Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,920
    Bonuspoeng:
    113
    Da har du ikke skjønt poenget (pun intended) med å samle bonuspoeng. Hvis du betaler 1000 kroner for 800 Trumf, som du så konverterer til 10.800 Eurobonuspoeng, så har du en reise t/r i Norge i Plus for 1000 kroner. Gjør du det seks ganger har du en reise t/r USA i Biz for 6000 kroner som ellers ville kostet 40-50.000. Dette forutsetter FP4, men hvis du samler bonuspoeng aktivt havner du fort der.

    Eller for å si det på en annen måte. For å kjøpe 10.000 bonuspoeng hos SAS betaler du 2000 kroner. Så det er halv pris om du tar det via Trumf med 6% bonus.

    Og med tanke på at i dag får du 10,9% Trumf for hotellbestillinger, ville 15.000 kroner (eks skatter) gitt 1635 Trumfkroner, eller 22.000 poeng. Med andre ord fire enkeltreiser i Norge for 1000 kroner.

    Ja, dette er et best case scenario. Men det viser at en Trumfkrone er mer verdt enn en vanlig krone. Hvis du har behov for å fly da.
     
    Last edited: 30. april 2024
  2. Froland

    Froland Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Noen som har fått opp "transaksjonen" for kjøp av Strawberry sommerpass i ViaTrumf?

    Den har ikke kommet opp hos meg, og har problemer med å finne ordrenummer i kvitteringen jeg fikk fra Strawberry...
     
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk heller ikke på 10-times-business for 2024, men om det fungerer likt på sommerpass så er det nok fordi du kan få viatrumf på bestilling av selve overnattingene. Kan nok ikke klage på at de har fjernet denne muligheten for dobbeldipp :p
     
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,564
    Likes mottatt:
    22,588
    Bonuspoeng:
    183
    Brewshop gir grei %, og det tok bare en uke fra bestilling til trumfpoeng sto på kontoen!
    Om dere kjenner noen hobbybryggere, si ifra! Evt kjøp og legg ut for de, tusenlappene flyr fort :rolleyes:
     
    holmen, Nordlands and Sunnfjordingen like this.
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,096
    Likes mottatt:
    1,688
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk svar fra Trumf kundeservice angående feil trumfbonus på bestillinger hos hotels.com for noen uker siden:


    Hei!

    Vi har fått tilbakemelding fra forhandleren at dette skal rettes automatisk for deg etter at kjøpet har fått status "Bekreftet". Denne feilen har berørt alle kjøp som ble gjort hos Hotels.com på datoene 28.04.24 og 29.04.24, så de ordner derfor dette manuelt i sine systemer. Vi takker så mye for beskjed om feilen.
     
    Flymunda, haifinn, Preference and 4 others like this.
  6. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    472
    Likes mottatt:
    983
    Bonuspoeng:
    93
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,096
    Likes mottatt:
    1,688
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte en del Jacobs produkter + hamburgere på Meny levert hjem i dag. 34% trumf på alt siden man nå får 5% ekstra trumf ved hjemlevering. 1/2 pris på levering nå så 29,- for levering.
     
    livinspeed, EndreD and Rscott like this.
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man i løpet av helga bestiller jacobsprodukter hjemlevert til torsdag. Da burde man vel få 36% trumf pga trippeltrumf pluss doble poeng siden man betaler nå :cool:

    Med mindre meny gjør reservasjon nå og trekker pengene på torsdag da :rolleyes: Men sånt pleier å løse seg med en melding til seb kundeservice.
     
    Jensemann and Rscott like this.
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,096
    Likes mottatt:
    1,688
    Bonuspoeng:
    113
    De reserverer beløpet dagen du bestiller. De reserverer litt ekstra som de kaller vekt/erstatningsvarer. Så på leveringsdagen korrigeres beløpet til endelig beløp. Så transaksjonsdag bli leveringsdag. Men kan hende kundeservice vil korrigere det. Men om man får 34% eller 36% er vel ikke all verdens forskjell.
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Før kunne man betale med Curve og få garantert belastning samme dag, selv ved reservasjoner. Det går ikke lenger :rolleyes:
     
  11. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    1,244
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge det ikke går for mange dager mellom reservasjon og endelig belastning så skal dette gå helt av seg selv. Noen år siden jeg jobbet i kortbransjen men da var 5 bank dager det mest vanlige. Har det gått lenger enn det så løser normalt en melding til kundeservice saken som du selv sier:). Mulig jeg tester selv, må bare se om det kommer noe spennende på neste ukes Mer tilbud, men trenger uansett å fylle på med smoothie mix til ungeneo_O.
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ganske ofte transaksjonsdato flyttes med SAS Mastercard, selv når det er under fem dager :( Komplett er en versting, og faktisk også SAS selv
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Tror kanskje jeg trenger noen nye handlenett.. Screenshot_2024-05-26-20-59-27-73_12ad2286b7750400b82c2de88c5f4312.jpg
     
  14. Froland

    Froland Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Har nå fått 6 hotels.com bestillinger med over 10% bonus som "avvist" på ViaTrumf. Noen som vet hva årsaken til dette kan være? Er tross alt snakk om over 1000 trumf poeng...

    Er sikker på at jeg har brukt en "renset" nettleser. Er det noe annet jeg ikke har fått med meg som gjelder for hotels.com som en må være oppmerksom på?
     
  15. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    kan det være dubletter? Jeg har nylig opplevd å få en avvist. Etter en kjapp gjennomgang oppdaget jeg at den var ny og identisk med en annen bestilling som fremdeles er aktiv og ‘bekreftet’.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde også et par sånne.
     
  17. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    2,515
    Bonuspoeng:
    113
    Kom faktisk inn en dublett nå på søndag hos meg også ser jeg, 1,5mnd FØR opphold. Den nye kom faktisk inn med litt høyere Trumf også, mulig grunnet valutakonvertering?
     
  18. Froland

    Froland Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for svar. Alle 6 dukket faktisk opp igjen nå i ettermiddag med en liten justering på summene. Lett å bli paranoid på disse ViaTrumf greiene.
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Rakk faktisk å sende inn henvendelse om avvist transaksjon før den ene dukket opp igjen :rolleyes:
     
  20. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,570
    Likes mottatt:
    14,003
    Bonuspoeng:
    183
    Har meldt viatrumf til forliksrådet i dag.

    Bestilt, betalt og gjennomført en tur til Maldivene.

    Hotels dott com har allerede gitt stempler for turen, og sier på mail at alt er ok fra deres side.

    Lovet trumfbonus er 5735 kr. Saken har stått som "venter på avgjørelse" nå i 11 måneder.

    Har sendt 10 mail til kundeservice, men de skylder på affiliates.

    Så vi får se hva det ender med
     
    EndreD, Mysterio, livinspeed and 9 others like this.

Del denne siden