Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Vent litt med Amex, for det er ikke vits å ha Amex før du har nok poeng til å bruke CT billetten, for da betaler du får ett kort du ikke får utnyttet før om noen mnd eller ett år til :)
     
  2. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo et enkelt regnestykke. 500x10 = 5000. +300 ekstra = 5300
    500x15 = 7500.

    Det har dessuten ikke vært kampanjer etter at de lanserte mulighet for fast overføring.
     
    drsyk and MilageRune like this.
  3. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Det var et svært enkelt regnestykke ja... :rolleyes:
    Får skylde på alt for mange forumtråder i løpet av kvelden kombinert med noen Carlsberg.
     
  4. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Vet noen om jeg må vise trumfkortet når jeg handler Hos Norgesgruppen med Shell MasterCard for å få ekstra trumfbonus, eks. 15 % ekstra trumf på frukt og grønt hos Kiwi?
     
  5. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Er 90% sikker på at du MÅ VISE Trumf-kort for å få eks. KiwiPLUSS dersom du betaler med ShellMC.
     
    SuperVC10 liker dette
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,473
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må du. Kun trumfvisa du slipper å bruke mer enn 1 kort (Dette er fordelen med det). Og ja, såfremt du ikke har amex, saga eller noe annet som gir 20p per 100, så er opptjening på trumfvisa det beste du får. Den gir 2%. Vanlig trumfkort + shell mc gir 1%+1% (men mer omstendelig fordi du må få ansatte til å skanne det blå trumfkortet). Mange liker dog å bruke Amex på Kiwi, og derfor har du ofte hørt om å bruke det blå kortet + amex (som gir 20p/100) - gir litt bedre opptjening og hjelper på veien mot CT.

    For deg som er helt ny i bonusgamet vil jeg absolutt si at det lønner seg med fast overføring. Er en del medlemmer her som har gått over til å overføre til Choice, men disse har i snitt type 300 000+ poeng, mens for deg som er fersk vil det helt klart lønne seg å bygge deg opp en solid base så fort som mulig.
     
    drsyk and SuperVC10 like this.
  7. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar!

    Bruker SAS Amex plat + trumfkort når jeg handler hos Norgesgruppen. Men har et familiemedlem som jeg har koblet mot min trumfkonto og vedkommende bruker Shell MC! Og har seeeelvsagt fast overføring:D
     
    Neonex liker dette
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Kampanjene skyldtes etter alt å dømme et nokså kraftig ønske, eller sågar behov, fra Trumfs side for at kunder brukte/omdisponerte trumfen sin, og derfor var overføring til Eurobonus et alternativ og kampanjene et incentiv. Nå som trumfkunder "tvinges" til faste overføringer, blir dette behovet mindre prekært fra Trumfs side, så jeg tror neppe vi kommer til å se flere 300 ekstra poeng pr. 500 kr. overført-kampanjer.
     
  9. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,473
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner ikke hvorfor (med mindre de er noe greier ihht bokføring av beløp som brenner inne på konto). Ville jo trodd at det var særdeles gunstig for Norgesgruppen, jo flere som ikke brukte trumfen sin. Er vel denne tankegangen som gjorde at de nerfet bleieavtalen til Spar. Ser virkelig ingen verdens grunn til å handle der etter det.
     
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge trumfkunder hadde millioner, om ikke milliarder, stående på trumfkontoene, ville vel dette være å betrakte som gjeld for Norgesgruppen. Det er mulig det var et ønske om å kvitte seg med dét, eller i alle fall redusere det.
     
  11. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Dei burde endra vilkåra slik at Trumf-kroner også gjekk ut på dato slik som Eurobonuspoeng. Då kunne dei nok også vore litt rausare med Trumfen ;)
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    For dere som har Trumf Visa:
    Når blir poengene overført til Trumf?
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Så siden jeg brukte kortet på en Meny-butikk igår burde jeg se det på Trumf-kontoen min idag? For det gjør jeg ikke..
     
  14. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,626
    Bonuspoeng:
    183
    Står følgende øverst i kjøpsoversikten på trumf.no

    "Det er dessverre forsinkelser i bonustransaksjoner for kjøp gjort med Trumf Visa."
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    OK

    Hos meg står det kun to kolonner, Trumf og Ekstra Trumf.
    Handlet som sagt i går så mulig det tar litt lengre tid..
     
  16. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg handlet på Meny i går kveld, og det har kommet inn på min Trumf-konto. (Beløp 516,32, Trumfbonus 5,06, Ekstra Trumf 10,13, Trumf Visa 5,06, Sum bonus 20,25. Dårlig utnyttelse av en trippel-trumf torsdag, i know..)
     
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Min samboer bet seg også merke i dette i går (selv er jeg utenlands): Forbløffende lite trumf å hentel forholdene tattt i betraktning: Godt under 70 kr. på en handel à 1800 kr med wok og taco-middag innlagt. Da er det faktisk ikke spesielt attraktivt, Eurobonus til tross.
     
  18. Crom83

    Crom83 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    28
    Om du har Trumf Visa skal du på TT-dag få 72 Trumf for 1800, utan å ha handla frukt eller grønt! På Kiwi, om du feks handler frukt og grønt for 400 (som i min familie på 4 ikkje er uvanleg), fekk eg 76 Trumf berre for det i går... I tillegg kjem 0,04x1400, dvs totalt 132 totalt.
     
  19. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    546
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke helt korrekt... trippeltrumf gir 3% Trumf på alt unntatt frukt som gir 17%. Dvs at 1800kr gir 54 trumfpoeng uten frukt.
     
  20. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,473
    Bonuspoeng:
    113
    Trumfvisa gir 4% på trippeltrumf-dager (3 som alle andre +1% for akkurat det kortet). Samme skal vel gjelde Shell MC, gitt at du scanner trumfkortet først. Vil vel da også tro at man får 18% på frukt og grønt, men skal innrømme at jeg bare ser dem reklamere for 4% på TT og har ikke sett 18% skrevet i klartekst.

    Kan dog være at han ikke har brukt trumfvisaet for å kunne bruke amex i stedet.
     

Del denne siden