :)
     
    EndreD and Chrisljo like this.
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjøper gjerne trumfkroner av deg hvis du har:)
     
  16. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Nå er det veldig lite på Trumfkontoen. Tenker å bygge opp en buffer på noen tusen kr. for å kunne overføre til EB eller Choice-poeng ved behov hvis jeg kommer over en mulighet til å bruke poeng fornuftig. Det vil også gjøre det lettere å få brukt opp poeng tjent på flyreiser og hotell.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Bare du regner med dårligere overføringskurs til EB Hvis du ikke har fast overføring så er vel ikke det så dumt for å ha litt fleksibilitet.
     
    BDUflyer liker dette
  18. Arcus2005

    Arcus2005 Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Har de siste dagene slitt med å overføre fra trumf til Nordic Choice. Får bare opp en rød boks som sier "Pengene ble ikke trukket".

    Noen andre som får samme ?
     
  19. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg får det samme!
     
  20. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hei alle sammen!

    Min første tråd her inne. Har nylig blitt diagnostisert med bonusfeber. Som de fleste med en ny tilstand, så ønsker en å ta smarte valg i forhold til sin situasjon. Har brukt mange timer på å lese opp og ned i forhold til tips og triks her inne, kan ikke se å få nok ser det ut som. :)

    Har akkurat fått SAS EB Premium og Pointearner til fruen (feil nr. 1: ikke gå via vanlig MC først).
    Har også overført en liten slump med Trumf til EB (feil nr. 2: ikke vente på kampanje).
    Vurderer SAS Amex, men avventer foreløpig hva som skjer rundt årsskiftet (unngår forhåpentligvis feil nr. 3..?)

    Hvordan vurderer folk her inne det å sette fast trekk fra trumf til EB mot det å vente på kampanje før en overfører Trumf? Hvis jeg har forstått det riktig får en vanligvis 300 EB ekstra per 500 Trumf som overføres med 1 Trumf = 10 EB. Hvordan blir dette opp i mot fast trekk av 1 Trumf = 15 EB?

    Leste for øvrig en plass at det var bedre å bruke vanlig Trumfkort + kredittkort istedenfor Trumfvisa. Ser ikke hvordan dette helt kan ha seg. Må i såfall være et kort med 20/100 eller mer?? Ut i fra hva jeg har funnet ut, er bruk av Trumf Visa (2%) likestilt med Trumf (1%) + SAS EB Premium (15/100), eller er det noe jeg overser??

    Takker på forhånd for svar. Kjenner jeg trenger noe febernedsettende. ;)

    Ken
     

Del denne siden