Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,921
    Bonuspoeng:
    113
    Takker! Ser nå at jeg har glemt å huke av for kommunikasjon fra Viatrumf på Trumf-profilen min. Bestilte et relativt dyrt hotell på fredag som jeg nå fikk avbestilt og booket på nytt. Det sammem skjedde ved forrige kampanje, men da oppdaget jeg det for sent.
     
    Storbaba and melind like this.
  2. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    28
    Steike, jeg skulle ventet med min bestilling, men jeg var redd for å la det gode hotellet jeg fant bli utsolgt. Slike tilbud kommer sjeldent når du faktisk trenger dem.
    Dette er vel lokketilbud. Hotels.com får vel en liten provisjon fra hotellene, og denne ekstra Trumf-bonusen må vel Hotels.com dekke.
    Da jeg bestilte hotell i forrige uke (pris ~15000kr) fikk jeg ~800kr i Trumf-bonus
     
    melind liker dette
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    2,270
    Bonuspoeng:
    113
    Forutsatt at du kan avbestille er det jo bare å sjekke om det finnes rom på samme sted, booke på nytt og avbestille den første..
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Merk at kjøp fortsatt registreres med ca. 6% Trumf. Har tidligere sett at bookinger gjort iløpet av første døgnet av en kampanje registreres med gammel prosentsats.

    upload_2024-4-28_19-26-54.png
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    :rolleyes: Må man klage/bestille på nytt eller er det en av de tilfellene der det korrigerer seg av seg selv? Mener jeg har vært borte i at det har skjedd før ihvertfall
     
  6. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,921
    Bonuspoeng:
    113
    Du har helt rett! Den nye ombestillingen min fra tidligere i dag kom opp med 6%, ikke 10,9%.

    Er litt usikker på om jeg skal avbestille og bestille på nytt i morgen eller bare gi blaffen. Har jo skjermbilder av alt. Hva tenker dere? Skal jeg ta en for laget, la det skure, og teste om det blir rettet opp eller hvordan de forholder seg til en klage i sånne tilfeller? Eller har du allerede gjort deg noen erfaringer @trygveat?
     
    Last edited: 28. april 2024
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    2,270
    Bonuspoeng:
    113
    Forhøyet bonus gjelder jo kun i dag og i morgen. Tenker jeg venter til i morgen og sjekker ståa da..
     
    Rscott liker dette
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte på nytt sist jeg oppdaget dette, og kommer nok til å gjøre det samme i morgen.
     
    Rscott liker dette
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg tenker litt nøyere etter så mener jeg å huske at jeg både har opplevd at dette korrigerer seg selv og at jeg har måttet klage. Men husker ikke om det var samme situasjon som nå. Kommer nok til å bestille på nytt jeg og
     
    Rscott liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,171
    Likes mottatt:
    8,484
    Bonuspoeng:
    183
    Og det gjør de jo.

    Står på de offisielle nettsidene at det skjer i første halvår 24
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Nye bookinger gjort i i dag ser ut til å registreres med riktig prosentsats.
     
    Rscott and Jorge like this.
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bekrefte det samme
     
    Rscott liker dette
  13. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,921
    Bonuspoeng:
    113
    Alle gode ting er tre - og det ser ut til at det ikke justeres automatisk (på kort sikt i hvert fall ) :)

    Hotels - rabattøkning.png
     
  14. CptSideslip

    CptSideslip Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    926
    Bonuspoeng:
    93
    Ser på et hotell på hotels.com, men ser at om man bruker viatrumf på PC kommer prisen opp 1000kr dyrere enn ved å se på hotellet gjennom hotels.com sin app.
    Kan man bruke Viatrumf på mobil, bli sendt til appen og bestille via denne? Eller vil det ikke bli registrert?
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Det at man ikke mottar kickback er nok grunnen til at Hotels kan tilby lavere pris i app: Screenshot_20240429-212857.png
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Og muligens fordi det kan være vanskelig å spore cookies fra nettleser til appen på mobil.
     
  17. DJViking

    DJViking Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    28
    1000kr billigere, eller 800kr Trumf-bonus. I mitt tilfelle hotell for 15000kr og fikk Trumf-bonus for 800kr. Hvis jeg hadde fått bookingen 1000kr billigere hadde jeg heller valgt det.
    Hva er vitsen med å velge et dyrere alternativ, bare for å få Trumf-bonus.
     
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,485
    Likes mottatt:
    1,424
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått Trumf via appen tidligere. Om du bestiller på telefonen og har appen installert er det dit du blir sendt fra ViaTrumf.
    Om bookingen er fleksibel er det mulig å bestille to ganger, for å sikre seg.
    En gang via nettleser og en gang på mobilen.
     
    Upsaker liker dette
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Det er da ikke så ille. Det selges Trumf på forumet (til overføring til kjøpers Eurobonus eller Strawberrykonto) for høyere pris enn 1000 kroner for 800 Trumf.

    EDIT: I tillegg vil vel dagens Hotels.com-kampanje på 10.9% gi langt mer enn 800 kroner for en bestilling på 15000, selv etter skatter og avgifter er tatt ut av grunnlaget.
     
  20. CptSideslip

    CptSideslip Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    926
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde en test nå, da 2 forskjellige romtyper skulle bestilles. Begge ble registrert i Viatrumf.
    Screenshot_20240429_224215_Chrome.jpg
     

Del denne siden